اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۴
 برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس ، اعزام نخستین کاروان حجاج خوزستانی به سرزمین وحی ،گمانه زنی ها در باره انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران و برداشت زیتون در استان از مهمترین عنوان های و مطالب مهم خبری روزنامه های خوزستان است.

به گزارش ایرنا روزنامه توسعه جنوب به نقل از نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی نوشت: انتقال آب کارون ضربه ای جبران ناپذیر به اقتصاد خوزستان وارد می کند.

در ادامه به نقل از حجت الاسلام سادات ابراهیمی آمده است: مدیران رده بالای کشور مخالف انتقال آب آشامیدنی برای مصارف کشاورزی هستند و این کار قطعا' با شکست رو به رو می شود و ضرر آن برای کل مردم ایران است.

'انضباط آبی در حوضه زاینده رود حلال مشکل ها' عنوان یادداشت روز روزنامه توسعه جنوب است که با تصریح بر اینکه نکته که صنایع اصفهان همچنان آب می بلعند آورده است'حقیقت این است که کارشناسان کارآمد علوم و مهندسی آب که نگاه قومی دارند و نه نگاه منطقه ای افزایش جمعیت در اطراف رودخانه و نیاز مصارف آشامیدنی ، بهداشت و غیره ، توسعه شهرها و نیاز به فضای سبز ، ایجاد صنایع مصرف کننده و آلوده کننده آب و نیز توسعه بی رویه کشاورزی را موجب کاهش آب زاینده رود می دانند.'

روزنامه نور خوزستان در صفحه نخست خود به نقل از معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان خبر دادکه 'جرایم خشن در استان خوزستان کنترل شده است.'

در ادامه می نویسد' استان ما در زمینه برخی جرایم خشن بسیار کنترل شده است و به لطف خدا این نوع جرایم فروکش کرده است ولی در حوزه آسیب هایی چون طلاق باید کار بیشتری در استان انجام دهیم و میزان آگاهی خوزستانی ها نسبت به ازدواج باید افزایش یابد.

'در آستانه بهار تعلیم و تربیت' عنوان سرمقاله روزنامه نور خوزستان به قلم 'سیدمحمد طاهر موسوی زاده' مدیر مسوول این روزنامه است که در آن به اهمیت شروع سال تحصیلی جدید و الزامات آن پرداخته است.

روزنامه نور خوزستان در ستون پرمخاطب 'راوی' در مطلبی تحت عنوان 'ای کاش با اصرار مجریان شبکه های رادیویی اهواز و آبادان هوا خنک می شد' نوشت:ظاهرا' مجریان و تهیه کنندگان برنامه های صدا و سیمای مرکز آبادان و شبکه استانی حاضر نیستند قبول کنند که هوای خوزستان همچنان گرم است و نیاز به استفاده از وسایل خنک کننده است چرا که پس از پخش گزارش مرکز آبادان از شبکه سراسری که گفته شده هوا در خوزستان خنک شده و مردم کولرها را خاموش کرده اند و این درحالی است که دمای هوای اهواز از 42درجه پایین تر نیامده و کولرهای منازل و خودروها کمافی السابق روشن است و گمان نمی رود تا آخر مهرماه هم کولرها خاموش شوند.'

این روزنامه در ستون 'مردم و مسوولین' به نقل از یک شهروند اهوازی نوشت'لطفا' در مورد تامین امنیت اجتماعی در مناطقی از اهواز به ویژه کمپلوی شمالی و جنوبی و لشکرآباد اقدام لازمبه عمل آید تا مردم بیش از پیش قدردان نیروی انتظامی باشند.'

'مگر می شود نمایندگی های غیرمجاز فروش خودروی پلاک اروند آزادانه بنر نصب کنند؟' و'بهتر است استاندار به بعضی کارها شخصا ورود کند' از دیگر عنوان های ستوان راوی روزنامه خوزستان است.

روزنامه فرهنگ جنوب در صفحه نخست خود درحالی که به نقل از یک مقام امریکایی نوشت که اوباما آماده دیدار با روحانی است به نقل از رییس جمهوری کشورمان عنوان کرد که نیازی به مذاکره با آمریکا نمی بینم'.

روزنامه فرهنگ جنوب در سرمقاله خود به قلم'سیدموسی بلادیان' صاحب امتیاز روزنامه تحت عنوان 'اجلاس بزرگ نماز در اهواز' به برکات این اجلاس که در دهه اول دی ماه امسال در اهواز برگزار می شود پرداخته است.

انتصاب مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ، افزایش 11درصدی تولید برق در خوزستان ، اختصاص هفت میلیارد ریال برای هوشمندسازی مدارس خوزستان ، خروج قطار تهران - اهواز از ریل و خارج سازی یک بارج مغروقه از رودخانه کارون در خرمشهر از دیگر خبرهای مهم روزنامه فرهنگ جنوب است.

روزنامه فرهنگ جنوب با انتشار یک خبر باعکس ولی بدون منبع از هلاکت ملکه زیبایی گروه تروریستی داعش که بوسنیایی الاصل و مقیم اتریش بود نظر مخاطبان را به خود جلب کرد.

روزنامه صبح کارون نیز با تیتر درشت در صفحه اول خود نوشت' بنگاه داری بانک ها به آخر خط رسید.'

غرق سه عضو خانواده اهواز در رودخانه دز، بررسی لایحه اخذ عوارض از کامیون های عراقی در استانداری خوزستان ، الحاق منطقه محروم علی آباد به کلانشهر اهواز و تاکید مدیرکل امور شهری و شورای های اسلامی استانداری خوزستان بر خروج شهرداری ها از روزمرگی از دیگر عنوان مهم روزنامه صبح کارون است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار