اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
یک مقام آگاه در فرمانداری اهواز؛
وی در خصوص ایجاد معاونت اجرایی در شورا گفت:طبق قانون شوراها و سایر مقررات چارت تفصیلی شوراها باید به تصویب وزارت کشور برسد و تا چنین اتفاقی نیفتد اقدام برخلاف چارت موجود امکان پذیر نیست

یک مقام مسوول در فرمانداری اهواز به خبرنگار ما گفت: جلسات شورا حتما باید با حضور خبرنگاران برگزار شود چون طبق ماده ۱۵ قانون شوراها مصوب سال ۸۲ برای غیرعلنی بودن جلسات دو سوم اعضای حاضر در جلسه باید رای بدهند. وی گفت: لازمه ی علنی بودن جلسات شورا حضور خبرنگاران عزیز رسانه هاست. به گفته ی وی فرمانداری قبلا توصیه های لازم را در این زمینه کرده بود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص استناد برخی ها به یک آیین نامه در خصوص مجوز رییس شورا برای حضور یا عدم حضور مستمعین در جلسات علنی گفت: بحث مستمع و غیرمستمع هم فقط یک آیین نامه وزازت کشور است که در سال78 مصوب شده بود و ربطی به حضور خبرنگاران ندارد. ضمن آنکه اگر خبرنگاران از حضور در جلسه محروم شوند اصل علنی بودن جلسه زیرسوال می رود. همچنین اصلاحیه ماده 15 در مجلس که نهاد قانونگذار است پس از تصویب آن آیین نامه در سال78 بوده است.

وی گفت: البته بعید می دانم اعضای شورا بدنبال ادامه جلسات غیرعلنی باشند و انشالله این موضوع رفع شود.

این منبع آگاه همچنین در خصوص برخی شایعات در خصوص اختلافات اعضای شورا بر سر معاونت اجرایی شورای شهر گفت: چنین چیزی در چارت مصوب شورای شهر اهواز و دیگر کلانشهرها نیست و قانونی نیست. فقط شورای شهر تهران دارد که آنهم مستند به دو آیین نامه داخلی شورای شهر تهران مصوب وزارت کشور است که در سال های ۷۸ و ۸۲ مصوب شده بود. در حال حاضر هم بجز تهران، شورای هیچ شهر دیگری معاونت اجرایی ندارد.

وی گفت: طبق قانون شوراها و سایر مقررات چارت تفصیلی شوراها باید به تصویب وزارت کشور برسد و تا چنین اتفاقی نیفتد اقدام برخلاف چارت موجود امکان پذیر نیست. به گفته وی، طبق قانون شوراها امور مالی شوراها توسط خزانه دار که از اعضای شوراست و با رای اعضا انتخاب می شود اداره می شود و امور اداری شورا هم از طریق دبیرخانه شورا که از کارکنان شهرداری هستند و طبق چارت تفصیلی مصوب وزارت کشور انجام می شود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
comment
2
1
comment چرا در این خوزستان هر کسی خود را صاحب اختیار میداند و تفسیر قانون میکند،در کجای قانون قید شده جلسات علنی با حضور رسانه ها انحام میشود،رسانه هم جزئی از مردم است لطفا قانون را بازیچه نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار