اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان اين موضوع كه در طول تاریخ، آموزش‌وپرورش به‌عنوان اولویت اول دولت‌ها مطرح نبوده‌است را برای عقب‌ماندگی علمی‌وآموزشی استان و فراتر از آن، یعنی آسيب‌هاي فرهنگی و اجتماعی، کافي دانست و گفت: فکر می‌کنم برای فروپاشی یک تمدن هم کفايت مي‌كند که بخش مهمی از نظام آموزشی از هم گسيخته شود و ما در شرایط فعلی، چنین وضعیتی داریم.
 
 محمد تقي‌زاده در نشست مشترك رييس سازمان نهضت سوادآموزي با رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش خوزستان كه صبح امروز هشتم مهرماه در پ‍ژوهشكده معلمان استان برگزار شد، اظهار کرد: سوادآموزی نخستین اولویت در برنامه توسعه آموزش‌وپرورش استان است.
 
وي افزود: سوادآموزی فراتر از یک مسأله آموزشی است و باید به عنوان یک پدیده فرهنگی، اجتماعی و ملی در سطح جامعه به آن نگاه شود؛ در واقع تلاش در این زمینه، تلاش در جهت ترمیم بخشی از آسیب‌های اجتماعی ما خواهد بود و اولین اقدام در این زمینه، درگیر کردن ذهن عموم جامعه نسبت به این مسأله است که عوامل پیدایش متعدد تاریخی، جغرافیایی و اقتصادی دارد و نمی‌توان هیچ دولتی را در آن متهم کرد.
 
مديركل آموزش‌پرورش خوزستان ادامه‌داد: اين موضوع كه در طول تاریخ ما، آموزش‌وپرورش به‌عنوان اولویت اول دولت‌ها مطرح نبوده‌است، برای این عقب‌ماندگی علمی‌وآموزشی و فراتر از آن، یعنی فرهنگی و اجتماعی کفایت می‌کند؛ فکر می کنم برای فروپاشی یک تمدن هم کافی است که بخش مهمی از نظام آموزشی از هم پاشیده شود و ما در شرایط فعلی چنین وضعیتی داریم.
 
تقی‌زاده راهکار رفع این مشکل را همت عمومی با نگاه خاص و ویژه از زاویه مسایل فرهنگی و اجتماعی به این چالش دانست و گفت: در راستای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده و در کنار آن نیز باید ذهن جامعه را با معضل بی‌سوادی درگیر کرد زيرا جامعه بی‌سوادان، والدین دانش آموزان ما هستند و تا زمانی که نتوانیم این مشکل را حل کنیم، نمی‌توانیم فرایند تعلیم و تربیت را به‌خوبی دنبال کنیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
comment
0
0
comment والدین بیسواد چه ر بطی د اره !!! کم کاری آموزش پر ورش ر ا به پای بیسوادی والدین نگذارید
من اکنون 37 سال سن دارم و تحصیلات عالیه دارم یادمه در کودکی نه پدر و نه مادر بهم درس میداد، معلمانی دلسوز داشتیم اکنون معلمان درس نمیدن در واقع زحمت نمیکشند حالا بماند که وضعیت معیشتی معلمان بحثی جداست که خود در این نظام آموزش و پرورش معضل است .
پدر و مادر با کلاس گرفتن بر ای فرزندان خود و صرف هزینه های گزاف به کمک فرزندان خود میشتابند حال کسی که بی بذاعت است پول کلاس خصوصی ند ارد آموزش پرورش خود نباید به این خانواد ه ها کمک کند؟
افت تحصیلی را به گردن بیسوادی پدر و مادر نیندازید شجاعت این را داشته باشید که کمبودهای فراوانه آموزشی را یکی از این علتها بدانید.
هیچ از خود پرسیده اید که چرا نخبگان ما به کشورهای دیگر میروند چرا صاحب نام میشوند و به درجات بالای علمی میرسند؟؟؟
جواب سوال آن برای همه آشکار است چیزی نیست جز امکانات فراوان آموزشی ، آنها اصلا دغدغه ی امکانات آموزشی ندار ند
فرزندان روستایی این مرز بوم در دانشگاه های معتبر دنیا صاحب نام شدند نه پدره پروفسوری داشتن نه مادر تحصیلات عالیه برعکس اکثرا از پدر و مادر انی که سواد خواندن و نوشتن نداشتن بودن و یا کم سواد بودن
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار