شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
رییس شورای استان خوزستان:
مهدی طلاوری در حاشیه نخستین اجلاس مدیریت یکپارچه شهری و شوراها در گفتگوی خود با خبرنگار شهریران ضمن اظهار خرسندی از ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام به بحث بررسی معضلات یش روی شوراها و تلاش یرای ارتقا جایگاه حقوقی شوراهای شهر خواستار پیگیری مصوبات این اجلاس تا رسیدن به مقصود شد.

مهدی طلاوری رییس شورای اسلامی استان خوزستان در حاشیه نخستین اجلاس مدیریت یکپارچه شهری و شوراها در گفتگوی خود با خبرنگار شهریران با اظهار خرسندی از ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام به بحث بررسی معضلات پیش روی شوراها و تلاش یرای ارتقا جایگاه حقوقی شوراهای شهر خواستار پیگیری مصوبات این اجلاس تا رسیدن به مقصود شد.


وی در خصوص چالش های موجود در شوراهای سراسر کشور خاطر نشان کرد:آنچه که امروز در شوراها شاهد آنیم چالش های بسیار زیادی است که گاهی شوراها را به سردرگمی می کشاند. اگرچه سه دوره از عمر شوراها در کشورمان گذشته و به نظر می رسد شوراها دارند دوران بلوغ خود را سپری می کنند اما کماکان شوراها از رسیدن به جایگاه حقیقی خود که قانونگذار در قانون اساسی مترقی کشورمان دیده است ، دست نیافته اند.

وی ادامه داد: از این رو به نظر می رسد تشکیل جلسه شورای عالی استان ها با مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص دستیابی به مدیریت یکپارچه شهری امری بسیار ضروری بود و این همگام شدن مجمع تشخیص مصلحت نظام با شورای عالی استان ها در جهت بررسی چالش های حقوقی و ارتقای جایگاه شورا بارقه امیدی را بر دل همه شورائیان نشانده و انتظار میرود شورایعالی تا رسیدن به همه مصوبات این اجلاس دست از تلاش برنداشته و پیگیر مطالبات بخق شورائیان در جای جای میهن عزیزمان باشد.

وی تاکید کرد: در قانون اساسی شورا بعنوان هادی مردمی که تاثیرگذار تصمیم ساز و تصمیم گیر است آورده شده است اما در عمل می بینیم که شوراها جنبه نظارتی بخود گرفته اند که این مهم باید آسیب شناسی شده و هرچه سریعتر به آن پرداخته شود تا شوراها بسمت دستیابی به مدیریت یکپارچه شهری بروند.

طاوری در ادامه در خصوص عملکرد شورای عالی استان ها افزود: خوشبختانه شورای عالی که عصاره ای از 120 هزار عضو شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور است با ریاست دکتر چمران توانسته طرح ها و لوایح خوبی را به مجلس شورای اسلامی ارسال کند و اگر برخی از این طرح ها هم تا کنون به سرانجام نرسیده به دلیل عدم درک صحیح و شفاف برخی از مسئولان و یا نمایندگان از جایگاه شورای عالی استان ها بوده است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات هیات رئیسه شوراهای شهر خاطر نشان کرد: انتخابات دور دوم هیأت رئیسه شوراها در اغلب موارد منطقی و بنیادین بوده و اگرچه در بسیاری موارد تغییرات خاصی نبوده است .

در تهران نیز به نظر می رسد انتخاب مهندس چمران بعنوان رئیس شورای شهر تهران می تواند تاثیر ژگرفی در پیشبرد اهداف عالیه شوراها داشته باشد چراکه شخصیت منحصر بفرد مهندس چمران برکسی پوشیده نیست و ایشان با روحیه تعاملی خود و نیز تجربه و تخصصی که در امور شوراها و مسائل شهری دارند می توانند در بالا بردن جایگاه شوراها بسیار موثر واقع شوند از این رو امیدواریم تا همگان با عزم جهادی ایشان را در دستیابی به اهداف عالیه همراهی کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار