شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴

جشنواره «شهر من فرهنگ من» که از تاریخ 24 اردیبهشت با هدف معرفی فرهنگ، آداب و رسوم اقوام خوزستان و ایجاد شناخت نسبت به وضع اجتماعی فرهنگی این استان در دانشگاه امیرکبیر تهران آغاز شده بود، به کار خود پایان داد.

به گزارش خوزنا ، جشنواره «شهر من فرهنگ من» که به میزبانی جمعیت دانشجویان و دانش آموختگان خوزستانی از تاریخ 24 اردیبهشت با هدف معرفی فرهنگ، آداب و رسوم اقوام خوزستان و ایجاد شناخت نسبت به وضع اجتماعی فرهنگی این استان در دانشگاه امیرکبیر تهران آغاز شده بود، روز چهارشنبه  مورخ 27 اردیبهشت به کار خود پایان داد.

محمود نقدی پور از اعضای جمعیت دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان به آژانس خبری خوزستان (خوزنا) گفت: خوزستان با موقعیت ویژه دارای توانمندی های بسیار گسترده محیط زیستی (هورالعظیم، باتلاق‌ها، نیزارها و سواحل زیبای خلیج فارس در جنوب و کوه‌های بلند و برف‌گیر در تمامی شمال و شرق جلگه‌ی بسیار پست و گرم خوزستان)، وجود جلگه حاصلخیز خوزستان در کنار موقعیت خاص ترانزیتی و وجود صنایع مادر در این استان از یک سو و وجود گستردگی قومیتی و تنوع فرهنگی در کنار تاریخ شکوفا و آثار بجا مانده تاریخی از سویی دیگر، باعث موقعیت منحصربفرد استان خوزستان در بین استانهای کشور شده است.

وی درباره هدف از برگزاری این جشنواره گفت: هدف این جشنواره معرفی و نمایش قابلیت ها و توانمندی های خوزستان خصوصا در بخش فرهنگ بوده است.

نقدی پور در ادامه گفت: این جشنواره که از تاریخ 24  اردیبهشت الی 27 اردیبهشت برگزار شد، با استقبال گسترده بازدیدکنندگان روبرو شد و طی این جشنواره بازدیدکنندگان با غذاهای محلی و سوغات های مخصوص خوزستان مورد پذیرایی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است در ایام برگزاری این نمایشگاه آقایان دهدشتی نماینده آبادان و سودانی نماینده اهواز با حضور در دانشگاه امیرکبیر، ضمن بازدید از نمایشگاه با اعضای جمعیت دانشجویان و دانش آموختگان خوزستانی به گفتگو پرداختند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار