اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
به منظور پیشگیری از فروش غیرمجاز داروهای مخدر؛
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: داروهای اعصاب و روان، تنها با نسخه پزشک در داروخانه‌ها ارایه می‌شوند و در صورتی که شخص نسخه‌خوان از قانون تخطی کند و دارویی را بدون نسخه به بیمار بفروشد، با وی به شدت برخورد می‌شود.

بهزاد شریف مخمل‌زاده اظهار کرد: برای مبارزه با فروش داروهای غیرمجاز و بدون نسخه از جمله داروهای مخدر از قبیل ترامادول، گشت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر بر داروخانه‌ها نظارت می‌کنند.

وی افزود: داروهایی که در سطح شهرها به صورت غیرقانونی خرید و فروش می‌شوند، خارج از شبکه دارویی کشور است و از راه زیرزمینی و قاچاق از مرزهای کشور وارد می‌شوند.

شریف مخمل‌زاده ادامه داد: داروهای مخدر از جمله ترامادول تنها در اختیار مراکز ترک اعتیاد هستند و در داروخانه‌هایی نیز که ترامادول در اختیار دارند، نسخه‌خوان داروخانه تحت کنترل شدید است تا در صورت تخلف برخورد قانونی انجام شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: در کمیسیون 20 دانشگاه به تخلفات افرادی که در زمینه فروش داروهای مخدر تخلفی انجام می‌دهند، رسیدگی می‌‌شود و سپس به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند تا طبق قانون با فردی که از قانون سرپیچی کرده، برخورد لازم صورت گیرد. 
مرجع / ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار