اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز:
سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشگاه چمران اهواز آماده همکاری پژوهشی با سازمان‌های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رعایایی ظهر امروز در جلسه انعقاد تفاهم نامه با شهرداری اهواز، اظهار کرد: یکی از مشکلات دانشگاه‌های کشور و مراکز علمی، عدم ارتباط جدی، قانونمند و بهینه با صنعت، کشاورزی و سیستم‌های دیگر از قبیل شهرداری است.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته این حلقه ارتباطی به گونه‌ای محکم است که دانشگاه بدون صنعت نمی‌تواند پیشرفت کند و به عکس.

رعایایی گفت: یکی از دلایل فرار مغز‌ها و اینکه نیروهای خلاق، متفکر و نخبه‌های علمی در کشور باقی نمی‌مانند این است که زمینه تلاش و بروز استعداد آن‌ها در کشور فراهم نمی‌شود.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه یادآور شد: نه تنها دانشگاه بلکه ثمره سایر مراکز علمی باید در جامعه دیده شود و اگر غیر از این باشد شاید هزینه‌ها به جا نباشد.

وی ادامه داد: از طرفی دانشگاه باید خلاقیت و پویایی داشته باشد و از طرفی نیز سایر سیستم‌ها و ارگان‌ها باید این همکاری را از دانشگاه بخواهند.

رعایایی بیان کرد: دانشگاه شهید چمران یک دانشگاه مادر در منطقه است که با 17 هزار دانشجو و 531 عضو هیئت علمی در مقاطع مختلف در 20 سال گذشته رشد کمی و کیفی بسیاری داشته است.

این عضو هیئت علمی با بیان اینکه یک هزار و 100 نیرو در مقطع دکتری و چهار هزار و 260 نیرو در مقطع کار‌شناسی ارشد می‌توانند پژوهش‌های خود را در اختیار سیستم‌ها قرار دهند، گفت: بودجه پژوهشی دانشگاه بسیار اندک است و دانشگاه نیز به این ارتباط با سایر ارگان‌ها نیاز دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار