شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان
حسن زاده: صدور بخشنامه خرید تولیدات استانی توسط استاندار خوزستان موجب شد به این نکته بیشتر توجه شود که علیرغم این‌که استان از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری همیشه در رتبه‌های بالای کشوری بوده، ولی متأسفانه شاهد وضعیت مناسبی از نظر اشتغال نیستیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در جلسه‌ای که به منظور تبادل‌نظر در خصوص نحوه اجرای بخش‌نامه خرید تولیدات داخلی استان و با حضور مشاور استاندار، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی و اعضای هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، کارشناسان حوزه صنعت، مدیران و مسئولان واحدهای پتروشیمی استان در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان برگزار شد، گفت: صدور بخشنامه خرید تولیدات استانی توسط استاندار خوزستان موجب شد به این نکته بیشتر توجه شود که علیرغم این‌که استان از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری همیشه در رتبه‌های بالای کشوری بوده، ولی متأسفانه شاهد وضعیت مناسبی از نظر اشتغال نیستیم.
 
 سیدنورالله حسن‌زاده اظهارکرد: این در حالی است که در استان ما صنایع بزرگ با سرانه اشتغال مناسب در حال فعالیت هستند که از جمله آن‌ها صنایع پتروشیمی است که با حجم سرمایه‌گذاری عظیم و سرانه اشتغال زیاد و همچنین درآمدهای سرشار، تاکنون نسبت به ایفای نقش خود در راستای توسعه استان انتظارات را برآورده نکرده‌اند.
 
وی افزود: انتظار است این شرکت‌ها نسبت به ایفای نقش اجتماعی و اقتصادی خود در استان خصوصاً تمرکز گردش مالی، تأمین نیازها از استان، توجه به اشتغال بومی، اقدام جدی نمایند.
 
در ادامه این جلسه مشاور استاندار خوزستان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان ضمن تأکید بر اجرای دقیق و همه جانبه بخشنامه صادره توسط استاندار خوزستان، از مسئولین و مدیران شرکت‌های پتروشیمی خواستند که نسبت به ایفای نقش مهم خود در توسعه استان اهتمام و توجه بیشتری به‌عمل آورده و همکاری و هماهنگی بیشتری با دستگاه‌های اجرایی استان و تشکل‌های تخصصی صنعتی داشته باشند.
 
همچنین مسئولین واحدهای پتروشیمی حاضر در این جلسه ضمن ارایه گزارش اقدامات به‌عمل آمده در خصوص گردش مالی و تأمین نیازها از محل تولیدات استان، اعلام آمادگی کردند در زمینه خرید تولیدات داخلی استان اقدام لازم صورت گیرد، مشروط به این‌که کیفیت، قیمت و استانداردهای موردنظر توسط واحدهای داخلی رعایت و واحدهای تولیدی استان نیز نسبت به فعال‌سازی سازمان‌های فروش و بازاریابی خود اهتمام لازم را به‌عمل آورند.
 
در ادامه این جلسه جهت اجرای دقیق‌تر بخشنامه خرید کالا و خدمات تصمیماتی اتخاذ و عنوان شد با توجه به ضرورت شناسايي و احصای نيازهاي واحدهاي پتروشيمي و برنامه‌ريزي جهت توليد اين نيازها در استان و شناسايي پتانسيل‌هاي توليدي مقرر شد انجمن سازندگان تجهيزات نفت، گاز و پتروشيمي با همكاري واحدهاي پتروشيمي و ساير دستگاه‌هاي ذيربط موضوع برگزاري نمايشگاه در محل منطقه ويژه اقتصادی يا يكي از واحدهاي پتروشيمي را بررسي و در این خصوص اقدام کنند. همچنین با توجه به اقدامات قابل توجه واحدهاي پتروشيمي در تامين نيازهاي خود از محل توليدات استاني و حجم گردش مالي اعلام شده، مقرر شد در راستاي ارزيابي دقيق اقدامات مرتبط با اجراي بخشنامه، واحدهاي پتروشيمي در اسرع وقت نسبت به تكميل و ارسال فرمت مورد نظر به سازمان امور ا قتصادي و دارايي استان اقدام نمايند.
 
از سوی دیگر با توجه به اين‌كه حجم زيادي از نيازهاي عمومي و تخصصي واحدهاي پتروشيمي در استان توليد مي‌شود، در این جلسه عنوان شد که واحدهاي پتروشيمي نسبت به افزايش خريد توليدات داخلي استان، خصوصاً نيازهاي تخصصي و خدماتي اقدام و همكاري کنند.
 
واحدهاي پتروشيمي استان در راستاي معرفي توانمندي‌هاي توليدي و خدماتي استان در نمايشگاهي كه به همين منظور از 17 تا 20 مهرماه در محل نمايشگاه بين اللملي خوزستان برگزار مي‌شود. شركت و حضور فعال داشته باشند. همچنین ضمن تاكيد بر اجراي دقيق قوانين جاري كشور، خصوصاً قانون مناقصات مقرر شد از ظرفيت‌هاي قانوني موجود در راستاي حضور موثر واحدهاي استاني در رقابت‌هاي اقتصادي استفاده بهينه شود و به همین منظور در این جلسه عنوان شد تا شرايط شركت در مناقصات با توجه به اختيارات موجود به نحوي باشد تا واحدهاي استاني داراي كيفيت و قيمت مناسب امتيازهاي لازم را جهت رقابت با واحدهاي غيربومي كسب کنند.
 
در پایان این جلسه نیز عنوان شد جهت تسهيل دسترسي به تامين اطلاعات مورد نياز واحدهاي كارپردازي و تامين كالا، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اقدام به درج اطلاعات واحدهاي توليدي در وب سايت سازمان به نشاني khz.mimt.gov.ir www. نموده است و مسئولين مالي و كارپردازي مي‌توانند به اين سايت مراجعه و از توان توليدي استان مطلع و نيازهاي خود را تامين نمايند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار