اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
محسن اورکی:
استان ظرفيت و امكان پيشبرد مسايل سياسي بر مدار و محور قومي را تا بي‌نهايت ندارد.
 مديركل امور سياسي استانداري خوزستان با تأكيد بر لزوم ثبت شناسنامه‌ احزاب، گروه‌ها و جمعيت‌هاي فعال سياسي و صنفي در استان و ايجاد هم‌افزايي بين تشكل‌ها براي رسيدن به يك درك مشترك در جهت فائق‌آمدن بر  مسائل و مشكلات استان تاکید کرد و گفت: شعاع ما نسبت به همه گروه هاي سياسي فعال درون نظام به يك اندازه است.
 
 محسن اوركي در نشست نمايندگان تشكل‌هاي سياسي و صنفي استان با بيان اين‌كه اين اتفاق‌نظر در استان بين همه وجود دارد كه براي فائق‌آمدن بر مسائل و مشكلات اجتماعي و سياسي استان به همدلي و هم‌افزايي نياز است، اظهاركرد: ‌اين همدلي و هم‌افزايي بايد در چنين جلساتي به يك درك مشترك منتهي و سپس براي فائق‌آمدن بر مسائل و مشكلات استان به يك برنامه و يا يك نقشه راه تبديل شود.
 
وي با استقبال از ارايه نقطه‌نظرات و انتقادات نمايندگان احزاب و تشكل‌های حاضر در جلسه به مجموعه استانداري، تصريح كرد: ‌اعتقاد داريم طرح مباحث و ارايه نظرات موجب كم‌كردن فاصله‌ها مي‌شود و همه احزاب و گروه‌ها نيز اگر بيشتر از مجموعه استانداري نسبت به مسايل استان دلسوز نباشند، كم‌تر هم نيستند؛ بنابراين درصدد هستيم تا رسيدن به مقاطع حساس مسايل سياسي و اجتماعي استان اين جمع‌بندي و فهم مشترك حاصل شود.
 
مديركل امور سياسي استانداري خوزستان مهم‌ترين مصداق مقاطع مهم سياسي و اجتماعي در استان را انتخابات عنوان كرد و افزود: حدود يك سال و نيم آينده به طور هم‌زمان دو انتخابات خواهيم داشت و ايجاد فضا و بستر مناسب براي جلب مشاركت حداكثري و آگاهانه مردم از روال و روند اين هم‌اندیشی و هم‌افزايي‌های نمایندگان تشکل‌ها و احزاب نتيجه مي‌شود. بنابراين تشكل‌ها، گروه‌ها و جمعيت‌هاي سياسي و اجتماعي مي‌توانند بسترساز مسايل آتي مهم استان باشند و در شهروندان يك احساس مسئوليت دو جانبه نسبت به خود و دولت و حاكميت ايجاد كنند.
 
اوركي خاطرنشان كرد:‌ واقعيت اين است كه اگر شهروندان با يك احساس مسئوليت مشترك در عرصه‌ها حضور نيابند معلوم نيست نتيجه مشاركتي كه از روي آگاهي، ميل و رغبت نباشد، چه خواهد شد؛ بنابراين در اين جلسات بنا داريم كه هم مورد انتقاد مثبت و منصفانه قرار بگيريم و هم راه‌حل‌ها و پيشنهادات را بشنويم.
 
وي با بيان اين‌كه تاكنون در چنين جلساتي فعالان سياسي بدون توجه به شناسنامه‌دار بودن تشكل‌ يا حزب متبوع آن‌ها در استان، دعوت شده‌اند، از پايين‌بودن تعداد تشكل‌هاي سياسي و صنفي شناسنامه‌دار در استان انتقاد كرد و اظهار داشت: تعداد تشكل‌ها و گروه‌هاي سياسي و صنفي در استان در حد انتظار نيست و اين موضوع نيز در اين جلسات به طور مرتب گوشزد شده‌است. اكنون هم بخش اعظم حاضران به‌عنوان فعال سياسي حضور دارند و به طور عمده شناسنامه حزب خود را ثبت نكرده‌اند.
 
مديركل امور سياسي استانداري خوزستان با تاكيد بر اين‌كه فعالان سياسي تا زمان رسيدن به انتخابات رسمي دور آينده مجلس، براي ثبت شناسنامه حزب خود اقدام كنند، خاطرنشان كرد: ‌در اين صورت مي‌توان در يك فضاي رقابتي سالم همه احزاب، گروه‌هاي سياسي و نمايندگان فكري را در جامعه مشاركت داد و تمايل داريم كه فعاليت‌هاي احزاب نيز در قالب رقابت‌هاي فكري و سياسي رسمي انجام شود.
 
اوركي وجود حداقل 15 گروه و حزب سياسي در استان را براي تشكيل خانه احزاب ضروري دانست و اظهارداشت: در حال حاضر تعداد گروه‌هاي شناسنامه‌دار در استان به اين عدد نمي‌رسد؛ بنابراين لازم است فعالان سياسي گروه‌ها هرچه سريع‌تر نسبت به انجام فرآيند قانوني جهت ثبت شناسنامه اقدام كنند. در صورت وجود خانه احزاب، فعالان سياسي در استان مي‌توانند در آنجا مسايل استان را بحث و بررسي كنند و با برگزاري جلسات درون‌گروهي و طرح مباحث مختلف براي مسائل استان راهكار ارائه دهند.
 
مديركل امور سياسي استانداري خوزستان با اعلام آمادگي استاندار و معاونت سياسي‌اجتماعي استانداري براي دستيابي به اين فهم مشترك و همچنين ثبت شناسنامه احزاب و گروه‌ها در استان، از جاي خالي بعضي تشكل‌ها در اتخاذ مواضع مناسب نسبت به مسائل استان نيز انتقاد كرد و با بيان اين‌كه همه احزاب، گروه‌ها و جمعيت‌هاي داراي شناسنامه زير سقف نظام جمهوري اسلامي هستند، بر هدف اين جلسه که با حضور نمايندگان همه طيف‌هاي سياسي برگزار شد،‏ مبني بر رسيدن به درك مشترك و تفاهم براي پيشبرد امور مردم تأكيد كرد.
 
 اورکی افزود:‌ تاكنون متأسفانه برخي افراط و تفريط‌ها مانع از دستيابي به يك قدر مشترك شده‌است؛ بايد اخلاق كنار هم‌بودن و كار گروهي را تكرار و تمرين كنيم و اگر فرد يا گروهي از نظر فكري موردقبول ما نيست نبايد به خود اجازه دهيم كه وارد حيطه توهين شويم.
 
وي با تاكيد مجدد بر اين‌كه نمايندگان تشكل‌ها و گروه‌هاي‌ سياسي در استان هرچه سريع‌تر فرايند اداري ثبت تشكل خود در استان را انجام دهند، اظهارداشت: رسالت استانداري پيشبرد سياست‌هاي عمومي دولت در استان است؛ بنابراين هيچ گروه، حزب و تفكري را تحريم نمي‌كنيم؛ شعاع ما نسبت به همه گروه هاي سياسي فعال درون نظام به يك اندازه است و كار را به نحوي پيگيري مي‌كنيم كه همه گرايش هاي سياسي بتوانند در چارچوب نظام و در كنار يكديگر فعاليت كنند و مباحث انتقادي سازنده درون گروهي را به پيش ببرند.
 
مديركل امور سياسي استانداري خوزستان تصريح كرد: ‌واقعيت اين است كه در استان ظرفيت و امكان پيشبرد مسايل سياسي و اجتماعي بر مدار و محور قومي را تا بي‌نهايت نداريم و بر اين امر واقف هستيم؛ بنابراين به هر ميزان كه تشكل‌ها، گروه ها و احزاب سياسي از انجام وظايف خود شانه خالي كنند، مطالبات مردم در جاي ديگري انباشته مي‌شود كه ممكن است مورد سوء‌استفاده و بهره‌برداري خاص قرار گيرد كه گاه اين مسئله هم اتفاق افتاده‌است.
 
اوركي همه دغدغه مجموعه استان را سازماندهي فعالان سياسي در چارچوب نظام و در قالب يك رقابت سازنده و مثبت براي ارايه بهترين و كارآمدترين راهكارها در جهت برون‌رفت  از مسائل و مشکلات استان عنوان و خاطرنشان كرد:‌ اگر در دوره اي مسايلي موجب نقار و كدورت شده‌است، نبايد به آن دامن بزنيم و آن را عميق كنيم. دولت آقاي روحاني هم قدر مشترك همه سليقه‌هاي سياسي است يعني نه اصلاح‌طلب قطعي، نه اصول‌گراي قطعي و نه كارگزار قطعي است و درواقع فضاي بينابين همه سلايق است.
 
وي با مرور دوباره بر اهداف برگزاري اين نشست، افزود: بايد بتوانيم تعداد بيشتري از مردم را در مسائل اجتماعي و مبتلا به استان درگير كنيم. همچنين در اين نشست مي‌خواهيم مشخص كنيم چه ميزان می‌توانیم كار گروهي و مشترك انجام دهيم و نسبت‌های مشترك را پيدا كنيم. حركت به سمت اجتماعي‌كردن و سياسي‌كردن مسائل به‌جاي امنيتي‌شدن آن‌ها از ديگر اهداف است؛ زيرا حجم و انبوه مسائل اجتماعي ارزش دارد كه نسبت به مسائل چالشي گاه سياسي، بيشتر به آن پرداخته شود.
 
مديركل امور سياسي استانداري خوزستان با بیان این‌که درصدد هستيم رشد، فرهنگ و حميت كار جمعي در چنين نشست‌هايي نمود و بروز يابد و در نهايت با انتقادات سازنده و ارائه راه‌حل‌هاي معقول، منطقي و مطابق نيازها و مقدورات كشور به مسئولان و مديران كمك شود؛ خطاب به فعالان سیاسی حاضر در نشست، ادامه‌داد: از شما انتظار مي‌رود به‌عنوان يكي از بال‌هاي سياسي‌اجتماعي استان، مديران و مسئولان را در جهت پيشبرد مسائل ياري كنيد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار