اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
عضو کمیسیون کشاورزی:
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه آب درکشور دچارمشکلات ساختاری است و برخلاف دیگرنقاط جهان که باوجودکمبود منابع آبی آن را با برنامه و تصمیم سازی های درست مدیریت می کنند این بخش درکشور دریک دهه گذشته مدیریت نشده است.

'محمدباقر شریعتی' سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اگر طرح جامع مدیریت آب و خاک نباشد نمی توان مجموعه کشاورزی و آب این بخش را سامان داد بنابراین این مساله به طور اساسی در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس قرار دارد.

وی توضیح داد: در کمیسیون کشاورزی طرح های جامعی در ارتباط با مجموعه سیاست های بخش کشاورزی اعم از آب، خاک، طرح های کاداستر و منابع طبیعی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و برخی هم در صحن علنی مجلس مطرح شده است.

شریعتی گفت: اگر این طرح ها در صحن علنی مجلس مورد توجه ویژه قرار گرفته و حمایت های دولت را هم به دنبال داشته باشد بخش عمده ای از مساله ساماندهی آب که زیرساخت اصلی بخش کشاورزی است محقق می شود.

وی بر ضرورت فراهم سازی زیرساخت های لازم در این زمینه و روزانه شدن نقشه های جنگل ها و منابع طبیعی کشور تاکید کرد و اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در این زمینه به صورت زیرساختی وارد عمل شده و امید می رود تا پایان امسال مواردی از طرح های کمیسیون مورد تصویب مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر زیرساخت ها ارایه شده و وزارت نیرو در تصمیم سازی ها هماهنگ با مجلس مسایل آب را مدیریت کند مصرف آب در بخش کشاورزی ساماندهی می شود.

وی گفت: در یک دهه اخیر هم که با بحران آب مواجه شده ایم کمبود آب در کشور وجود نداشت بلکه اسراف کرده و طرح های نوین در آبیاری اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار نگرفته است.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت به روز بودن و استفاده از فناوری های نوین آبیاری اراضی کشاورزی جهان در کشور گفت: هدررفت آب در کشور بسیار بالاست و این به نبود مدیریت مناسب در این بخش برمی گردد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقدمات ساماندهی آب بخش کشاورزی تا پایان سال آینده باید فراهم شود.

برچسب ها: عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه آب درکشور دچارمشکلات ساختاری است و برخلاف دیگرنقاط جهان که باوجودکمبود منابع آبی آن را با برنامه و تصمیم سازی های درست مدیریت می کنند این بخش درکشور دریک دهه گذشته مدیریت نشده است. ، ، 'محمدباقر شریعتی' سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اگر طرح جامع مدیریت آب و خاک نباشد نمی توان مجموعه کشاورزی و آب این بخش را سامان داد بنابراین این مساله به طور اساسی در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس قرار دارد. ، ، وی توضیح داد: در کمیسیون کشاورزی طرح های جامعی در ارتباط با مجموعه سیاست های بخش کشاورزی اعم از آب، خاک، طرح های کاداستر و منابع طبیعی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و برخی هم در صحن علنی مجلس مطرح شده است. ، ، شریعتی گفت: اگر این طرح ها در صحن علنی مجلس مورد توجه ویژه قرار گرفته و حمایت های دولت را هم به دنبال داشته باشد بخش عمده ای از مساله ساماندهی آب که زیرساخت اصلی بخش کشاورزی است محقق می شود. ، ، وی بر ضرورت فراهم سازی زیرساخت های لازم در این زمینه و روزانه شدن نقشه های جنگل ها و منابع طبیعی کشور تاکید کرد و اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در این زمینه به صورت زیرساختی وارد عمل شده و امید می رود تا پایان امسال مواردی از طرح های کمیسیون مورد تصویب مجلس قرار گیرد. ، ، نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر زیرساخت ها ارایه شده و وزارت نیرو در تصمیم سازی ها هماهنگ با مجلس مسایل آب را مدیریت کند مصرف آب در بخش کشاورزی ساماندهی می شود. ، ، وی گفت: در یک دهه اخیر هم که با بحران آب مواجه شده ایم کمبود آب در کشور وجود نداشت بلکه اسراف کرده و طرح های نوین در آبیاری اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار نگرفته است. ، ، این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت به روز بودن و استفاده از فناوری های نوین آبیاری اراضی کشاورزی جهان در کشور گفت: هدررفت آب در کشور بسیار بالاست و این به نبود مدیریت مناسب در این بخش برمی گردد. ، ، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقدمات ساماندهی آب بخش کشاورزی تا پایان سال آینده باید فراهم شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار