اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
پژوهشگران می‌گویند که توانسته‌اند پیشینه و رد ایدز را تا دهه ۱۹۲۰ میلادی در شهر کینشاسا، در منطقه‌ای که هم‌اکنون در محدوده جمهوری دموکراتیک کنگو قرار دارد، دنبال کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بی.بی.سی، آنها گفته‌اند که رشد جمعیت، افزایش ارتباطات جنسی بین افراد و راه‌اندازی خط آهن در منطقه باعث شد که اچ‌آی‌وی با سرعت بیشتری منتقل شود.

نتایج بررسی این پژوهشگران در نشریه علمی ساینس منتشر شده است. آنها برای شناسایی منشاء ایدز، رشته فعالیت‌هایی در حوزه دیرین‌شناسی ویروس‌ها داشتند و با استفاده از نمونه‌هایی بایگانی‌شده از کدهای ژنتیکی اچ‌آی‌وی توانستند این ویروس را ردیابی کنند و به دهه ۱۹۲۰ میلادی در کینشاسا برسند.

در این گزارش آمده است که موج تجارت جنسی در منطقه، رشد فزاینده جمعیت و استفاده از سوزن‌های سرنگ استریل‌نشده در درمانگاه‌ها از دلایل احتمالی شیوع این ویروس بوده است.

از سوی دیگر، گفته می‌شود که ایجاد خط آهن باعث شده بود هر سال نزدیک به یک میلیون نفر از کینشاسا عبور کنند که زمینه‌ساز انتقال ویروس به مناطق مجاور بود.

ایدز در دهه ۱۹۸۰ میلادی مورد توجه جهانی قرار گرفت. این بیماری در آفریقا سابقه‌ای طولانی دارد، ولی منشاء آن همواره مورد بحث بوده است.

در دهه ۱۹۲۰ میلادی کینشاسا (که تا سال ۱۹۶۶ میلادی، لئوپولدویل خوانده می‌شد) بخشی از کنگوی تحت حاکمیت بلژیک بود.

در اواخر دهه ۱۹۴۰ میلادی حدود یک میلیون نفر از خط آهن کینشاسا استفاده می‌کردند.

دوره رونق کینشاسا تنها چند دهه ادامه داشت، ولی زمانی که به پایان رسید، اچ‌آی‌وی راه خود را به جهان باز کرده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار