شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موازنه امروز جهانی در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و حل بحران‌های منطقه‌ای متکی بر اراده ماست و این واقعیاتی است که دشمنان هم به آن اذعان دارند.
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موازنه امروز جهانی در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و حل بحران‌های منطقه‌ای متکی بر اراده ماست و این واقعیاتی است که دشمنان هم به آن اذعان دارند.

 سردار سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در "همایش مدیران ارزش آفرین کشور" که عصر امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد،ضمن ادای احترام به مقام شامخ امام راحل و شهدای عالی‌قدر و سلام و درود برمقام معظم رهبری در رابطه با فرماندهان نظامی دفاع مقدس گفت: شهدا اعتبار و شخصیت ما را به ارتفاع عظیمی در جهان رسانده‌اند  و فرماندهان بزرگ شهیدی که از نزدیک در قلب حوادث با آرامشی تمام حضور می‌یافتند و مانند شهید همت نیز راه را تا انتها ادامه می‌دادند. 
 
وی تصریح کرد: شاید یکی از تعابیر برای شخصیت والای" شهید همت" همان همت است که می‌توان برای این شهید بزرگوار به کار برد و این فرماندهان آموخته بودند که باید با بن‌بست‌ها و غیرممکن‌ها بجنگند و در منطق‌های این فرماندهان مسیر بسته‌ای وجود نداشت و آنها  اقتدار کلمه غیرممکن را شکسته بودند و هیچ مانعی مانع رسیدن آنها به هدفشان نمی‌شد؛ زیرا آنها تفکراتشان و اندیشه هایشان فراتر از دشمن بود که به همین دلیل رفتار قدرت‌ها در آن دوره کاملا متمایز از رفتار آنها با جنگ سرد بود.  
 
جاشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با برشمردن ویژگی‌های فرماندهان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شجاعت، ایستادگی، از جان گذشتگی، عطوفت،سادگی،آراستگی کلام و دوری از شهرت طلبی از خصایص فرماندهان دوران دفاع مقدس بود.  
 
وی ادامه داد: جنگ یک سناریو و یک توطئه و یک استراتژی جهانی علیه ملت انقلابی و مسلمان ایران بود و طولانی‌ترین جنگ تاریخ قرن بیستم محسوب می‌شد که در آن به همه قدرت‌های بزرگ و تمام متحدان منطقه‌ای آنها در یک جبهه جمع شدند تا انقلاب نوپای اسلامی ایران را به زانو درآورند.  
 
سردار سلامی، هدف قدرت‌های جهانی از کمک به صدام را در دوران دفاع مقدس جلوگیری از شکل‌گیری یک نظام متفاوت با اراده قدرت‌های بزرگ دانست و بیان داشت: نظام سلطه درصدد بود تا یک مدل سیاسی را که می‌تواند فرمولی برای استقلال ملت‌های جهان باشد، منهدم کنند.  
 
وی ادامه داد: جنگ در زمانی رخ داد که دو ابرقدرت شوروی و آمریکا برای نخستین بار باهم متحد شدند و در یک جبهه قرار داشتند در آخر تمامی قدرت‌های برتر در مقابل جمهوری اسلامی ایران صف‌ آرایی کرده بودند و ما با تمام قدرت‌ها در جنگ بودیم میراز‌های فرانسه، سیستم دفاعی انگلیس ، سلاح‌های میکروبی، آرمان جنگ روانی آمریکا، صدها فروند هواپیمایی  و تانک و نفربر، هزاران مستشار روسی در عراق، توپ‌های اتریشی و دلارهای عربستان و کویت همه این‌ها با سازماندهی نظامی، اقتصادی جنگ را شکل می‌داد که در پایان جنگ هم آمریکایی‌ها و شوروی‌ با هم در خلیج فارس با ما وارد جنگ شدند در آن زمان حادثه آنقدر فجیع بود که آنها می‌خواستند پرونده استقلال طلبی در جهان را ببندند. 
 
سردار سلامی در ادامه با اشاره به اینکه عاملی که موازنه قوا در دوران جنگ تحمیلی را به نفع ایران تغییر داد هدایت‌های راهبردی امام بود اظهار داشت: با آرامش و بینش و هدایت‌های راهبردی امام راحل ملت انقلابی ایران به حرکت درآمد و جنگ به عنوان یک تاریخ درخشان و هویت جاودانه و نقطه آغاز یک مقاومت پایان ناپذیر در پیکره ملت مسلمان ایران جاری شد و به عبرتی فراموش ناشدنی برای دشمنان نظام ما تبدیل شد.  
 
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به اینکه سیاست‌های خصمانه دشمنان پس از جنگ هم پایان نیافت بیان داشت: تحریم‌های اقتصادی فشرده و تهاجمات فرهنگی به ارزش‌های اسلامی ما و انزوای سیاسی مهم‌ترین دستور کار دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران پس از دوران دفاع مقدس بود.  
 
وی تصریح کرد: مهار استراتژیک کشورما برای جلوگیری از دستیابی به فراز قدرت از برنامه‌های دشمنان در 30 سال پس از دفاع مقدس بوده است.  
 
سردار سلامی اظهار داشت: ما امروزه به رقم همه این چالش‌ها و درگیری‌ها و بحران‌ها به واسطه ملتمان درهمه زمینه‌ها به پیشرفت‌های کاملا ملموس و خیره کننده و شگفت انگیزی دست یافته‌ایم و امروزه ما دشمنان خود را در آن سوی مرزها به واسطه این پیشرفت‌ها با بحران و چالش روبه رو کرده‌ایم و مرزهای تقابل خود را تا شرق مدیترانه و شمال آفریقا گسترش داده‌ایم.  
 
وی افزود: امروزه ابزارهای تسلط امنیت انرژی جهان را جمهوری اسلامی ایران در سیطره خود گرفته است و اکنون دشمنان ما که زمانی بازیگران اصلی منطقه بوده‌اند را به چالش کشیده‌ایم و سوال اینجاست که ما چگونه توانسته‌ایم از تحریم‌ها عبور کنیم بدون آنکه چالشی را در سیستم مالی و اقتصادی خود شاهد باشیم. 
 
سردار سلامی تأکید کرد: ما امروزه توانسته‌ایم تمامی توطئه‌های دشمنان علیه خود را خنثی کنیم.  
 
سردار سلامی با  اشاره به اینکه آمریکا در نبردهای نیابتی و مستقیم خود با ایران دچار سردرگمی راهبردی می‌شود اظهار داشت: وقتی تدبیر درستی وجود ندارد قدرت بزرگ خود را فرسوده می‌کند مثلا 3 هزار میلیارد دلار در عراق هزینه می‌کنند و بعد عراق را با خلاء قدرت ترک می‌کنند و سپس رقیب سرسخت آنها این خلاء قدرت را پر می‌کند.  
 
وی ادامه داد: در سوریه یک گروه تروریستی را با حمایت‌های تسلیحاتی پرورش می‌دهند و بعد از چند سال برای نابود کردن آن دست به دامن همه از جمله دشمنانشان می‌شوند  واین چرخش‌های 180 درجه‌ای نشان دهنده مغشوش بودن فضای ذهنی این قدرت‌های بزرگ است.  
 
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ملت ایران به شهادت تاریخ هیچ‌گاه طعم شکست را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت بیان داشت: هر ملتی همان گونه که می‌اندیشد عمل می‌کند و جنگ تقابل اراده‌ها و منازعه باورها است واین دست مایه‌ای برای موفقیت‌های دیروز و امروز و فردای ما است.  
 
سردار سلامی در ادامه با اشاره به اینکه موازنه امروز قدرت در سطح جهانی و منطقه‌ای در اختیار جمهوری اسلامی ایران است تأکید کرد: حل بحران‌های منطقه‌ای متکی بر اراده ماست و این واقعیتی است که دشمن هم گه گاه به آن اعتراف می‌کند.  
 
وی در ادامه جهاد اقتصادی امروز را بخشی از نبرد و مقاومت دانست و بیان داشت: مردان جهاد اقتصادی امروز کارآفرینانی هستند که با تلاش‌ها و مجاهدت‌های خود آرزوهای دشمنان را دفع می‌کنند و این امر ممکن خواهد بود.  
 
سردار سلامی در پایان با اشاره به نقش ارزشمند و بی‌بدیل ولایت فقیه در پیروزی‌های ایران اسلامی خاطرنشان کرد: ما دارای یک رهبری بزرگ هستیم و این منبع اصلی قدرت‌ساز ما است و خود دشمنان ما هم این عبارت را مطرح می‌کنند که بزرگترین ضعف آمریکا فقدان یک رهبری روحانی است که بتواند بر اراده‌ها و قلب‌ها نفوذ کرده و نگرش‌ها و باورها و همت‌ها را به جوش آورد.  
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار