شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
حاجتی خبر داد؛
 امید حاجتی، معاون برنامه ریزی استاندار در جلسه پیگیری اجرای طرح 550 هزار هکتاری که پیش از ظهر امروز در محل جلسات استانداری خوزستان برگزار شد گفت: نظارت عالی اجرای طرح 550 هزار هکتاری از معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری به معاونت برنامه ریزی استانداری خوزستان محول شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان، بدنبال جلسات پیگیری مستمری که در ستاد استانی هدایت و راهبری اجرای طرح 550 هزار هکتاری که در استان تشکیل می شود، جلسه دیگری برگزار شد که در آن ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری تا کنون مسائل و مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفت.

حاجتی با اشاره به گزارشی که از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در رابطه با طرح ارائه شد ضمن مرور آن از نظر میزان اعتبار، میزان پیشرفت فیزیکی و واگذاری کارها گفت: پیمانکاران این طرح عمدتا بومی هستند و حتی پرداخت ها هم از طریق حساب های استانی انجام می شود.

وی ضمن بیان اینکه تا کنون بیش از چهار هزار نفر بطور مستقیم در اجرای این طرح مستقر شده اند خاطر نشان کرد: یک سری موانع محدودی بین سازمان آب و برق با مجموعه جهاد نصر وجود دارد که قرار است در کمیته های تخصصی موضوعات آن بررسی شود.

معاون استاندار افزود: یکی دیگر از موضوعات که در جلسه مطرح شد این بود که سازمان آب و برق برای مدیریت خروجی زه آب طرح، که بیش از شش برابر زه آب مورد نیاز کشت و صنعت نیشکر است، اگر از الان به آن نیاندیشیم از جنبه های زیست محیطی دچار مشکل خواهیم شد؛ بهمین دلیل هم سو با اجرای طرح به این موضوع نیز می پردازیم.

حاجتی ادامه داد: در معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد که در آن به این مورد نیز پرداختیم و اعتبار مورد نیاز آن در دستور تخصیص قرار گرفت و سازمان آب و برق در حال بررسی این طرح است.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت اجرای جامع طرح اظهار کرد: باید به تمامی ابعاد طرح، از جنبه های مختلف آن توجه شود که در کل نتیجه مفیدی برای استان خوزستان، بخش کشاورزی و نیز اشتغال داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار