اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
مدير ميراث فرهنگي دزفول از تخریب بنای تاریخی ضيايي در دزفول و نیز کشف سكه‌هاي قدیمی به دنبال اجرای طرح عمرانی قائم در این شهرستان خبر داد.

 غلام‌علي باغبان‌کوچک  اظهار كرد:‌ حدود شش ماه پيش بخشي از خانه تاريخي ضیایی در دزفول به علت پي‌كَني طرح قائم شهرداري دزفول تخريب شد. بخش ورودي اين بنا نيز چند روز پيش به صورت اتفاقي يا شايد به علت تاثير طرح قائم ـ هر چند كه نزديك به ورودي آن نيست ـ دچار ريزش شد.

 او بيان كرد: قرار شد شهرداري با حل مساله مالكيت اين بنا كار مرمت و بازسازي آن را آغاز كند.

 مدير اداره ميراث فرهنگي دزفول بیان كرد: هم‌اکنون بخش سر در ورودي اين بنا و ديوار همجوار با طرح قائم تخريب شده ولی بخش اصلي ساختمان كه 90 درصد بنا را تشكيل مي‌دهد سالم است.

 او همچنین خاطرنشان کرد: ميراث فرهنگي مرمت اين بنا را در دستور كار خود داشت اما با توجه به اين كه اين بنا مالك خصوصي دارد او اجازه مرمت را نمي‌داد و قصد فروش آن را داشت.

 وي ادامه داد: اين ملك ثبت ملي شده و مربوط به اواخر زنديه و اوايل قاجاريه است.

 باغبان‌کوچک همچنين از کشف سكه‌هاي تاريخي در پی اجراى طرح قائم در دزفول خبر داد و گفت: ‌2 ماه پيش به دنبال اجرای طرح قائم ماشيني كه در حال حفارى بود با خمره‌هايي برخورد مي‌كند كه حاوي سكه‌هاي قديمي است. راننده بدون این که اطلاع بدهد سكه‌ها را جمع‌آوري مي‌كند كه خوشبختانه در هنگام فروش دستگير مي‌شود.

 او با بيان اين كه در حال حاضر این سكه‌ها در دادگاه هستند و كارهاي حقوقي آن‌ها در حال انجام است اظهار كرد: هنوز قدمت و ارزش تاريخي سكه‌ها مشخص نشده و تنها كارشناسي اوليه روي آن‌ها انجام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار