اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
در ماه مهر و هفته دفاع مقدس توسط مخابرات خوزستان رونمایی شد :
پروژه دوم شامل پروژه‌ نوسازي شبكه همراه اول منطقه جنوب غرب است که با اعتباری حدود 30 ميليارد تومان در شهرهاي آبادان، خرمشهر، شادگان، سربندر و ماهشهر که بیش از 20 سال از عمر این شبکه ها می گذرد به اجرا درآمدند.
2 پروژه مخابراتي خوزستان با حضور صدوقی، مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران و جمعي از مديران استاني در آبادان افتتاح شد، اين پروژه‌ها شامل رونمایی از پروژه G3 یا نسل سوم ارتباطی اپراتور همراه است كه برای نخستین‌بار در کشور در استان خوزستان و در شهرهاي اهواز، آبادان و خرمشهر راه‌اندازي شده و تامين پهناي باند شبكه تلفن همراه از اهداف اين پروژه است.

 پروژه دوم شامل پروژه‌ نوسازي شبكه همراه اول منطقه جنوب غرب است که با اعتباری حدود 30 ميليارد تومان در شهرهاي آبادان، خرمشهر، شادگان، سربندر و ماهشهر که بیش از 20 سال از عمر این شبکه ها می گذرد به اجرا درآمدند.

اما لازم به ذکر است که شرکت مخابرات به عنوان سومین شرکت اقتصادی کشور به شمار می رود و این شرکت با راه اندازی اپراتوری به نام همراه اول طی 20 سال گذشته جزء برگزیدگان صنعت در نوآوری و عدالت اقتصادی بوده که بارها از دستگاه های مختلف مورد تقدیر قرار گرفته است.

همچنین در حاشیه این برنامه سیم کارتی به نام سیم کا که مخصوص خوزستانی ها است معرفی و در 3 شهر خوزستان یعنی آبادان، خرمشهر و اهواز توزیع شد، این سیم کارت قیمت 2000 تومانی و 30 دقیقه مکالمه رایگان و 1000 تومان شارژ اولیه دارد.

در ابتدای این آیین مهندس کریم آرمات مدیرعامل شرکت مخابرات خوزستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: منطقه خرمشهر و آبادان و کل منطقه به لحاظ حضور در دفاع مقدس بر گردن تک تک ایرانیان و آحاد ملت حق دارد و ما در شرکت مخابرات خوزستان بر این باوریم که اگر روزی ذره ایی از دین خود را به این منطقه ادا کنیم جزء اینکه لطف خدا شامل حال ما شده است چیز دیگری نیست، زیرا در تمام دوران دفاع مقدس و همه عملیات ها کانون توجه جنگ که سرنوشت کشور را در دست داشت در خرمشهر و آبادان بود.

وی ادامه داد: به یاد دارم در 4 بهمن ماه 1365 و در عملیات کربلای 4 همین اروندی که امروز به آرامی از کنار ما رد می شود در ساعت 11 ظهر به رنگ خون درآمده بود تا اینکه مبادا یک وجب از خاک کشورمان را از دست بدهیم و این موضوع در تمام نقاط خرمشهر و آبادان بوجود آمد و این حاصل نمی شد جز با رشادت های رزمندگان و از خودگذشتگی ها تا امروز آرام ما بدست بیاید و اگر امروز تلاشی برای این دو شهر صورت می گیرد امیدواریم تحفه ایی باشد برای عرض ارادت به شهدا و خانواده آنها.

آرمات بیان داشت: خوشبختانه با توجه به فعالیت های شبانه روزی صورت گرفته توسط پرسنل مخابرات خوزستان امروز 300 سایت نوسازی و 120 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است، همچنین در شبکه انتقال رقمی بالغ بر 32 میلیارد تومان هزینه شد تا نسل سوم و بزودی چهارم را ارائه کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تقدیر و تشکر از مهندس صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: خوشبختانه نگاه ویژه مسئولین به خوزستان به خصوص مهندس صدوقی باعث گشته که امروز آیین رونمایی از نوسازی شبکه های فرسوده در اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، دارخوین، سربندر، ماهشهر و ... برگزار و خدمات پهنای باند بالا برود و خوشبختانه این آمادگی را داریم تا توسعه سرویس های مختلف همراه اول را در استان داشته باشیمو سهم خود را در بازار کنونی بالاتر ببریم و امیدواریم این مهم محصول و توشه ایی مناسب برای آخرتمان باشد.

همچنین در ادامه این آیین مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و رشادت‌های رزمندگان در عملیات هشت سال دفاع مقدس، گفت: اگرچه در آن زمان دشمن بعثی تجهیزات لازم و پیشرفته‌ای در اختیار داشت اما رزمندگان ما توانستند با توکل بر خدا، تکیه بر خود و هدایت‌های رهبر انقلاب این مقطع زمانی را با موفقیت پشت سر بگذارند.
 وحید صدوقی در مراسم جشن نوسازی شبکه‌های ارتباطی تلفن همراه خوزستان که در آبادان برگزار شد، اظهار کرد : اعتقاد و ایمان مردم و رهبری منسجم امام (ره) و دل‌های متوسل موجب شد که ما در هشت ساله پیروز شویم. 

وی خاطرنشان‌ کرد : مقرر شده تا پایان سال جاری بیش از پنج هزار سایت نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کشور راه‌اندازی شود؛ به عبارتی در هر ماه باید یک هزار سایت راه‌اندازی شود. به‌همین منظور برای پروژه‌های نوسازی شبکه همراه اول منطقه جنوب استان 32 میلیارد تومان، برای پروژه  G3، 43 میلیارد تومان و برای پروژه‌های سوئچینگ و سایر موارد 42 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ شده است. 

صدوقی گفت: در مجموع حجم سرمایه‌گذاری در بخش مخابرات خوزستان 122 میلیارد تومان است. وی بیان‌ کرد : همچنین همزمان با این پروژه‌ها، سیم ‌کا سیم‌ کارت ویژه مردم خوزستان به قیمت 2 هزار تومان راه‌اندازی شده است.

 مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت : در حال حاضر 2 هزار 423 کیلومتر از جاده های اصلی استان، 468 کیلومتر از جاده های فرعی، صد در صد جاده های اصلی و ریلی استان که سرجمع در تمامی جاده ها 97 و 4 درصد می شود را تحت پوشش قرار داده ایم و همچنین برای نسل سوم 397 سایت پیش بینی شده است که 90 درصد این سایت ها نصب شده است.

در ادامه این مراسم آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: عملیات دفاع مقدس و شکست حصر آبادان باید همواره مورد اهتمام و توجه قرار گیرد. مردم آبادان مانند دیگر مردم استان بر ما حق و منت دارند و ما مدیون آن‌ها هستیم. آن زمان امام خمینی (ره) دستور دادند که حصر آبادان باید شکسته شود و درس‌های بسیاری در آن نهفته بود؛ در آن شرایط مردم با اعتقاد به روحانیت و رهبری توانستند به نتایج حسنه‌ای برسند. 

وی افزود : دفاع مقدس دایره‌المعارفی برای همه است که باید درس‌های بسیاری از آن آموخته شود و این موضوع مورد مطالعه قرار گیرد؛ ما امروز نمی‌توانیم حق مردم آبادان و خرمشهر در زمینه دفاع مقدس، شهدا و شهامت آن‌ها در این دوران را ادا کنیم. 

در ادامه این مراسم محمدسعید انصاری، نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : توسعه ارتباطات رادیویی، اینترنتی و مخابراتی در کشور اقدام با ارزشی است و اقدامات انجام شده و پروژه‌ها به معنی خدمت و تلاش مجموعه شرکت مخابرات است. وی همچنین از تلاش مسئولان شرکت مخابرات خوزستان برای راه‌اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه در آبادان تقدیر و تشکر کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار