شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲

روزنامه روزان در ستون ویژه های خود نوشت : كارگاه آموزشي"بررسي مسايل مربوط به سازمانهاي وابسته به شهرداري" برگزار شد. به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این همایش یک روزه که با حضور معاونین و مدیران عامل سازمان های تابعه شهرداری و بعضی از مدیران شهرداری با حضور مهندس اقداميان مديركل محترم امور مجامع و شوراي سازمانهاي شهرداري تهران بعنوان میهمان ویژه در اهواز برگزار شد، به بررسی مسائل مربوطه پرداخت.

وی با بیان این مطلب گفت: اگر به دنبال رسیدن به مطالب و یافته های جالبی در خصوص مسائل و مشکلات رخ داده در سازمان ها هستیم باید به نحوی دیگر و نه از مدیران کنونی خود شهرداری بلکه از صاحب نظران و با استفاده از فراخوان برای دریافت نظرات و پیشنهادات افراد کارشناس و مطلع که هم منتقد هستند و هم مطلع استفاده نمود تا به مواردی دست یابیم که در هیچ کدام از چنین همایش هایی به دست نخواهند آمد.

حل مشكلات توسعه نيافتگي شهري  در كشورهاي در حال توسعه به تنهايي از عهده دولت ساخته نيست. ضرورتهايي مانند ناكار آمدي دستگاههاي دولتي ، كمبود منابع مالي و افزايش خواست مردم براي مشاركت در امور و فشار سازمانهاي بين المللي ، سازمانهاي غير دولتي(NGOs) را به عنوان يك راه حل مناسب مطرح ساخته است . اما فعاليت مطلوب اين سازمانها بستگي به وجود شرايط مناسبي در چهار عرصه دولت. شهرداري، سازمان غيردولتي، و مردم محلي دارد.با توجه به سیستم کنونی مدیریت کشور که از نظر مسائل مالی و اداری وابستگی شدیدی به دولت دارد عرصه چنداني جهت داشتن ابتكارات مديريتي و ظرفيت سازي و ايجاد انعطاف سازماني براي همكاري با سازمانهاي غير دولتي در دسترس نيست که یکی از مسائلی است که باید درباره آن ساعت ها کار کارشناسی شود تا بتوانیم از یک سیستم دولت به یک سیستم غیر دولتی و در نهایت به خصوصی برسیم. شوراهای اسلامی شهر که تشکیل آن هم گامی خوبی در رسیدن به این اهداف بود به یک سری دلایل نتوانست به اهداف مورد نظرش برسد ولی با تمام این احوال امكاناتي براي فعاليت مبتني بر مشاركت ايجاد نمود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار