شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۳

رييس هيات كوهنوردي خوزستان گفت: مسابقات انتخابي سنگنوردي آقايان و بانوان استان، پنجم و ششم خردادماه در اهواز برگزار مي‌شود.

قدرت‌اله نيكخواه، در گفت‌وگو با ايسنا اظهاركرد: ‌اين رقابت‌ها به منظور انتخاب تيم استان براي اعزام به مسابقات انتخابي تيم‌ملي كه نيمه دوم خردادماه در تهران برگزار مي‌شود، انجام خواهد شد.

وي بيان‌كرد: اين رقابت‌ها در رده‌هاي سني نوجوانان A و B و جوانان انجام مي‌شود و افرادي كه در باشگاه‌هاي استان و هيات‌هاي كوهنوردي عضويت دارند، مي‌توانند در آن شركت كنند.

رييس هيات كوهنوردي خوزستان عنوان‌كرد: پيش‌بيني كرده‌ايم نزديك به 40 نفر درمجموع دو بخش آقايان و بانوان در اين رقابت‌ها شركت كنند. اين مسابقات در دو بخش سرعت و سرطناب برگزار مي‌شود.

وي گفت: پس از سه ماه، اين اولين مسابقه سنگنوردي است كه برگزار مي‌شود و قضاوت درمورد آن زود است ولي در حال برنامه‌ريزي هستيم كه ليگ سنگنوردي استان را با حضور هشت تيم تا پايان خردادماه آغاز كنيم كه فكر مي‌كنم شروع خوبي براي ادامه كار باشد و بعد از برگزاري ليگ، پيشرفت محسوسي را در اين رشته در استان خواهيم داشت.

نيكخواه عنوان‌كرد: شركت‌كنندگان بايد همراه خود معرفي‌نامه از باشگاه‌ها يا شهرستان‌هاي خود، كارت بيمه ورزشي، گواهي سلامت و تجهيزات مناسب به همراه داشته باشند. ثبت‌نام از علاقه‌مندان تا اول خردادماه ادامه داد.

وي اظهاركرد: متاسفانه باتوجه به گرماي هوا و اين‌كه ديواره‌هاي سنگنوردي در فضاي باز قرار دارند، ‌فضاي تمريني كم است ولي سوم خردادماه شروع به كار ديواره‌ سنگنوردي شهرستان خرمشهر را در برنامه داريم و در همين ماه نيز شروع به نصب ديواره‌هاي سنگنوردي دزفول و رامهرمز خواهيم كرد. فكر مي‌كنم با ايجاد اين تغييرات، ‌امسال بتوانيم جهش بزرگي را در اين رشته داشته باشيم.

رييس هيات كوهنوردي خوزستان ادامه‌داد: بهبهان از مجموعه سنگنوردي برخوردار است و اميديه نيز علاوه بر  ديواره‌هاي باشگاه نفت، مي‌تواند از ديواره‌هاي اداره ورزش و جوانان اين شهرستان استفاده كند. شركت نفت و گاز مسجدسليمان نيز پيش از اين ديواره‌هايي را ساخته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار