شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵

يك كارگردان خاطرنشان كرد: هر ساله ارديبهشت‌ ماه به دليل تقارن آن با روز جهاني تئاتر به عنوان ارديبهشت تئاتر در كل كشور مطرح مي‌شود.

مصطفي بوعذار بيان كرد: مراسم روز جهاني تئاتر چند سال پيش توسط جوانان پويا و فعال تئاتر اهواز برگزار شد و جايگاه خود را در ميان هنرمندان پيدا كرد و بستري براي معرفي فعالان عرصه تئاتر و تقدير از پيشكسوتان در جهت ايجاد فضايي سالم و روشن تئاتر بود اما طي ساليان اخير با افت و خيزهايي همراه بوده است

وي افزود: در چند سال اخير بدترين دوران تئاتر اهواز در حالي رقم ‌خورد كه مراسم روز جهاني تئاتر كه يك مراسم نمادين است در شهرستان كوچك، محروم و دور افتاده‌اي هم‌چون لالي برگزار مي‌شود اما اهواز به عنوان مركز استان هيچ تدبيري براي برگزاري اين رويداد نداشته است.

اين كارگردان تئاتر خاطر نشان كرد: روز جهاني تئاتر طي ساليان اخير در استان خوزستان به ويژه امسال رفته‌رفته رنگ و بوي رابطه‌ها را به خود گرفت و محلي براي حذف و كنار گذاشتن هنرمندان فعال و باتجربه شد به شكلي كه در عين بي‌برنامگي مناسبتی براي نان قرض دادن برخي افراد سودجو‌ فراهم آمد.

بوعذار تصريح كرد: اين برنامه امسال در حالي برگزار شد كه با حاشيه‌هايي همراه بود كه نشان دهنده بضاعت تئاتر استان بود و از كيفيت لازم برخوردار نبود چراكه در گزينش افراد تقدير شده به صورت رابطه‌اي و جناحي عمل شد.

او ادامه داد: فضاي فرهنگ و هنر در استان خوزستان بايد فضايي سالم و عاري از هر گونه مسموميت و جناح‌‌بندي‌هاي سياسي باشد و در جهتي حركت كنيم كه اين چنين برنامه‌ها به شكلي كاملا هنري و فرهنگي برگزار شود تا كسي آزرده خاطر و خداي ناكرده به شخص يا اشخاصي توهين و افترايي وارد نشود.

اين كارگردان تئاتر معتقد است: تئاتر اهواز نيازمند مديراني كارآمد و دلسوز است كه هيچ گاه فضاي تئاتر را مسموم و روابط را به جاي ضوابط قلمداد نكنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار