اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
دست‌اندرکاران و فعالان مسکن بر این باورند که بازار وضعیت پایداری را در نیمه دوم سال تجربه خواهد کرد. البته این پیش‌بینی مشروط است.
  
بازار مسکن چه وضعیتی را در ماه‌های منتهی به بهار ۹۴ خواهد داشت؟ این سئوالی است که پاسخ دادن به آن چندان ساده نیست. برنامه‌های در دست تهیه وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی بخش مسکن شائبه تاثیر بر قیمت‌ها را به‌وجود آورده است. البته تا اینجای کار که حدود یک سال و دو ماه از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، مسئولان وزارتخانه مذکور از در دست تدوین بودن برخی برنامه‌ها و همچنین بازنگری طرح جامع مسکن سخن می‌گویند.

باوجود انتقادات گسترده‌ای که به وعده‌های مسئولان وزارت راه و شهرسازی در خصوص همین برنامه‌ها وارد است، اما هم وزیر راه و شهرسازی و هم معاون امور مسکن و ساختمان آخوندی معتقدند که طرح‌های دولت در بخش مسکن می‌تواند اثرگذاری لازم در کنترل قیمت‌ها و کاهش فاصله عرضه و تقاضا را داشته باشد.

مسکن اجتماعی، مسکن حمایتی، صندوق زمین و ساختمان، صندوق‌هایپس‌انداز و... همه از جمله برنامه‌هایی بوده که از مردادماه سال گذشته به‌عنوان سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است. با این وجود رکود دامنه دار بازار مسکن که تقریبا یکماه قبل از انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

دست‌اندرکاران و فعالان مسکن بر این باورند که بازار وضعیت پایداری را در نیمه دوم سال تجربه خواهد کرد. البته این پیش‌بینی مشروط است؛ رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در این‌براه می‌گوید: بازار مسکن به وضعیت پایداری نسبی رسیده و اگر مشاوران املاک و متقاضیان مسکن بتوانند این وضعیت را مدیریت کنند تا پایان پاییز شاهد ثبات در قیمت خواهیم بود.

حسام عقبایی شرط تداوم رشد صفر درصدی در قیمت مسکن در نیمه دوم سال را مقاومت بازاریاب‌ها در پذیرش قیمت‌های حبابی از سوی فروشنده‌ها اعلام کرد و گفت: جنس معاملات مسکن حکایت از پاکسازی بازار از تقاضاهای سفته‌بازانه و مصرفی‌شدن خرید‌ها دارد. این نوع معاملات قطعاً در برابر افزایش قیمت، واکنش نشان می‌دهند و مانع حرکت صعودی نرخ‌ها می‌شوند.

به گزارش رویکرد آمارها حاکی از آن است که در نیمه نخست امسال متوسط قیمت مسکن ۷ دهم درصد کاهش یافته و هم اکنون متوسط قیمت واحد مسکونی در شهر تهران مترمربعی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار