اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۹
شهردار اهواز:
شهردار اهواز بیان کرد: امروز شهرهای آبادان و خرمشهر در اوج محرومیت و مظلومیت قرار دارند، بپذیریم که علی رغم همه تلاش هایی که صورت گرفته، حق مطلب ادا نشده است. باید با اختصاص بودجه و اعتبارات لازم، چهره شهر آبادان را تغییر داد.فرماندار سابق آبادان عنوان کرد: امروز منطقه آزاد اروند می تواند و باید رنگ محرومیت را از چهره آبادان بزداید.
فرماندار سابق آبادان گفت: گوشه گوشه و نقطه نقطه شهر آبادان یادگار شهدای گرانقدر دفاع مقدس و ثمره خون آنها است. امام(ره) با دیدن رشادتهای مردم آبادان و خوزستان فرمودند که این استان دین خود را به اسلام ادا کرد.

سیدخلف موسوی اظهار کرد: پس از آغاز جنگ تحمیلی توسط دشمن بعثی در 31 شهریور 59، خرمشهر عزیز پس از 40 روز مقاومت شهادت طلبانه و ولایتمدارانه اشغال شد و بعد از آن بود که زمینه برای محاصره آبادان آماده شد. آبادان شهری کانونی و محوری در استان خوزستان به حساب می آمد و اشغال آن برای صدامیان از اهمیت استراتژیک وتعیین کننده ای برخوردار بود؛ به نحوری که می توان گفت با اشغال آبادان معادلات جنگ به نفع عراق شکل می گرفت.

وی افزود: امام خمینی(ره) که دم مسیحایی داشت و با تفکری الهی جنگ را اداره می کرد، با درک اهمیت آبادان در معادلات جنگ در تاریخ 14 آبان 59 فرمان تاریخی لزوم شکست حصر آبادان را صادر فرمودند. متعاقب این فرمان تاریخی بود که نبرد برای شکستن حصر آبادان رنگ و بویی ولایی گرفت. از این منظر می توان عملیات ثامن الائمه که منجر به شکست حصر آبادان در 5 مهرماه 1360 شد را تبلور و نماد ولایتمداری و تبعیت از رهبری مردم مسلمان ایران در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس دانست.

موسوی ادامه داد: معتقدم آن چه در کنار عملیات ظفرمندانه ثامن الائمه که منجر به شکست حصر آبادان و باز پس گیری 150 کیلومتر زمین های کشور مقدسمان شد، حائز اهمیت است؛ مقاومت جانانه ای است که جوانان و مردم بومی آبادان در کنار سایر رزمندگان در طول مدت محاصره شهر آبادان از خود ارایه دادند، چرا که اگر مقاومت و ایستادگی مردم در شهر آبادان نبود موفقیت های بعدی شکل نمی گرفت.

فرماندار سابق آبادان تصریح کرد: در این میان باید به نقش هدایتگرانه و بی بدیل آیت الله جمی در آبادان که نماد وحدت و نماینده و تبلور امام عزیز در شهر آبادان بودند هم اشاره کنم. نماز جمعه هایی که در آبادان و در زیر بمباران این شهر بر پا می شد خاری بود در چشم دشمن بعثی.

وی گفت: نماز جمعه های آبادان در دوره محاصره، پس از نماز جمعه هایی که در تهران برگزار می شد حائز اهمیت داخلی و بین المللی بود.
این رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: نکته دیگر در شکست حصر آبادان؛ توکل، اعتماد به نفس و اراده و عزم راسخ رزمندگان ما بود که دارای یک درس تاریخی است که هر زمانی حتی در شرایط جنگ و سخت ترین تحریمها در صورتی که به قدرت درونزای داخلی تکیه کنیم می توانیم به نصرت و پیروزی که وعده الهی به مستضعفان است دست یابیم.

وی ادامه داد: نکته دیگر در این عملیات غرور آفرین، همکاری برادرانه و صمیمانه سپاه و ارتش است که دوشادوش یکدیگر با صلابت و اقتدار این پیروزی را رقم زدند. درس این همکاری و اتحاد این است که اگر وحدت را سرلوحه رفتار جمعی خود قرار دهیم می توانیم هر مانع و سد محکمی را از پیش روی خود برداریم.

شهردار اهواز بیان کرد: امروز شهرهای آبادان و خرمشهر در اوج محرومیت و مظلومیت قرار دارند، بپذیریم که علی رغم همه تلاش هایی که صورت گرفته، حق مطلب ادا نشده است. باید با اختصاص بودجه و اعتبارات لازم، چهره شهر آبادان را تغییر داد.

فرماندار سابق آبادان عنوان کرد: امروز منطقه آزاد اروند می تواند و باید رنگ محرومیت را از چهره آبادان بزداید.

وی گفت: آبادان باید به مجد و عظمت سابق خود برگردد چرا که پتانسیلهای زیادی در زمینه های گردشگری، راهیان نور، گمرک و اقتصاد و بازار منطقه ای دارد که باید در این زمینه عزم ملی و اراده منطقه ای وجود داشته باشد.

مرجع/ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۲
comment
comment
اهوازی
|
United States
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
comment
0
1
comment حالا مگه اهواز، آباد شده که برای شهرهای دیگه اظهار نظر می کنید. شما به فکر اهواز باشید که هیچ جا اندازه این شهر وضعش خراب نیست.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
comment
0
0
comment سمت شما چیست؟؟؟؟
بفکر منافع و مسایل مدیریتی شهر اهواز باش شهردار اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار