اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به وجود ترافیک در محورهای استان در هفته پایانی تابستان، گفت: آمار تصادفات جاده‌ای در شهریور ماه امسال 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سرهنگ قاسم قدرتی اظهار کرد: در هفته پایانی تابستان شاهد افزایش ترافیک در جاده‌های استان خواهیم بود و هر چه به ابتدای این هفته نزدیک می‌شویم افزایش بیشتری می‌یابد.

وی ادامه داد: متاسفانه در روزهای گذشته در محورهای فرعی و روستایی شاهد وقوع چند فقره تصادف بودیم که غالبا موتورسوارها قربانی این حوادث بودند. به موتورسوارها و خانواده آنان توصیه می‌شود سیستم روشنایی موتورسیکلت را قبل از ورود به جاده بررسی کنند و موتورسوارها کلاه ایمنی داشته باشند.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: جاده‌های روستایی عمدتا فاقد مولفه‌های فنی و استانداردهای لازم در ساخت هستند، همچنین روشنایی کافی ندارند و شیب و عرض این جاده‌ها نیز مناسب نیست، با توجه به این شرایط، رانندگان هنگام تردد در جاده های روستایی مراقبت و احتیاط کنند.

قدرتی افزود: مسیر دوطرفه بهبهان – رامهرمز یکی از مسیرهای پرتردد استان است که در بازدید از این محور مشاهده شد برخی رانندگان در حین بازگشت از سفر، برای رسیدن به مقصد عجله داشته و به دو طرفه بودن مسیر توجهی ندارند. این بی‌توجهی در مسیرهای دوطرفه در شرایط عدم رعایت سرعت مطمئنه و انحراف به چپ، به تصادفات شاخ به شاخ منجر می‌شود.

وی اظهار کرد: به رانندگان توصیه می‌شود در شب رانندگی نکنند؛ در شب میدان دید بسیار پایین است و رانندگان توانایی عکس‌العمل به موقع را در این شرایط ندارند.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: معمولا افراد در بازگشت از سفر، در طول روز رانندگی و برای رسیدن به مقصد مسافت زیادی را طی می‌کنند تا وارد استان مبدا شوند و به این ترتیب خستگی و خواب‌آلودگی در کمین رانندگان است. انحراف به چپ و خروج خودرو از مسیر اصلی خود می‌تواند تصادفات شاخ به شاخ را رقم بزند که متاسفانه عمده تصادفات و کشته‌ها در چند سال گذشته و تابستان پارسال هم ناشی از سبقت غیرمجاز و خواب‌آلودگی بوده است.

وی عنوان کرد: اگر رانندگان خستگی، خواب‌آلودگی و سرعت مطمئه را مدنظر قرار دهند و از سبقت بپرهیزند، تا 80 درصد سلامت سفر خود را تضمین کرده‌اند.

رییس پلیس راه خوزستان افزود: برای مدیریت هر چه بهتر راه‌ها، پلیس کماکان در حالت آماده‌باش است و نیروها در سراسر جاده‌های استان حضور دارند. نیروهای گشت و نیروهای نامحسوس و عوامل نامحسوس نیز در خودروهای مسافربری مشغول فعالیت و کنترل امور هستند.

قدرتی عنوان کرد: با هر گونه تخلف در جاده‌های استان به شدت برخورد خواهد شد، در این زمینه هیچ گونه اغماضی نخواهیم داشت و رانندگان متخلف اعمال قانون می‌شوند. در این زمینه انتظار همکاری از مردم و رانندگان داریم.

وی گفت: در آنالیز تصادفات تابستان سال گذشته سه عامل سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی و انحراف به چپ علل عمده وقوع تصادفات مرگبار تشخیص داده شدند. سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ را به دنبال دارد و راننده نیز بدون توجه به ترافیک مسیر مقابل اقدام به خروج از مسیر خود می‌کند که این عمل حوادث ناگواری را به دنبال داشته است.

رییس پلیس راه خوزستان اظهار کرد: رعایت سرعت مطمئنه تنها مربوط به پیچ جاده یا مسیرهای دارای خط ممتد یا تابلوی سبقت ممنوع نیست، بلکه در مسیرهایی که سبقت آزاد است در صورتی که مسیر مقابل دارای ترافیک باشد، اجازه سبقت وجود ندارد و در این مسیرها سبقت، غیرمجاز و ممنوع است. بنابراین صرف وجود خطوط بریده‌ در مسیر به معنای آزاد بودن سبقت نیست و رانندگان باید به ترافیک مسیر مقابل خود نیز توجه کافی داشته باشند.

وی گفت: در بازگشت از سفر، بیشتر رانندگان با هدف رسیدن تا قبل از تاریکی هوا، صبح زود رانندگی خود را آغاز می‌کنند تا به استان مبدا یعنی خوزستان برسند. با توجه به این که استان خوزستان در این ایام هوای گرمی دارد، مسافران از استان‌هایی با آب و هوای خوش که بیش از 500 کیلومتر با خوزستان فاصله دارند، رانندگی می‌کنند و زمانی به خوزستان می‌رسند که خسته و خواب‌آلوده هستند و در نتیجه بیشتر واژگونی‌ها و تصادفات در فاصله 30 تا 50 کیلومتری شهرها رخ می‌دهند که ناشی از داشتن سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار