اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۲۴۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
از بند اصلی شورای آب تا اجتماع انتقال دهندگان آب در کرمان
دیگر نماینده اصفهان نیز اظهارنظرهای نمایندگان خوزستان و دفاع آنان را در جلوگیری از انتقال آب، زیر سوال برده و گفته است که عقل حکم می‌کند کسانی که قصد اظهار نظر در خصوص مساله ملی آب را دارند جانب انصاف را رعایت کنند و سخنان آنها به گونه‌ای دشمن شاد کن نباشد.
هادی خوش سیما در ستون ذره بین فرهنگ جنوب نوشت : 

شورای عالی آب که در دولت احمدی نژاد به خوابی هشت ساله فرو رفته بود با روی کار آمدن دکتر روحانی فعالیتی دوباره گرفت. اولین جلسه این شورا، دی ماه گذشته و با حضور چهار استاندار (خوزستان، کرمان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان) و به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل شد و بی توجه به دغدغه های خوزستانی ها ، مصوبه ای 9 ماده ای مبنی بر احیای زاینده رود داشت. "بحران آب" محور دومین نشست این شورا بود و از قضا باز هم بر انتقال آب و لزوم تکمیل طرح بهشت آباد تاکید شد. 

یکی از بندهای اصلی مصوبه 9 ماده ای شورای آب بدین قرار است : "اصل پرونده بهشت‌آباد در اسرع وقت اجرایی شود" اما فعلاً تصمیم خاصی برای نحوه انتقال آب که با تونل باشد یا لوله، گرفته نشده که به زودی این موضوع نیز تعیین تکلیف می‌شود!

پس از این مصوبه تلاش مسئولین وزارت نیرو و مسئولین محلی استان های کویرنشین از جمله کرمان ، یزد ، اصفهان و ... دو چندان شد. هفته ی گذشته جمع تاکید کنندگان بر انتقال آب، در کرمان جمع بود و چاشنی رسانه ای "بحران آب" نیز مزید بر علتی شد تا از وزیر و رییس تا استاندار و نماینده، در باب انتقال آب سخن ها بگویند و بر طبل "بهشت آباد" بکوبند. سفر وزیر نیرو به این استان کویری موجب شد تا استاندار کرمان از طرح انتقال آب سخن بگوید. 

وی خطاب به وزیر نیرو گفت که ۲۰ سال است که طرح انتقال آب از بهشت‌آباد به کرمان مطرح شده و باید هر چه زودتر مجوزهای انتقال آب داده شود تا بحران کم‌آبی در بخش‌های آب شرب، کشاورزی و صنعت برطرف شود. تاکید استاندار کرمان بر انتقال آب به منظور مصارف غیر شرب در حالی ست که رییس جمهور شخصا در سفر به خوزستان وعده داده بود که انتقال آب صرفا برای مصارف شرب خواهد بود. حال چه شده که در این نشست، پای مصارف کشاورزی و صنعتی هم به میان آمده را باید در تصمیمات چندگانه و متناقض وزارت نیرو جستجو کرد. وزیر نیرو از یک طرف ، وعده عدم انتقال آب را به خوزستانی ها می دهد و از طرف دیگر، در سفر به کرمان یا اصفهان بر ضرورت آن تاکید می کند! 
البته معاون پارلمانی رییس جمهور نیز هفته گذشته سفری به کرمان داشت و گریزی نیز به مسئله آب زد. حجت‌الاسلام مجید انصاری در این سفر گفت که بحران آب دغدغه روزانه رئیس‌جمهور در تمام استان‌ها حتی خوزستان است.انصاری این را هم گفت که انتقال آب از بهشت‌آباد با مشکلاتی مواجه است که اگر این انتقال آب هم بدون تفکیک آب شرب با آب مورد نیاز در سایر بخش‌ها نباشد در آینده با مشکلاتی مواجه می‌شود.

تحرک نمایندگان اصفهان در سفر تابستانه نمایندگان خوزستان

تعطیلات دو هفته ای مجلس شورای اسلامی موجب شده تا برخی نمایندگان خوزستان به دلیل سفرهای تابستانه از تریبون رسانه ای خود فاصله بگیرند و کمتر به موضوعات روز و مهم جامعه بپردازند. البته در این بین برخی نمایندگان از این تعطیلات نهایت استفاده را برده و بیشترین مصاحبه ها را درخصوص مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود داشته اند. در همین زمینه نمایندگان اصفهان که نشان داده اند در حرف و عمل در پروژه انتقال آب جدیت دارند در مصاحبه های متعدد، موج انتقادات خود را روانه رییس جمهور کرده و از وی خواسته اند هر چه زودتر بودجه انتقال آب در ردیف بودجه ای کشور گنجانده شود. حمیدرضا فولادگر در گفت و گویی با خبرگزاری فارس گفته است "مراحل اجرایی تونل گلاب 2 به زودی آغاز می‌شود و دولت نیز باید حمایت جدی داشته باشد"

دیگر نماینده اصفهان نیز اظهارنظرهای نمایندگان خوزستان و دفاع آنان را در جلوگیری از انتقال آب، زیر سوال برده و گفته است که عقل حکم می‌کند کسانی که قصد اظهار نظر در خصوص مساله ملی آب را دارند جانب انصاف را رعایت کنند و سخنان آنها به گونه‌ای دشمن شاد کن نباشد. نماینده مردم شهرضا این را هم گفته است که احداث تونل‌های گلاب و بهشت‌آباد به عنوان یک سیاست‌گذاری مطلوب در جهت مدیریت آب کشور مطرح بوده و هرگونه مشکل‌آفرینی در این حوزه با منافع ملی در تعارض است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۷
comment
comment
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
comment
0
3
comment آقای نماینده ی اصفهان کدوم دشمن شاد شود ما چی میگیم شما چی میگین ! انتقال بی رویه ی آب کارون و سواستفاده ی شما اصفهانی های عزیز چه ربطی به دشمن داره!؟ شما نمایندگان اصفهانی با این حرفها دنبال چی هستید ؟
comment
کارون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
comment
1
1
comment شما نمایندگان اصفهانی باسفسطه گری وزیاده خواهی، و انتقال بی اندازه ی کارون به محیط زیست کشورتان و مردم استانهای همجوار خود ضربه زدید،
برداشت بی رویه ی آب از سرچشمه های کارون حیات در خوزستان را به خطر انداخته ، خوزستان مثل دیگر استانهای نیست که کمبود آب داشته باشد و حیاتش دوام بیاورد این استان گرمای طاقت فرسای دارد 7 ماه در سال گرما داریم و زمستانهای معتدل .
نمایندگان اصفهانی عزیز: اگر تلاش خو درا برای صرفه جویی در آب هدر میدادید الان نتیجه میگرفتید من به عنوان یه هم وطن پشنهاد میکنم دنبال زیاده خواهی نباشید چون همونی هم که به دستتون می یاد از دست میدید روزگار دار مکافاته بیش از این اسباب زحمت و مشکلات را برای استانهای همجوار خود درست نکنید ، دیگه این قضیه را کش ندهید و منافع ملی را در نظر بگیرید
comment
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
comment
0
2
comment ایا تاوان سوءمدیریتها در سایر استانها را مردم خوزستان باید بدهند؟!
ایا تاوان بی توجهی دولتها به طرحهای امایش سرزمین و توسعه نامتناسب استانهای فلات مرکزی ایران متناسب با امکانات طبیعی و خدادایشان را مردم خوزستان باید بپردازند؟!
به راستی پول نفت و اب کارون قربانی چه چیزی میشوند؟!
راستی تکلیف قولهای رئیس جمهور به مردم خوزستان در خصوص عدم انتقال اب کارون جز برای مصارف شرب را چه میشود؟!
واقعا نمایندگان اصفهان نمیدانند که با این کارها اعتماد و امید مردم خوزستان را نشانه رفته اند؟!
comment
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
comment
0
2
comment ((کار ساخت تونل سوم کوهرنگ به زودی به پایان میرسد.))
با افتتاح تونل سوم سالیانه 250تا300میلیون مترمکعب اب از سرشاخه های کارون به زاینده رود منتقل خواهد شد.
نکته جالب و البته تامل برانگیز اینجاست که این حجم اب انتقالی بیش از نیاز استان اصفهان به اب شرب است!
با این حساب و درصورتیکه هدف از طرحهای انتقال اب از سرشاخه های کارون تامین اب شرب باشد_بر طبق گفته رئیس جمهور و وزیر نیرو_ پس دیگر طرح بهشت اباد چه توجیهی میتواند داشته باشد؟!
با توجه به تامین نیاز اصفهان به اب شرب از طریق تونل سوم کوهرنگ در صورت معرض شدن نیاز واقعی یزد و کرمان به اب شرب و لزوم تامین ان از طریق طرح بهشت اباد این انتقال اب میبایست با تعیین حجم دقیق اب انتقالی و از طریق لوله به انجام برسد و ایجاد تونل به این منظور هیچگونه توجیهی ندارد.
تصویب انتقال اب از طریق تونل در طرح بهشت اباد به معنای انتقال اب کارون با هدف مصارف غیر شرب و به جهت مصارف کشاورزی در سایر نقاط است و به هیچ عنوان پذیرفتنی نخواهد بود و ظلم اشکار به معیشت و محیط زیست استانهای خوزستان و چهارمحال محسوب میشود.
comment
ابوعدنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
comment
0
2
comment من نمی دانم چرا یاد پیراهن عثمان افتادم لطفا مسولان برای تفکرمن به فکرجواب باشند.والله
comment
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
comment
0
1
comment گوش شنوایی برای شنیدن صدای مردم خوزستان وجود ندارد . در حال حاضر وضع رود خانه های دز و کارون وخیم است و هیچ کس نمی خواهد برای این استان کاری بکند . من وظیفه خود دیدم در این مورد هشدار بدهم که از عواقب نادیده گرفتن منافع مردم خوزستان به هراسید ، که اگر دیر بجنید نوش دارو بعد از مرگ سهراب خواهد بود .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
comment
0
1
comment اگر آب جزو منابع ملی است پس چرا اصفهانیها آن را می برند؟ عجب رویی دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار