شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۳۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۲
معاون وزیر کشور در اهواز:
معاون عمرانی وزیر کشور افزود: با این که حدود 8 سال است که عملیات اجرایی پروژه مترو شروع شده و قرار بود این پروژه در مدت 4 تا 5 سال پس از زمان شروع به بهره‌برداری برسد، امروز می‌بینیم که تنها یک‌چهارم کاری که باید انجام می‌شد، اجرا شده است. و حدود یک و نیم برابر زمان در نظر گرفته شده تا کنون صرف عملیات اجرایی قطار شهری اهواز شده است.
 معاون عمرانی وزیر کشور در بازدید از پروژه قطار شهری اهوازاز روند پیشرفت این پروژه ابراز نارضایتی کرد و گفت: پس از گذشت هشت سال از آغاز این پروژه، تنها 25 درصد کل پروژه عملیاتی شده که این میزان قابل انتظار نبوده است.اراده و عزم کافی نزذ پیمانکار برای پایان این پروژه وجود ندارد. 
 
هوشنگ خندان‌دل پس از بازدید از دو ایستگاه دروازه و فرودگاه در مسیر فاز نخست قطار شهری اهواز، در نشستی که با حضور عوامل شرکت کیسون(پیمانکار مترو اهواز) در محل کارگاه این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: دولت نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان دارد که بخشی از این توجه به دلیل پاسداشت رشادت‌های مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس است و بخشی از آن به اهمیت این قطعه از سرزمین ما برمی‌گردد.
 
وی ادامه داد: پروژه قطار شهری اهواز از پر اولویت‌ترین پروژه‌های قطار شهری در کشور است. در برنامه‌ای که برای پیشبرد اهداف پروژه‌های قطار شهری در کشور در نظر داریم، مایل بودیم قطار شهری اهواز پیشرفتی بیش از این داشته باشد.
 
معاون عمرانی وزیر کشور افزود: با این که حدود 8 سال است که عملیات اجرایی پروژه مترو شروع شده و قرار بود این پروژه در مدت 4 تا 5 سال پس از زمان شروع به بهره‌برداری برسد، امروز می‌بینیم که تنها یک‌چهارم کاری که باید انجام می‌شد، اجرا شده است. و حدود یک و نیم برابر زمان در نظر گرفته شده تا کنون صرف عملیات اجرایی قطار شهری اهواز شده است.
 
خندان‌دل با اشاره به مشکلات موجود در پروژه مترو اهواز، اظهار کرد: همه این مشکلات به روابط مالی با خارج از کشور، مسایل ارزی و بازگشایی LC برنمی‌گردد. در هر پروژه قطار شهری بخش عمده کار مربوط به عملیاتی است که به دست مهندسان داخلی، با اعتبارات ریالی و تامین امکانات از داخل کشور انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: وضعیت پیشرفت مترو اهواز در حالی است که در پروژه قطار شهری اهواز با این که دستگاه حفاری TBM در اختیار پروژه بود و از نظر ریالی مشکلی وجود نداشت و همچنین مهندسان داخلی توانا نیز در دسترس هستند، ولی می‌بینیم که تنها یک‌چهارم از یک مسیر تقریبا 40 کیلومتری حفاری شده است و این در حالی است که حدود سه سال است که دستگاه حفاری TBM در این منطقه مستقر است.
 
معاون عمرانی وزیر کشور گفت: هر چند ایستگاه‌های فاز یک مترو اهواز پیشرفت خوبی داشته‌اند ولی معتقدم که با امکانات موجود و اعتبارات ریالی، ایستگاه‌های دیگر هم می‌توانستند پیشرفت کاری داشته باشند. هر عقبماندگی دلیلی دارد اما مهم این است که اشکالات به موقع شناسایی و راه حل برای آنها در نظر گرفته شود.
 
وی تصریح کرد: باید موضوعاتی که موجب تاخیر در این پروزه شده و کماکان وجود دارد، شناسایی شوند و با مراجعی که می‌توانند برای رفع موانع کار اقدام کنند، همکاری و هماهنگی صورت گیرد.
 
خندان‌دل خطاب به عوامل سازمان قطار شهری اهواز و مسئولان خوزستانی تاکید کرد: اگر مشکلی با پیمانکار دارید، حل کنید. بازگو کردن یک مساله مشکلی را حل نمی‌کند. ولی بازگو کردن، اگر به قصد دستیابی به یک راه حل باشد، خوب است. هیچ تردیدی نداشته باشید که پروزه قطار شهری اهواز با اولویت یک انجام خواهد شد اما LC برای بازگشایی باید به مرحله باز شدن برسد و این مستلزم پیشرفت خوب پروژه است و همچنین به اقداماتی که با بانک‌ها باید صورت بگیرد، مرتبط است.
 
وی افزود: پیشنهاد می‌شود هر چه سریع‌تر با پیمانکار مشکلات را حل و فصل کنید چرا که پیمانکار در این زمان پیشرفت خوبی نداشته است. از عوامل و زمانی که در اختیار دارید به خوبی استفاده کنید و اقداماتی که می‌شود با اعتبارات ریالی انجام داد را انجام دهید و بدانید که مترو اهواز از مهم‌ترین پروژه‌های قطار شهری کشور است اما لازم است پیگیری‌های آن از سوی استان خوزستان بیشتر شود.
 
معاون عمرانی وزیر کشور گفت: مردم تنها مترو را از مسئولان می‌خواهند بنابراین پیمانکار و مجموعه استان باید از همه امکانات در جهت تحقق خواست رییس‌جمهور برای عملیاتی کردن این پروژه استفاده کنند چرا رییس‌جمهور در سفر خود به استان خوزستان قول راه‌اندازی مترو را به مردم اهواز داده بود.                     
 به گزارش ایسنا؛ معاون عمرانی وزیر کشور صبح امروز در جریان بازدید از پروژه‌های شهری اهواز به ترتیب از فاز یک مترو اهواز، پروژه تعریض پل سوم، زیرگذر خلیج فارس و تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه بازدید کرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
comment
0
0
comment هر چی زمان افزایش میبابد پیمانکار بابت ان تعدیل میگیرد
تا انجا که شنیده شده در اسناد مناقصه خبری از تعلق تعدیل نبودهاما در اقدامی نامعلوم و طی لایحه ای که بتصویب وتایید مقامات مترو و شهرداری واحیانا همراهی نماینده وقت دولت در استان رسید و تایید شورای اقتصاد تعلق تعدیل را برای کیسون مصوب ودر این اقدام شبه قانونی بیش از دهها میلیارد تومان به سمت کیسون سرازیر شد.در اینکه کیسون شرکت بسیار بزرگ و توانمندیست شکی نیست اما باید تحقیق شود ایا در سالهای اخیر از رانت دولت گذشته بجهت همراهی مدیریت کلان اینشرکت با بدنه دولت و خصوصا رئیس محترم ان برخوردار بوده است یا خیر؟ بهر صورت ابهامات بسیاری در خصوص توانمندی مدیران غیر قابل تغییر مترو در سالهای اخیر وجود دارد که شایسته رسیدگی دقیق و ابهام زدایی از این پروژه بزرگ و ملی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار