اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی از کاهش احداث طرح 330 هزار هکتاری زمین‌های کشاورزی برخی استان‌ها به 2 هزار مترمربع خبر داد.
 خبرگزاری فارس: کاهش احداث طرح 330 هزار هکتاری زمین‌های کشاورزی برخی از استان‌ها

ناصر صالحی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: مساحت زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های دشت آزادگان، شوش، اندیمشک و حمیدیه از 330 هزار هکتاری به 2 هزار هکتار کاهش یافت.

وی افزود: با احداث سدهای غیرمتعارف در بالادست دشت آزادگان و مناطق اطراف آن، 8 میلیارد متر مکعب آب کرخه به یک میلیارد رسید که احداث سدهای غیرضروری تالاب‌های هورالعظیم و شادگان را به نابودی می‌کشاند.

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی با اشاره به طرح وسیع 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در سطح کشور تصریح کرد: جهاد کشاورزی در مسیر سیاست خود و کسب رضایت از دولت، طرح رهبری را که خاص دشت‌های خوزستان و ایلام است از بین برد که این هزینه‌های سنگینی بر دوش دولت گذاشت.

نماینده مردم دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حفظ منافع کرخه، اندیمشک، شوش، اهواز و حمیدیه باید محفوظ باشد و این مسلم است که اجرای پروژه‌های غیرضروری باعث کمبود بودجه کشور می‌شود.

*کمبود امکانات بیمارستانی در دشت آزادگان

صالحی‌نسب با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات بیمارستان در خوزستان تصریح کرد: کمبود مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های دشت آزادگان، حمیدیه و بستان بیماران را وادار به درمان در اهواز می‌کند.

وی در خصوص کمبود بیمارستان و مراکز بهداشتی سطح شهرستان دشت آزادگان چنین گفت: وزیر کشور با بازدید از این شهرستان به وضعیت بد بهداشتی و درمانی اشاره داشت و گفت که دشت‌آزادگان ضعیف‌تر از استان سیستان و بلوچستان است.

نماینده مردم دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیمارستان بزرگ شهرستان دشت آزادگان فاقد نیروی متخصص و کادر پزشکی است و بیماران را سردرگم کرده است.

*دانشگاه پیام نور دشت آزادگان پلمپ شده است

صالحی‌نسب افزود: در زمان هشت سال جنگ تحمیلی بیمارستانی در این شهرستان توسط ستاد بازسازی احداث شد اما بعد از جنگ خاک می‌خورد و بدون استفاده بود تا اینکه دانشگاه پیام نور در آن محل احداث و در حال حاضر مورد استفاده عموم افراد قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به این مرکز دانشگاهی عنوان کرد: متاسفانه ایدنی رئیس دانشکده علوم پزشکی اهواز مخالف احداث دانشگاه بوده و در حال حاضر این دانشگاه با تحصیل یک‌هزار و 400 دانشجو پلمپ شده و اجازه تحصیل این دانشجویان را در دشت آزادگان و بستان نمی‌دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار