اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
رئیس اداره جهاد کشاورزی آبادان خواستار شد :
رئیس اداره جهاد کشاورزی آبادان خواستار افزایش نرخ خرید تضمینی خرما توسط تعاون روستایی شد.

رضا پلنگ‌زا امروز از وجود برخی آفات گیاهی همچون حشرات، زمان بارندگی‌ها در زمستان گذشته در مقطعی و بروز بیماری پوسیدگی کلازین خرما(خامج) به عنوان برخی از دلایل کاهش خرمای تولیدی در آبادان نام برد.

وی با اشاره به وجود حشرات به طور همه ساله در محصول خرما افزود: این حشرات که سبب ریزش محصول خرما شده توسط کشاورزان و از طریق سمپاشی درختان دفع می‌شوند اما در سال جاری تعداد این حشرات بیش از حد متعارف بود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی آبادان با بیان اینکه زمستان سال گذشته بارندگی خوبی در منطقه داشتیم، عنوان کرد: زمان بارندگی نیز قدری بر روی محصول خرما تاثیر گذاشت.

پلنگ‌زا تصریح کرد: بر اساس آنچه گفته شد پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری حدود 55 هزار تن خرما از نخیلات منطقه برداشت شود و این درحالی ا‌ست که میزان محصول خرمای در سال گذشته 91 هزار تن بوده است.

وی با اشاره به کاهش محصول خرمای تولید در سال جاری بر لزوم خرید خرما به نرخ تضمینی توسط تعاون روستایی تاکید کرد و یادآور شد: از مزایای خرید خرما به نرخ تضمینی آن است که کشاورز پس از فروش محصولاتش در مدت زمان کوتاهی پول حاصل از فروش محصولش را دریافت می‌کند و این درحالی‌ است که در شکل فروش به صورت توافقی کشاورز بخشی از پولش را دریافت و مابقی را در طولانی مدت به دست می‌آورد.

این مسئول با بیان اینکه موضوع خرید خرما تضمینی از سوی تعاون روستایی مورد موافقت قرار گرفت، گفت: نرخ اعلام شده معادل 11 هزار ریال است که این رقم هزینه‌های صرف شده توسط کشاورز برای تولید خرما را جبران نمی‌کند.

پلنگ‌زا افزود: در تلاش برای جلب توافق تعاون روستایی برای خرید تضمینی خرما به نرخ بیشتر هستیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی آبادان در پایان ابراز امیدواری کرد تا این کار هر چه سریع‌تر شکل اجرایی پیدا کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار