اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۰۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
رئیس کمیته بانوان و خانواده فرمانداری اهواز خبر داد :
پونه پیل‌رام به بیان برنامه‌های کمیسیون زنان و خانواده فرمانداری اهواز پرداخت و افزود: پس از انتصاب و حضور در امور زنان و خانواده فرمانداری، برنامه‌های زیادی را برای رفاه، اشتغال و امنیت بانوان در کلانشهر اهواز تبیین کرده‌ایم.
رئیس کمیته زنان و خانواده فرمانداری اهواز گفت: موزه زنان برای نخستین‌بار در منطقه در اهواز تأسیس خواهد شد.

پونه پیل‌رام به بیان برنامه‌های کمیسیون زنان و خانواده فرمانداری اهواز پرداخت و افزود: پس از انتصاب و حضور در امور زنان و خانواده فرمانداری، برنامه‌های زیادی را برای رفاه، اشتغال و امنیت بانوان در کلانشهر اهواز تبیین کرده‌ایم.

رئیس کمیته بانوان و خانواده فرمانداری اهواز تصریح کرد: متأسفانه برنامه‌هایی که تاکنون برای زنان در خوزستان عنوان شده، کلیشه‌ای بوده و یا در حد برگزاری جلسات بوده و فراتر از آن نیز نرفته است.

* اصطلاحات کلیشه‌ای را حذف می‌کنیم

پیل‌رام تاکید کرد: سعی داریم، اصطلاحات کلیشه‌ای را حذف کرده و جای آن عملکرد قابل قبولی را بر جای بگذاریم.

وی اضافه کرد: در آینده نیز امکانات و تسهیلاتی را در اختیار بانوان قرار دهیم و شاهد تغییرات شگرفی در زمینه زنان باشیم.

مشاور فرماندار اهواز در امور بانوان ادامه داد: اگر بتوانیم در حوزه توانمندسازی زنان خوب عمل کنیم، خواهیم دید که حرکت‌های رو به جلو در پس آن نتایج قابل قبولی از اعتماد به بانوان خواهیم گرفت.

این مسئول عنوان کرد: با آغاز به کار دولت تدبیر و امید، در حوزه زنان هماهنگی بسیار خوبی از معاونت ریاست جمهوری در این حوزه با استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به وجود آمده که در سال‌های پیش‌رو این دولت، شاهد تغییرات مثبت و تحرکات خوبی خواهیم بود.

پیل‌رام ابراز داشت: هیچ کاری بدون نظارت و دستورالعمل نمایندگان رئیس جمهور در حوزه زنان انجام نمی‌پذیرد و این حاصل یک برنامه‌ریزی است.

رئیس کمیسیون امور بانوان فرمانداری اهواز اضافه کرد: حوزه زنان مدت‌ها ساز و کاری نداشته و تاکنون هر چه در این حوزه عنوان شده، صحبت‌های کلیشه‌ای بوده که هیچگاه به مرحله تصویب هم نرسیده است.

وی با بیان برنامه‌های این کمیسیون رد سطح کلانشهر اهواز گفت: در نظر داریم تا کانون‌های بانوان را برقرار و توسط سامانه بانوان را شناسایی کنیم و از توانمندی‌های آنان استفاده کنیم.

این مسئول افزود: اگر بانوان بتوانند در این کانون‌ها فعال شوند، مشاهده خواهیم کرد که نقش زنان در زمینه صنعت، فرهنگ، هنر و اقتصاد بسیار پر رنگ خواهد بود.

مشاور فرماندار اهواز در حوزه زنان افزود: با هر بانویی که توان راه‌اندازی انژیو باشد تعامل خواهیم رد و کمک‌های لازم را در این زمینه به وی خواهیم رساند، ضمن اینکه رویکرد فرماندار اهواز در این زمینه بسیار مثبت است.

پیل‌رام اضافه کرد: 40 صنعتگر زن در استان وجود دار که به مرحله تولید رسیده‌اند، ما از هر بانویی که در زمینه صنعت و سرمایه گذاری فعالیت می‌کند، استفاده و حمایت خواهیم کرد.

* ساماندهی مد و حجاب

وی یادآور شد: در بحث ساماندهی مد و حجاب نیز، فعالیت‌هایی را در پیش داریم که به زودی آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.

این مسئول بیان داشت: در همین راستا نخستین فعالیت را در روز سوم مهرماه سال جاری با برپایی جشنواره حجاب و عفاف در موزه هنرهای معاصر را آغاز می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری اهواز ادامه داد: در بحث ورزش بانوان نیز، یک کمیته تشکیل شده و این برنامه‌ها به سرعت در حال انجام است.

وی گفت: سه‌شنبه هفته جاری نیز نخستین جلسه کمیته ورزش بانوان تشکیل خواهد شد.

پیل‌رام تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم برای اول مهر برنامه جامع و عملی را تبیین و ارئه دهیم، در این برنامه ساماندهی سرانه ورزش بانوان نیز گنجانده شده و در نظر داریم از فضاهای آموزشگاه‌ها و مدارس برای ایجاد سرانه بیشتر ورزشی استفاده کنیم.

این مسئول یادآور شد: این در حالی است که در یک سال گذشته، سعی شده تعامل خوبی با دستگاه‌های مربوطه انجام شود و اقدامات اولیه نیز در این حوزه انجام گرفته است.

وی ادامه داد: دو پارک مخصوص بانوان نیز در شهر اهواز، آماده بهره برداری است و این مهم به زودی به انجام خواهد رسید.

پیل‌رام متذکر شد: همچنین موزه بانوان را در دستور کار قرار داده این که این پروژه در صورت به سرانجام رسیدن برای نخستین‌بار در منطقه و شاید در جهان باشد که با آثار و فعالیت‌های زنان کشورمان و عکس‌های بانوان رزمنده و شهید، مزین می‌شود.

مشاور فرماندار اهواز در حوزه زنان در پایان خاطرنشان کرد: فعالان عرصه زنان در عرصه‌های مختلف را شناسایی کرده و اطلاعات 5 هزار زن را که در حوزه‌های مختلف فعال هستند را به دست آوردیم که به زودی آنان را ساماندهی می‌کنیم.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
comment
1
3
comment (( رئیس کمیته زنان و خانواده فرمانداری اهواز گفت: موزه زنان برای نخستین‌بار در منطقه و شاید در دنیا در اهواز تأسیس خواهد شد. !!! ))
خانم پیل رام بهتر است قبل از اظهار نظر مطالعه دقیق بفرمایید ... و شاید در دنیا ... واقعا جای تاسف است که بدون اطلاع صرفا برای ایجاد یک جو مثبت اظهار نظر می کنید !!! موزه زنان شهر بن آلمان ! موزه زنان هلند !
موزه زنان نورنبرگ !!! موزه زنان قطر !!! و موزه زنان تهران خیلی پیش از اهواز تاسیس شده اند !!!
پاسخ ها
comment
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
comment
comment ممنون فرهاد خان. یک نفر باید باشه زیر اظهار فضل های این مسئولین بشینه سوتی بگیره.
comment
پیل رام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
comment
3
1
comment اقای فرهاذ بزرگوار
اولین موزه زنان در دفاع مقدس در اهواز خواهد بود که به همت سرکار خانم دکتر موالی زاده است و در خبر گفته اینجانب نیامده است ...
با تقدیر بیشتر از همت های استاد ارجمند دکتر موالی زاده متن گفته بنده را اصلاح نمایید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار