اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
در حاشیه مراسم افتتاح بخش های هتلینگ بیمارستان ابوذر اهواز مطرح شد؛
گزارشگر: حسین عبدالعزیزی
طرح تحول نظام سلامت علاوه بر افزایش رضایتمندی بیماران، مشکلات اولیه آنها را کاهش داده است. 
دکتر بهزاد شریف مخمل زاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در حاشیه بازدید و افتتاح بخش هتلینگ بیمارستان ابوذر اهواز، با اعلام این خبر، گفت: افزایش پاسخگویی و کاهش پرداختی مستقیم از جیب مردم دو دستاورد مهم اجرای صحیح طرح تحول نظام سلامت در کشور و به ویژه در استان خوزستان است.
وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد تحقق سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، منویات رئیس جمهور در دولت تدبیر و امید و پاسخگویی به انتظارات مردم در حوزه سلامت هستیم.
مخمل زاده با بیان اینکه رضایتمندی بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی استان حاکی از اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت است، تصریح کرد: این طرح با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات به بیماران آغاز شد.
این مقام مسوول طرح تحول نظام سلامت را بسیار اثر بخش برای بیماران عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح برای بیمار شرایط خوبی ایجاد شده و وضعیت مریض در بیمارستان های خوزستان به نسبت قبل بسیار رشد پیدا کرده و بر رضایتمندی بیماران از خدمات افزوده است.

مخمل زاده در ادامه با اشاره به اینکه در طرح تحول نظام سلامت، به حوزه های درمان و بهداشت توجه ویژه ای شده است ادامه داد: منابع مالی مناسبی برای اجرای این برنامه تخصیص یافته و دولت نیز حمایت های خوبی از این طرح داشته است .

وی در ادامه گفت: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول نظام سلامت مردم را با بیمارستان های دولتی آشتی داد و سهم بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه ها را از ارائه خدمات به بیماران افزایش داد که این موضوع مورد توجه مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور و مردم عزیز قرار گرفت.

این مقام مسوول افزود: برنامه های متعددی در طرح تحول نظام سلامت مطرح است که کاهش هزینه ها در بخش بستری و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات و هتلینگ بیمارستان ها از این جمله میباشند. یکی دیگر از برکات اجرای این طرح حفظ منابع مالی دانشگاه در بحث تامین خریداری لوازم و تجهیزات پزشکی است که با اعلام قیمت های مصوب وزارتی سبب صرفه جوئی قابل توجهی در این زمینه شده است.

مخمل زاده ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز از 15 اردیبهشت این طرح به خوبی در ابعاد مختلف این برنامه اجراء و الحمدالله پیشرفت های خوبی داشته است. این طرح با تحول در درمان آغاز شده است و با تحول در بهداشت در حال ادامه پیدا کردن هست و مباحث آموزشی و پژوهشی نیز مورد بازبینی قرار خواهند گرفت که نهایتا" هدف غائی آن این است که سیستم بهداشتی و درمانی کشور را کیفی تر و چالاک کند به گونه ای که بتوان خدمات بهتری را به مردم کشور ارائه نمود.

معاون غذا و داروی دانشگاه در پایان ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ابوذر در استان گفت: بنده نیز تشکر و قدردانی خود را به نمایندگی از ریاست محترم دانشگاه و اعضاء هیئت رئیسه از مسئولین بیمارستان ابوذر اعلام می دارم.

دکتر حکیم زاده رییس بیمارستان ابوذر نیز در حاشیه این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این بیمارستان در زمینه ارائه بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت به بیماران گفت: ارتقا هتلینگ این بیمارستان ها یکی دیگر از بسته های حمایتی برنامه تحول نظام سلامت است که در این بخش نیز مرحله به مرحله مشکلات هتلینگ بیمارستانی کاهش می یابد.

وی افزود: هر بیمار که در بیمارستان بستری می شود، یک کیف بهداشتی حاوی ملزومات شخصی بیماران از قبیل: لیوان، مسواک، ملحفه، لباس بیمارستانی و غیره از طرف خود بیمارستان دریافت می کند که تا پیش از اجرای طرح، این ملزومات توسط خود بیمار و با هزینۀ شخصی وی تهیه می شد.
رییس بیمارستان ابوذر در رابطه با انجام خدمات یاد شده توسط بیمارستان تاکید کرد: در تمامی این موارد، تهیه دارو، انجام آزمایش ها و تامین ملزومات شخصی، تنها 10% هزینه تعرفه دولتی از بیماران شهری و 5% آن از بیماران روستایی دریافت می شد.
حکیم زاده با اشاره به رضایتمندی ایجاد شده در خصوص مراجعان به بیمارستان ابوذر اهواز، گفت: بر اساس نظر سنجی هایی که به شکل حضوری در بخش های مختلف بیمارستان بطور مستمر انجام شد ، میزان رضایتمندی ایجاد شده در میان مراجعان بسیار قابل توجه بوده و بارها این موضوع به طرق مختلف از سوی آنها اعلام شده است.
دکتر محمد جهانگیر، قائم مقام معاون درمان هم با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: درسی که ما از این هفته در بحث درمان گرفته ایم جهادی عمل نمودن است که با اجرای طرح تحول نظام سلامت این مهم به وقوع پیوسته است. در بیمارستان ابوذر نیز این طرح در حال اجراء می باشد و امروز برای بحث ارتقاء هتلینگ بیمارستان در خدمت همکاران بیمارستان ابوذر هستیم.
جهانگیر ضمن تاکید بر این مطلب که عملیات بازسازی و بهسازی بخش ها بدون تعطیلی و ارائه سرویس آنها انجام می شود از صبوری، بردباری و همراهی بیماران و مراجعین تشکر و قدردانی نمود و افزود: در بحث هتلینگ علاوه بر بهسازی فضاهای فیزیکی، بحث تجهیز اتاق های بستری بیمارستان ها به تخت و تشک باکیفیت و همچنین تلویزیون و یخچال نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت که در آینده ای نزدیک از وزارت متبوع این تجهیزات را تحویل خواهیم گرفت و در اتاق های بستری بیمارستان ها مستقر خواهیم نمود.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه ادامه داد: در زمینه کمبود پرستار نیز در قالب برنامه طرح تحول، تا قبل از نیمه آبان ماه سال جاری، نیروهای پرستاری مورد نیاز بیمارستان ها نیز براساس نیازسنجی که شده به بیمارستان ها تزریق خواهند شود که قطعا" در افزایش سطح کیفی خدمات درمانی ارائه شده موثر واقع می شود.

سلیمان کمایی، مدیر خدمات پشتیبانی دانشگاه نیز در این دیدار با بیان تلاش های مجموعه پشتیبانی دانشگاه و انجام بازدیدهای نظارتی مستمر از بیمارستان ها در خصوص اجرای کامل هتلینگ گفت: خوشبختانه همدلی و همصدایی خوب و تحسین برانگیزی در بین مسئولین دانشگاهی برای اجرای طرح تحول نظام سلامت وجود دارد که خود جای شکرگزاری را دارد.
کمائی افزود: خوشبختانه در 19 بیمارستان مدنظر به صورت میانگین بین 50 تا 70 درصد پیشرفت ارتقاء هتلینگ داشته ایم که تمام این تلاش ها قطعا در راستای افزایش رضایتمندی مردم و بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار