اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: 200 هزار نفر از اولیا دانش اموزان خوزستانی بی سواد هستند.

' موسی شیخی سه شنبه در نشستی با معاون وزیر آموزش و پرورش و روسای نواحی آموزش و پرورش استان خوزستان در محل پژوهشکده معلم اهواز با بررسی طرح سوادآموزی اظهار داشت: مهمترین راه برای ریشه کن کردن بی سوادی در استان توسعه سواد آموزی است که وزارت آموزش و پرورش طرحی به نام طرح سواد آموزی برای با سواد کردن اولیا بی سواد دانش آموزان در نظر گرفته است که مراحل اولیه این طرح که شناسایی اولیا بی سواد است را در کشور انجام داده است.

وی گفت: بر اساس بررسی هایی که انجام گرفت بالغ بر 200 هزار نفر از اولیاء دانش اموزان خوزستانی بی سواد هستند که 43 هزار نفر از این اولیا شناسایی کامل شده اند.

شیخی بی سوادی را به باتلاقی تشبیه کرد که برای عدم ورود به این باتلاق و بی سوادی باید در اطراف آن حصاری کشیده شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: گروه های مختلفی برای آسیب شناسی شهرستان های استان در بحث بی سوادی و راه های ریشه کنی آن از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اعزام شده است که خط مش هایی برای ریشه کنی بی سوادی مشخص شده است.

شیخی در ادامه افزود: در هر مدرسه باید کلاسی را برای سواد آموزی مشخص کنند و مدیران مدارس بر این کلاس ها نظارت داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه طرح آموزش دانش آموزان بین 10 تا 20 نیز از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است بیان داشت: این طرح در بین دانش آموزان 10 تا 20 سال سن است که می توانند نقش موثری را در بحث سواد جامعه و بالا بردن سواد آموزی در مدارس داشته باشند، این سطح از گروه سنی بسیار حساس است و در اشتغال و فعالیت های اجتماعی در آینده جامعه بسیار موثر است.

در ادامه جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: آموزش و پرورش خوزستان عقب ماندگی آموزشی دارد و این عقب ماندگی برای اجتماع خطرناک است که برای جبران این عقب ماندگی به همت عمومی نیاز است.

' محمد تقی زاده ' در ادامه بیان داشت: برای از بین بردن مشکلات بخش آموزشی باید ذهن جامعه و خانواده ها را آماده کرد و اطلاعات لازم را در مورد آموزش و سواد آموزی به خانواده ها ابلاغ کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار