اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۱۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز در گفتگو با شوشان :
نوشادی یادآور شد: برای اجرای پروژه های برنامه پنجساله توسعه عمران شهر اهواز حدود 2هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در این میان حداقل های شاخص های توسعه و عمران شهر اهواز تعیین شده در برنامه مذکور تحقق پیدا کند که بر این اساس سالانه حدود 600 میلیارد تومان می شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز در گفتگوی اختصاصی با شوشان به بیان جزییات برنامه  پنجساله توسعه و عمران کلانشهر اهواز پرداخت.

ابراهیم نوشادی گفت: شهرداری ها به استناد ماده 15 قانون نوسازی مکلف به داشتن برنامه پنجساله می باشند که شهرداری اهواز نیز به استناد ماده مذکور اقدام به تدوین برنامه پنجساله اول توسعه و عمران کلانشهر اهواز با رویکرد استراتژیک نموده است که دوره 5 ساله برنامه مذکور از سال 1390 تا سال 1394 می باشد. 

وی ادامه داد: برنامه شهرداری اهواز جزو معدود برنامه های در میان دیگر شهرداری های کلانشهر ها می باشد که به صورت عملیاتی تدوین گردیده است. بودجه سالانه شهرداری اهواز که برنامه یکساله می باشد بر اساس برنامه  پنجساله تدوین می گردد. 

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز یادآور شد: اما آنچه لازم به توضیح است برای اجرای پروژه های برنامه پنجساله توسعه عمران شهر اهواز حدود 2هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در این میان حداقل های شاخص های توسعه و عمران  شهر اهواز تعیین شده در برنامه مذکور تحقق پیدا کند که بر این اساس سالانه حدود 600 میلیارد تومان می شود.می بایست برای برون رفت از وضعیت کنونی و توسعه و عمران شهر اهواز بر روی منابع درآمدی شهرداری اهواز تمرکز کند تا بتوانیم برنامه  را به طور کامل اجرا می کنیم.

نوشادی تصریح کرد:  نمی توان  کلانشهری همانند اهواز را با این وسعت و این جمعیت و مسایل خاص آن با سالی بین 100 تا 200 میلیارد تومان  هزینه در حوزه عمران و توسعه اداره کرد. 

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز  به راهکارهای ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: منابع درآمد همچون پرداخت عوارضات صنایع مانند نفت و گاز با توجه به اینکه حدود 202 حلقه چاه نفت  در محدود حریم شهر اهواز وجود دارد. وجود تاسیسات دیگر مانند انتقال خطوط نفت و گاز و عدم پرداخت عوارضات آلایندگی و ارزش افزوده نفت به شهر اهواز طبق قانون  ،  ایجاد بستر مناسب برای جذب مشارکت ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی  و سرمایه شهروندان در اجرای پروژه های توسعه و عمران کلانشهر اهواز بویژه پروژه های رفاهی و درآمدزایی ، بهره مندی از ابزارهای نوین مالی و بازارهای مالی مانند اوراق مشارکت ، تسهیلات بانکی ، استفاده از صندوق ذخیره ارزی و ایحاد ارزش افزوده بر املاک شهرداری از کلیدی ترین راهکارها برای افزایش منابع درآمدی شهرداری اهواز و اجرایی شدن برنامه اول  پنجساله توسعه و عمران اول شهر اهواز می باشد.

نوشادی در پایان یادآورشد : با توجه به لایحه آقای شهردار جناب  آقای  موسوی  به شورای شهر در خصوص تشکیل شورای عالی برنامه ریزی برای تدوین برنامه پنجساله دوم و معرفی پنج نفر از اعضای شورای شهر اهواز در شورای مذکور که به ریاست شهردار اهواز و با حضور معاونین و مدیران مناطق و سازمان ها و اساتید و متخصصین شهری تشکیل می شود. این شورا بعد از  تعیین هیات رییسه و اعضای کمیسیون های شورای اسلامی شهر نخستین جلسه خود را برگزار خواهد کرد . دستور کار اولین جلسه مذکور ، انجام مقدمات و تعیین مشاور جهت تدوین برنامه پنجساله دوم توسعه و عمران شهر اهواز ، بررسی و ارزیابی عملکرد برنامه پنجساله اول توسعه و عمران شهرداری اهواز می باشد.  

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
comment
0
1
comment ایکاش در تدوین برنامه های توسعه ای شهر اهواز اولویت عبور و مرور در سطح شهر به عابران پیاده و وسائل حمل و نقل عمومی داده شود و احداث پیاده روهای عریض و هم سطح،مسیرهای ایمن مخصوص دوچرخه سواری،مسیرهای ویژه مخصوص اتوبوس در اولویتهای برنامه های شهرداری باشند همچنین ایجاد اسفالت یکدست در سطح معابر و سیستم دفع ابهای سطحی از نیازهای ضروری شهر اهواز محسوب میشوند.
comment
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
comment
3
2
comment سید خلف شهرداری توانمند و با تجربه و دوراندیش است و از تمامی شهرداران قبلی در ارایه برنامه و اجرای زمان بندی پروژه ها منظم تر است حمایت ما از سید خلف
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار