شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۳۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
سرپرست تيم فوتبال فولادخوزستان درخصوص سه بازیکن بازداشت شده این تیم توضیحاتی را ارایه داد.
 
حسين ابن‌قاسم  با ابراز ناراحتي از بازداشت سه بازيكن اين تيم اظهار كرد: آ.ا، و.م، س.س كه از بازيكنان تيم ما هستند، به دلیل مشکل کارت‌ پایان خدمتشان بازداشت شدند. کارت معافیت آن‌ها از طريق حضور پدرهاي‌شان در جبهه صادر شده است و من به شخصه معتقدم اگر كسي در سال هاي ابتدايی جنگ 24 ساعت هم در جبهه يا مناطق جنگي حضور داشته، مطهر است چه برسد آن فردي كه چند ماه يا چند سال در مناطق جنگي حضور داشته است.
 
وي افزود: به هر حال بايد با چنين افرادي با احترام برخورد شود. دولت محترم اعلام كرد كه اگر پدري 30 ماه در جبهه حضور داشته باشد، فرزندش از خدمت سربازي معاف مي شود. در اين بين هم كسي پيدا شده و به اين بازیکنان گفته است كه اگر پدرهاي‌تان سابقه جبهه دارند، شما را معاف مي كنم كه اين بازيكنان هم سوابق جبهه پدرهایشان را داده اند و معافيت آن‌ها از طريق پست به دست شان رسيده است و معافيت‌شان رسالت داشته است و با آن پاسپورت هم گرفته اند.
 
سرپرست تيم فوتبال فولادخوزستان گفت: بالاخره پدر اين بازيكنان سابقه حضور در جبهه را داشته است و شايد به جاي اين كه 30 ماه باشد، 10 يا 20 ماه بوده است. به هر حال ارفاقي صورت گرفته و اين مدت به 30 ماه تبديل شده است و از اين طريق معاف شده اند كه به نظر من اين نوع معافيت از نوع معافيت پزشكي بهتر است.
 
وي خاطر نشان كرد: اين بازيكنان دانشجو هم بوده اند كه با به وجود آمدن اين موضوع، از درس هم جدا شده اند. در هر صورت بايد به خاطر همان يك روزي هم كه پدرهاي‌شان در جبهه بوده اند، به آن‌ها احترام گذاشت و بايد پشت سر آن پدر نماز خواند. نبايد با اين بازيكنان به اين صورت برخورد مي شد و بازداشت‌شان مي كردند، در حالي که از افرادی كه معافيتش از طريق پزشكي بوده است، هيچ اسمي نيست.
 
ابن‌قاسم با بيان اين كه فولاد مورد هدف قرار گرفته است، گفت: به هر حال نبايد اين بازيكنان را بازداشت مي كردند و بايد به دنبال بازداشت آن‌هايي باشند كه از طريق پزشكي معاف شده اند، نه اين بازیکنان. آن‌ها آبرو دارند و پدرهايشان نيز در جبهه و مناطق جنگي بوده اند و شايد چند ماه كم داشته باشند و نبايد به اين صورت با آن ها رفتار شود و من از اين موضوع ناراحت هستم.
 
وي بيان كرد:‌ فكر مي كنيد در رشته هاي ديگر چنين مواردي نيست؟ اكنون فقط به فوتباليست‌ها پرداخته شده است و من نمي دانم فوتباليست‌ها چه گناهي كرده اند. صورت خوشي ندارد كه با اين جوانان از اكنون به اين صورت رفتار شود.
 
سرپرست تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت:‌ در كل من اصلا موافق اين شيوه و بازداشت اين بازيكنان نيستم و پدران اين بازيكنان قابل احترام هستند. بايد با اين بازيكنان محترمانه برخورد مي شد و رسانه اي نمي شد. بايد به اصل قضيه توجه مي شد و كسي بازداشت شود كه اصلا پدرش در مناطق جنگي نبوده ولي سابقه اي تهيه كرده است و كارت معافيت گرفته است، نه اين افرادي كه سوابق دارند ولي مدت آن كم است.
 
وي بیان کرد: به هر حال روي خوشي ندارد كه پدران رزمنده اين بازيكنان در دادگاه بروند آن هم به جرم اين كه از 30 ماه حضور در جبهه چند ماه كم داشته‌اند. من در كل بازداشت اين بازيكنان را خوب نمي دانم و اگر هم موردي بوده بايد با احترام با آن ها برخورد مي شد.
 
ابن‌قاسم در پاسخ به این سوال که مشخص شده است که این بازیکنان چه زمانی آزاد می‌شوند؟ گفت: در یکی از روزنامه ها خواندم که دو نفر از بازیکنان آزاد شده اند ولی من با آن ها تماس گرفتم و پاسخ ندادند. نمی دانم که آزاد شده اند یا خیر.
 
وی درباره اين كه گفته مي شود بختيار رحماني نيز براي اداي توضيحاتي فراخوانده شده است، گفت: اين موضوع را تكذيب مي كنم و اصلا به اين صورت نيست. بختيار به دنبال كارهاي پرونده اش است. يك ماه و اندي از سوابق حضور پدر رحماني در جبهه كم است و دنبال حل اين مشكل است. يكي از فيش‌هاي حقوقي پدرش در پرونده مفقود شده است كه او در حال پيگيري اين موضوع نیز است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
عدالت پيشه
|
Tajikistan
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
comment
1
2
comment البته اين يک بخش کوتاه از پازل اين گونه معافيت هاست. قسمت اصلي اينپازل را بايد در مراجع صادر کننده کارت معافيت جستجو کرد.همانگونه که براحتي نام فوتباليست هاي جوان برده ميشود مردم مي خواهند بذانند درست هاي پشت پرده چه کساني هستند..در چه رده سازماني بوده وبا آنها ژه برخوردي ميشود.مي دانيم که دادسراي نظامي استان پيگير اين موضوع است اما بايد نتيجه به اطلاع مردم نيز برسد.
comment
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
comment
1
0
comment قهرمانی پاک؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار