اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
به همت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون انجام شد :
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع فرهنگ در کار گفت: در شرایط بحرانی می توان با آگاهی کامل اقدامات موثر انجام داد که این نکته در بحث فرهنگ در کار تعریف شده که باید همواره مد نظر قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در مراسم 200 هزار ساعت کار متوالی بدون حادثه با اشاره به اینکه هنر ما در پیشگیری از بروز حادثه است نه مهار آن، گفت: هنر در دانش نیست بلکه در یادگیری می باشد، ما باید بدانیم که از حالا به بعد چگونه با استفاده از تجربیات گذشته از حوادث احتمالی جلوگیری کنیم.
مهندس محسن دهان زاده ادامه داد: رویکرد صنعت نفت در نگاهی کلی توسعه توام با اهمیت به hse می باشد. Hse می تواند  بعنوان الگو و عنصری مهم خودنمایی کند که مهمترین هدف را در جهت توجه به انسان که همانا سرمایه های مجموعه می باشند، دنبال می کند. وی با بیان اینکه توسعه همواره با فناوری و تکنولوژی همراه بوده است، گفت: هرکجا که تکنولوژی و فناوری وارد شود، قطعا سلامت، ایمنی و محیط زیست را نیز تحت شعاع قرار می دهد، بنابراین در جهت تعادل میان تکنولوژی و ایمنی باید برنامه ریزی های دقیق داشت.

دهان زاده افزود: نیروی انسانی با توجه به قرار داشتن در راس امور و اینکه کلیدی ترین بخش مجموعه نیز محسوب می شود باید در ایمنی کامل و سلامت قرار داشته باشد، بنابراین hse با رویکرد استراتژیک در این راستا حرکت خواهد کرد. این در حالی است که بحث حفظ و نگهداری زیر ساخت ها و تجهیزات نیز مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هزینه های رخ دادن حوادث به پرداخت غرامت و... ختم نمی شود، گفت: در واقع اگر حادثه ای در محل کار رخ دهد، هزینه های پنهانی دارد که مهمترین آن می تواند خانه نشینی های احتمالی و آسیب های اجتماعی پس از آن باشد. بنابراین ایمنی در کار همواره باید مورد توجه قرار داشته باشد تا با خیالی آسوده مسیر کار و خانه را طی نماییم و یقین داشته باشیم که سالم به منزل خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون اظهار کرد: بالاترین مسوولیت ما در محل کار این است که به سمت اقدامات پیشگیرانه برویم. بنابراین در این خصوص نقاط ضعفی می تواند وجود داشته باشد که باید در صدد رفع آنها برآمد. دهان زاده با بیان اینکه به ایمنی در کار باید بعنوان یک باور نگاه کرد، گفت: باور به رعایت نکات ایمنی موجب می شود تا تحت هیچ شرایطی حادثه ای رخ ندهد، این ایمنی می تواند از رعایت ساده ترین و جزیی ترین مسایل کاری باشد.

وی اضافه کرد: کلیه فعالین عرصه آتش نشانی در مجموعه نقت باید خود را در زمینه hse ارتقاء دهند، اینگونه نباشد که تا حادثه ای رخ داد با سرعت عمل وارد کار شوند، این سرعت عمل عالی است و قابل تقدیر اما انتظار اصلی جلوگیری از رخداد هرگونه حادثه می باشد.

دهانزاده ابراز داشت: نگاه سینوسی به تجهیزات  ما را به عمر بیشتر آنها هدایت خواهد کرد. ممکن است رسیدگی به جزیی ترین وسایل و تجهیزات باعث افزایش عمر آنها نیز شود. بنابراین نگاهمان به کلیه نکات ریز و حساس باشد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع فرهنگ در کار گفت: در شرایط بحرانی می توان با آگاهی کامل اقدامات موثر انجام داد که این نکته در بحث فرهنگ در کار تعریف شده که باید همواره مد نظر قرار گیرد.

وی افزود : در مجموع می توان به ماموریت اقتصادی شرکت اشاره داشت که باید همسو با وظایف اجتماعی و زیست محیطی باشد. بعنوان مثال تحت شعاع قرار گرفتن اکوسیستم نکته ای است که باید طی آن پروژه هایی تعریف شود تا بین لطمات احتمالی به اکو سیستم و جبران آن تعادل ایجاد شود.

دهانزاده در پایان یادآور شد : از پرسنل تقاضا می کنم که بدانند hse باعث کندی کار نمی شود، بلکه با رعایت آن می تواند تسریع کننده امور هم باشد، نگاه این سیستم انسان محور می باشد و امیدوارم که در فرهنگ ما نهادینه شود که با نگاه جدید و تاثیرگذار به آن پرداخته شود.
در ادامه ریاست اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت : شغل آتش نشانان همواره تقدس و جایگاه خاصی داشته و دارد که دلیل آن نیز بدلیل جانفشانی و فداکاری های این غیورمردان می باشد که در راستای حفظ سلامت و جان هم نوعان انجام می شود.

منصور علیرضایی ادامه داد : آتش نشانان در هر رخداد بطور مستقیم با 10 فاکتور زیان آور مواجه اند که از جمله آن می توان به دود، گاز سمی، آژیر و صدای بلند، ترشح هورمون های دفاعی، کار با استرس بالا و ... اشاره داشت.
وی بیان کرد: در سطح جهان 40 حادثه طبیعی شناخته شده وجود دارد که ایران در معرض 30 نوع از این حوادث قرار دارد، بنابراین در صنایع نفت و گاز بیشترین پتانسیل وجود دارد  که در جهت جلوگیری از آنها در واحد hse با هوشمندی و دقت برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

علیرضایی با اشاره به کاهش 90 درصدی حوادث در 6 ماهه دوم سال 92 گفت : واحد hse با استفاده از مباحث و استانداردهای ایمنی و با استفاده از مکانیزم های روز دنیا توانسته تا در 6 ماهه دوم سال 92 حوادث را 90 درصد کاهش دهد. این در حالی است که این واحد تعداد 4 هزار غربالگری در واحدهای عملیاتی و ستادی انجام داده که طی آن به شناسایی، ارزیابی و مسایل زیست محیطی در شرایط عادی، غیرعادی و استراری پرداخته است.

وی یادآور شد: این واحد تا کنون بیش از 109 تمرین و مانور را در سال گذشته برگزار کرده است، تعداد 3 هزار و 359 بازدید از ادوات ایمنی، صدور 13 هزار و 245 پروانه سرد و گرم، تعداد 2 هزار بازدید ایمنی و آتش نشانی در جهت بالا بردن ضریب امنیت و تعمیر و راه اندازی مجدد خودروهای فرسوده آتش نشانی نیز در سال گذشته توسط واحد hse انجام پذیرفت.

علیرضایی همچنین از طراحی برچسب های مخصوص تلفن و درج تلفن های مورد نیاز بخش ایمنی خبر داد، که در این راستا تعداد 1500 برجسب در شرکت کارون و محدوده های تحت پوشش توزیع خواهد شد.

ریاست اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت نفت و گاز کارون با اشاره به شناسایی 55 ماده شیمیایی گفت: به جرات می توان مدعی شد که این واحد توانسته برای اولین بار بیشترین تعداد آنالیز را در مورد عوامل تاثیرگذار شغلی انجام دهد، این در حالی است که این واحد به جزئیاتی در بحث بهداشت و ایمنی و محیط زیست پرداخته که شاید خیلی از شرکت ها توجه چندانی به آن نداشته اند.


علیرضایی خاطرنشان ساخت: هیچ شغلی از دید این واحد مغفول نمانده و همواره در بخش بهداشت حرفه ای تجزیه و تحلیل و کنترل صورت می گیرد. وی با اشاره به اینکه واحد hse شرکت نفت و گاز کارون موفق به انجام 63/83 درصد از عملیات های اتفاء حرق در سایر شرکت ها شده است، گفت: این واحد بیشترین عملیات های خود را در بخش شرکت و نهادهای دیگر انجام داده است.

گفتنی است در پایان این مراسم و با حضور مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب مهندس بورد و جمعی از دیگر مسوولین استانی از فعالین واحدهای عملیات آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون تجلیل بعمل آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار