اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
معاون شورای عالی مناطق آزاد:
معاون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی مناطق آزاد گفت: از آنجاکه منطقه آزاد اروند به دلیل جنگ و تبعات ناشی از آن در اولویت قرار دارد و بیشترین جمعیت دانش‌آموزی در این منطقه قرار گرفته‌اند 10 میلیارد تومان برای غنی‌سازی آموزش در این منطقه اختصاص یافته که تامین نیمی از آن به عهده آموزش و پرورش و بقیه به عهده شورای عالی مناطق آزاد است.

 محمدعلی زم در مراسمامضای تفاهم همکاری میان شورای عالی مناطق آزاد با وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که مناطق آزاد با توسعه نامطلوب نیروی انسانی مواجه هستند، گفت: برای این منظور باید محتوای دروس دانش‌آموزان در مناطق آزاد تحول یابد و مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با بیان این‌که یک درصد از جمعیت دانش‌آموزان کل کشور در مناطق آزاد ساکن هستند، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های دولتی و تصمیم سازان در این زمینه باید برای ارتقای کیفی آموزش و پرورش گام بردارند.

زم افزود: از آنجاکه مناطق آزاد، سرمایه‌گذاران زیادی دارند می‌توان از ظرفیت خیرین برای ساخت مدارس استفاده کرد اما بنا نداریم به ساخت‌ و ساز روی بیاوریم بلکه بنا داریم از نظر کیفی و محتوایی آموزش را در این مناطق غنی کنیم و در کنار آموزش و پرورش معادل سرانه‌ای که در جلسات کارشناسی هر منطقه از طرف آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد، سرانه‌ای را نیز مناطق آزاد در نظر خواهد گرفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با بیان این‌که باید از تصدی‌گری بخش دولتی بیرون بیاییم، گفت: در حال حاضر 10 هزار معلم در مناطق آزاد فعال هستند و طی سال‌های اخیر به جای آنکه نیروی ماهر برای مشاغل مورد نیاز جامعه تربیت شود صرفا به تربیت نیروهای دانشگاهی روی آورده‌ایم تا حدی که بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها حاضرند با حداقل دستمزد مشغول به کار شوند. از طرفی مناطق آزاد برای تامین نیروهایی در رابطه با کارهای ساختمانی لنگ هستند و بنا داریم با ایجاد دوره‌های مهارتی و کارورزی برای دانش‌آموزان و در دوره‌های تحصیلی نیاز منطقه را برای تربیت نیروهای فنی و حرفه‌ای تامین کنیم.

به گزارش ایسنا،‌ مرضیه گرد - رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی - در این مراسم نیز تاکید کرد: باید با استفاده از معلمان خبره‌ نقاط دیگر کشور برای حضور در مناطق آزاد به عنوان کمک آموزشی برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت بتوان مهارت آموزشی معلمان بومی را تقویت کرد.

وی اظهار کرد: این طرح را از منطقه اروند شروع کرده و اولویت بعدی ما منطقه آزاد قشم است و امیدواریم در مدت این تفاهم‌نامه که پنج سال است بتوانیم به غنای آموزشی مناطق آزاد بیفزاییم.

رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی اظهار کرد: سیاست ما استفاده از نیروهای بومی هر منطقه و تقویت مهارت‌های آموزشی مورد نیاز آنهاست و برنامه‌ ارزشیابی معلمان توانمند که بتوانند در مناطق آزاد ماندگار باشند نیز در دستور کار است و پاداش‌هایی در این زمینه مدنظر داریم که در پایان سال به این معلمان پرداخت می‌شود و آیین‌نامه‌ای نیز در این زمینه در دست تدوین است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار