اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
همایش روز جهانی غذا 22 مهرماه امسال توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تالار شهدای این دانشگاه برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و د اروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر بهزاد شریف مخمل زاده معاون غذا و داروی این دانشگاه با اعلام این خبر با بیان اینکه شعار روز جهانی غذای امسال با عنوان« کشاورزی خانوادگی» انتخاب شده است، افزود: به نظر می رسد که مهمتریت اهداف روز جهانی غذا، عبارت است از تشویق و تحریک ملت‌ها، سران دولت ها، مراکز بین المللی و نهاد های غیر دولتی به افزایش تولید محصولات کشاوورزی برای پایان دادن به گرسنگی، تشویق به برقراری ارتباط کشورهای در حال توسعه برای همکاری‌های اقتصادی و کشاورزی و حمایت های متقابل فنی برای افزایش محصول، تشویق روستائیان و خصوصا زنان به مشارکت در تصمیم گیری هایی که شرایط زندگیشان را بهبود می‌بخشد، افزایش اگاهی عمومی ملل و توجه دادن آنها به مسئله گرسنگی در جهان، تشویق انتقال تکنولوژی به جهان در حال توسعه، بجوش اوردن همت و مسولیت بین المللی و ملی برای جنگ علیه گرسنگی ،سوتغذیه و فقر و جلب توجه به تولید و توسعه کشاورزی پایدار است.
وی با اشاره به برگزاری همایش روزجهانی سال گذشته، گفت: کمک به ارتقاء تولیدات غذایی و آشامیدنی از نقطه نظر ایمنی و سلامت از طریق رقابت سالم، ایجاد اعتماد در مصرف کنندگان به غذای ساخت کشور به منظور کسب رتبه نخست تولید غذای سالم در جهان، ارتقاء سطح آگاهی عمومی در زمینه استفاده از مواد غذایی و آشامیدنی و ایجاد بستری مناسب برای مشکلات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان با نگاه فرابخشی از اهداف همایش پارسال بود. 
مخمل زاده با بیان اینکه «کشاورزی خانوادگی» بخشی از فرهنگ و سنت کشورمان و به ویژه خوزستان است، شناخت و بررسی چالش‌ها و راهکارهای فرآروی نظام ترويج و آموزش و خدمات مشاوره ای روستايی در حوزه امنيت غذايی، ظرفيت سازی معيشت کشاورزان خرده پا و مديريت پايدار منابع طبيعی، ارتقای جايگاه و نقش ترويج و آموزش در توانمندسازی کشاورزان، تعاوني ها و تشکل های توليدکنندگان و جلب توجه سياستگزاران، مديران و صاحب نظران برای بازتعريف جايگاه کشاورزی خانوادگی در سياستهای کلان توسعه کشاورزی و تبيين و تحليل راهبردهای محلی، ملی و بين المللی در حمايت از کشاورزی خانوادگی را از مهترین اهداف شعار روز جهانی غذای امسال عنوان کرد.
این مقام مسوول گفت: مشکل اصلی غذایی در کشورهای توسعه یافته، مصرف زیاد بسیاری از مواد غذایی است، در حالی که در کشورهای در حال توسعه این معضل به صورت فقر، گرسنگی و سوتغذیه نمود یافته است. 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته، مصرف زیاد قندها و چربی‌ها منجر به دریافت زیاد کالری همراه با یک رژیم غذایی دارای دانسیته پایین موادمغذی می‌شود و کنار هم قرار گرفتن عوامل محیطی و غذایی، احتمال ایجاد بسیاری از بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد. افزود: برای مثال، چاقی خطر بیماری‌های قلبی، برخی سرطان‌ها و دیابت را افزایش می‌دهد.
مخمل زاده در ادامه تصریح کرد: غذا بزرگ‌ترین مشغله مردم دنیاست؛ زیرا بخش بزرگی از فعالیت‌های دنیا فقط تولید، فرآوری و تهیه موادغذایی است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان‌ها درصد مهمی از درآمد خود را صرف خرید و تهیه غذا می‌کنند و حتی در برخی کشورها، کار بیش از سه چهارم جمعیت مستقیما با تولید مواد غذایی در ارتباط است، اما به ندرت غذای کافی تولید می‌شود و میلیون‌ها نفر در دنیا دچار گرسنگی مزمن هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار