اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: حدود 16 کارخانه تولید سوسیس و کالباس و فراورده‌های گوشتی در سطح استان از معاونت غذا و دارو مجوز اخذ کرده‌اند اما تنها بخشی از این تعداد فعال هستند.
 
دکتر بهزاد شریف مخمل‌زاده  اظهار کرد: برخی از این کارخانه‌ها سالانه فعالیت می‌کنند و ممکن است سال دیگر فعالیتشان را متوقف کنند؛ دلایلی چون رقابت برندهای مختلف در بازار، و عدم تامین سرمایه مورد نیاز می‌تواند از علل کم فعالیت بودن این کارخانجات در سطح استان خوزستان باشد.
 
وی از فعالیت واحدهای تولیدی غیرمجاز فراورده‌های گوشتی در استان خوزستان خبر داد و عنوان کرد: واحدهای مجاز دارای شماره پروانه تولید هستند که از معاونت غذا و دارو اخذ کرده‌اند.
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: متقاضیان خرید محصولات گوشتی به خصوص سوسیس و کالباس باید به این شماره پروانه توجه داشته باشند. البته امکان دارد پروانه برخی واحدها هم منقضی شده یا جعلی باشد که شهروندان با تماس با شماره تلفن گویای 1490 و ارسال شماره پروانه، از مجاز بودن واحد تولیدی اطمینان حاصل کنند.
 
شریف مخمل‌زاده ادامه داد: در صورت شناسایی هر واحد تولیدی بدون پروانه، بلافاصله در جهت تعطیلی آن اقدام و علاوه بر تعطیلی خط تولید، پرونده در اختیار مراجع قضایی گذاشته می‌شود. علاوه بر پلمپ، طبیعتا مجازات دیگری نیز در نظر گرفته می‌شود که این بخش از کار بر عهده دستگاه قضایی است.
 
وی در خصوص نحوه نظارت بر واحدهای تولیدکننده فراورده‌های گوشتی در خوزستان گفت: نظارت بر این واحدها و کارخانجات به شیوه‌های مختلف اعمال می‌شود و بازرسی در اوقات عادی و غیرعادی به طور مستمر صورت می‌گیرد. در وقت‌های غیرعادی، بازرسی‌ها به طور سرزده در ساعات شب، غروب و ظهر و در روزهای تعطیل انجام می‌شود.
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: امسال برای اولین بار شرکت‌های تولید مواد غذایی و کارخانجات موظف شدند که اطلاعات دقیق تولیدات خود را در سامانه معاونت غذا و دارو ثبت کنند. این اطلاعات شامل مواد اولیه به کار رفته در محصولات، پروسه ساخت و اطلاعات محل تحویل مواد اولیه جهت تولید محصول است.
 
وی افزود: علاوه بر بازرسی مستقیم کارخانجات تولیدی فراورده‌های گوشتی؛ کنترل محصولات در بازار، نمونه‌برداری از تولیدات عرضه شده و ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه و سنجش کیفیت و سلامت محصول نیز انجام خواهد شد و با مشاهده تخلف، واحد تولیدی پلمپ و پرونده به مراجع قضایی ارسال می‌شود.
 
شریف مخمل‌زاده به راه‌اندازی سامانه پیامکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه و با توجه به تاکید بر درجه اطلاعات دقیق محصولات تولیدی از سوی شرکت‌ها در سامانه معانت، شهروندان می‌توانند تنها با ارسال شماره پروانه هر واحد تولیدی که بر بسته‌بندی محصول درج شده است، می‌توانند از سلامت و مجاز بودن آن مطمئن شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار