اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۸
تابناک نوشت: 

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین شب حضور در برنامه «سطرهای ناخوانده» که با محوریت بیان ناگفته‌های دوران دفاع مقدس برقرار بود، بسیاری از ناگفته‌ها و پشت پرده‌های جنگ را بیان ‌و حقیقت نامه تاریخی‌اش به هاشمی در سال پایانی جنگ را تشریح کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از این برنامه درباره سوالاتی که مخاطبان برنامه درباره سخنان شب قبل وی بیان کرده بودند، گفت: برخی از افراد گفته بودند چرا اسم بعضی فتنه‌گر‌ها را آوردید که من عرض کردم برای حقیقت‌یابی این مسأله از آقایان تقاضا کردم که سوالات مربوط به هر کسی را ‌از خودشان بپرسید. بالاخره برخی از مسئولانِ آن موقع، پرسش‌های جدی درباره‌شان نسبت به پشتیبانی جنگ مطرح است. به هر حال حقیقت‌یابی باید محور این بحث‌ها باشد و من به این دلیل عرض کردم. حتی اگر صدام زنده بود و در‌‌ همان قفس آهنین خودش هم بود، من از شما می‌خواستم بروید و برخی سوالات را واقعاً از او به عمل بیاورید، چون برخی مسائل پیش ذهن او بود که آن طرف صحنه حضور داشته است‌ [در واقع درباره نقاطی نظیر ضعف در پشتیبانی جنگ که مسئولیتش با دولت موسوی بود، باید خود آن‌ها پاسخ دهند و نه من].

وی ادامه داد: به تازگی کتابی ‌دیدم که یک سرهنگ عراقی نوشته و درباره بحث امشب ما است. ایشان نوشته که من در جلسات ستاد صدام بودم. به محض اینکه امام قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت، عده‌ای در سر خودشان زدند و گفتند، این سید (امام خمینی (ره)) چطور طرح ما را کشف کرد و ایشان (امام) با پذیرش قطعنامه تمام برنامه‌های آینده ما (حزب بعث) را به هم ریخت. خب شما ببینید، اینکه یک سرهنگ عراقی در درون ستاد ارتش عراق، چنین حرفی می‌زند، قاعدتاً باید برای مردم ما خیلی جالب باشد؛ لذا من موافق این هستم که هر آنچه درباره جنگ در ذهن هر کسی هست، مشخص شده و بیان شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار