اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
 استاندار خوزستان گفت: بندرشادگان که با صرف 400 میلیارد ریال اعتبار، اعم از ابنیه و راهسازی، احداث شده، به‌منظور کمک به رونق اقتصادی منطقه، به‌زودی راه‌اندازی و فعال می‌شود.

 عبدالحسن مقتدایی در جلسه‌ای که 25 شهریورماه به این منظور با حضور مدیران اقتصادی و نیروهای امنیتی و انتظامی در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزارشد، بر لزوم عملیاتی شدن فعالیت این بندر با رعایت مقررات قانونی و اخذ مجوزهای مربوطه تاکید کرد.

استاندار خوزستان گفت: به‌منظور برخورداری مردم، حصول رونق اقتصادی و نیز ارتقاء سطح امنیت مرزی منطقه، باتوجه به داشتن 55 کیلومتر مرز دریایی، لازم‌است بندرشادگان دراسرع وقت راه‌اندازی شود.

مقتدایی افزود: مقدمات کار با مشارکت اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، نیروی انتظامی اعم از مرزبانی و اداره گذرنامه، اداره‌کل گمرک و سایر دستگاه‌ها، با بهره‌گیری از امکانات موجود، انجام می‌شود.

گفتنی است عملیات احداث ابنیه و زیرساخت‌های بندرشادگان به پایان رسیده اما تاکنون فعالیت‌های بندری آن به دلیل عدم صدور مجوز بین‌المللی آغاز نشده‌است.

فاز نخست بندر شادگان دارای بیش از 3 هکتار مساحت و کل مساحت زمین تملک شده آن بالغ بر  30 هکتار است. این بندر دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود 100 هزار تن کالا در سال است که ظرفیت شناور آن پس از لایروبی به 500 تن می‌رسد.

بندر شادگان دارای ابنیه‌هایی به مساحت کل یک‌هزار و 890 مترمربع شامل ساختمان اداره بندر، انبار مسقف، ساختمان گمرک و مخابرات، ساختمان گارد و غیره است. اسکله این بندر از نوع شمع و عرشه بتنی به طول 103 کیلومتر با عرض 12متر است که دارای 2 پل دسترسی به طول 24 متر و عرض حدود 14 متر است.

شهرستان شادگان که دو رودخانه عظیم کارون و جراحی از کنار آن می‌گذرند، با 2 خور متصل به دریا به نام‌های ابوخضیر و دورق که قابل کشتیرانی هستند، دارای بیش از 300 فروند لنج صیادی و تجاری فعال و بیش از 650 قایق صیادی فعال است.

شادگان دارای تالاب بین‌المللی به نام "شادگان " با 537 هزار هکتار وسعت است که به تنهایی یک سوم مساحت تالاب‌های کشور را شامل می شود.

این شهرستان همچنین با داشتن حدود 2 میلیون و 500 هزار اصله نخل خرما، رتبه نخست کشور را از این نظر دارد و سالانه 60 هزار تن خرما از طریق بندرعباس و دیگر بنادر، به کشورهای همسایه خلیج فارس صادر می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار