اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
خبر خوش سیدشریف برای کارکنان کارخانه تصفیه شکر اھواز
سید شریف حسینی اظھار کرد: این واحد تولیدی که در سال 1338 با ظرفیت اسمی 500 ھزار تن تولید شکر در شبانه روز تاسیس و مورد بھره برداری قرار گرفت در منطقه ای واقع شده که از یک سو مواد اولیه (شکر خام) برای تصفیه در آن وجود دارد و از سوی دیگر به بنادر جنوبی کشور نزدیک است.
 نماینده مردم اھواز در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی مجدد کارخانه تولید قند و تصفیه شکر اھواز در آینده ای نزدیک خبر داد.
 سید شریف حسینی اظھار کرد: این واحد تولیدی که در سال 1338 با ظرفیت اسمی 500 ھزار تن تولید شکر در شبانه روز تاسیس و مورد بھره برداری قرار گرفت در منطقه ای واقع شده که از یک سو مواد اولیه (شکر خام) برای تصفیه در آن وجود دارد و از سوی دیگر به بنادر جنوبی کشور نزدیک است.
وی افزود: وجود این کارخانه کمک بزرگی به رفع محرومیت و اشتغالزایی و کشاورزی در خوزستان کرده و تا قبل از واگذاری کارخانه به بخش خصوصی، تولیدات کارخانه به کشورھای دیگر نیز صادر می شد ولی به رغم تمام ظرفیتھایش در تیرماه 78 با گذشت بیش از پنج سال از آغاز به کار بر اثر مدیریت ناکارآمد و ضعیف کارخانه و بخش خصوصی بی تجربه، تولید آن کاملا متوقف و کارخانه رو به ورشکستگی و نھایتا تعطیل رفت و در این اتفاق ناگوار منجر به اخراج حدود 170 نفر نیروی قراردادی بدون تسویه حساب سنواتی و بازنشسته شدن اجباری حدود 60 نفر از نیروی ھای این کارخانه شد.
عضو ھیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به رغم پیگیری ھای انجام شده، به دلیل بدھی ھای بالای کارخانه که شامل 26 میلیارد ریال مطالبات کارگران، 16 میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی و ھمچنین سایر بدھی ھای معوق بانکی ناشی از نپرداختن وام و تسھیلات و نیز خارج شدن کارخانه از بانک صنعت و معدن بود و با وجود پیگیری ھای بی شمار برای تغییر مالکیت کارخانه از سھامداران (بانک ھای ملت و ملی) به دولت، این امر با موفقیت پیش نمی رفت به گونه ای که ھمچنان بی تدبیری ھا و برخوردھای نامسئولانه و غیر منطقی باعث به تاخیر افتادن حقوق کارکنان این کارخانه به مدت 35 ماه شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید به سمت احیای واحدھای صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار است، اظھار کرد: خوشبختانه در طول چند سال گذشته، تولید شکر در استان سه برابر شده و اکنون به تنھایی ۴٠ درصد شکر کشور در خوزستان تولید می شود به ھمین دلیل فعالیت کارخانه قند و تصفیه شكر اھواز می تواند کمک بزرگی به صنعت شکر استان در زمینه تولید شکر و قند باشد که این شرایط بارھا در جلسات مختلف به سمع و نظر مسئولان به خصوص وزیر صنعت و کشاورزی رسانده شده است.
حسینی افزود: کارگران کارخانه در این مدت با چالش ھای بی شماری مواجه شده بودند و اعتراضات فراوانی انجام دادند ولی مشکل آن بسیار حاد بود تا اینکه در ھفته گذشته بانک ھای ملی و ملت به عنوان مالکان این واحد تولیدی در جلسه ای موافقت کردند که این کارخانه به شرکت توسعه نیشکر خوزستان واگذار شود تا آنھا بتوانند این کارخانه قدیمی را وارد تولید کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: به ھر حال با پیگیریھای مجدانه صورت گرفته و نھایتا با نظر مساعد دولت و مسئولان استان به ویژه استاندار و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان که تلاش خوبی از خود نشان داده است و ھمچنین شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان که متقاضی خرید کارخانه شد، سرانجام دغدغه ھای کارگران و مردم استان بعد از راه اندازی کارخانه لوله سازی خوزستان به فرجامی خوش رسید به گونه ای که با راه اندازی مجدد این کارخانه برای 400 نفر به صورت مستقیم و چندین برابر نیز به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.
حسینی تصریح کرد: قرار است به زودی کار کارشناسی برای قیمت گذاری به منظور انتقال قطعی مالکیت کارخانه تصفیه شکر اھواز به شرکت توسعه نیشکر خوزستان انجام شود.
وی با اشاره به اینکه این کارخانه قبل از ورود به دوره تعطیلی، 400 نفر نیروی کار داشت، عنوان کرد: احتمالا با راه اندازی دوباره این واحد تولیدی و به منظور ترمیم بخش نیروی انسانی، این کارخانه اقدام به جذب نیرو بکند که این امر می تواند چندین نفر را جذب این شرکت کند که ما اعلام کرده ایم اولویت با نیروی کار منطقه است.
نماینده اھواز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بعد از حل مشکل شرکت لوله سازی خوزستان که قرار است به زودی به مرحله تولید برسد، حل مشکل کارخانه تصفیه شکر اھواز یک خبر خوش دیگر برای مردم اھواز است زیرا مشکلات بی شماری از خانواده ھای کارگران شاغل در دو این واحد صنعتی حل می شود.
وی اظھار کرد: امیدوارم با شرایط ایجاد سایر واحدھا و شرکت ھایی که در سال ھای خیر بنابه دلایلی از چرخه تولید خارج شده اند یا با ظرفیت کمتری تولید می کنند به شرایط مناسب خود بازگردند تا این کار در نھایت باعث رونق تولید و اصلاح شرکت به زودی وارد مدار تولید می شود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
امین بهرامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
comment
0
2
comment با سلام
با عنایت به رهنمود های رهبر فرزانه در خصوص خروج بانک ها از بنگاه داری و نداشتن تخصص لازم بانکها در بهره برداری مناسب از پتانسیل های این گونه بنگاهها وضعف مدیریت های اینگونه که باعث ضربه شدید به زیر ساخت موجود شد و اتخاذ تدابیر توصیه شده توسط رهبر عزیز از جانب دولت تدبیر و امید انشالله شاهد راه اندازی کارخانه تصفیه شکر باشیم که برگ زرینی از صنعت قند وشکر کشور در استان خوزستان است و تشکر ویژه کارکنان این شرکت از نمایندگانی که در این خصوص همراه و هم صدا با کارکنان جهت برطرف نمودن مشکلات موجود گام نهادند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار