شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۱

تعاونیهای مسکن مهر از پرداخت مالیات معاف هستند

وزیر راه و شهرسازی گفت: تعاونیهای مسکن مهر در سراسر کشور بر اساس قانون موجود در بخش طرح مسکن مهر از پرداخت هرگونه مالیات معاف هستند.

به گزارش مهر، علی نیکزاد شنبه شب در حاشیه سفر یک روزه خود به استان خوزستان پس از آنکه با اعتراض برخی مدیران تعاونیهای مسکن مهر نسبت به بالا بودن مالیات اعلام شده از سوی اداره کل مالیاتی خوزستان مواجه شد در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی استان، دریافت مالیات از تعاونیها را غیر قانونی عنوان کرد.

وی خطاب به مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان اظهار کرد: براساس قانون، چنانچه  پیمانکار مسکن را برای خود بسازد مشمول مالیات است اما وقتی پیمانکار به صورت سه جانبه یا چهارجانبه اقدام به ساخت مسکن و واگذاری آن به افراد عضو تعاونی کند، مشمول پرداخت مالیات نمی شود.

نیکزاد با تاکید بر اینکه هیچکدام از مدیران تعاونیهای مسکن مهر، واحدها را برای خود نمی سازند بلکه این واحدها برای واگذاری به اعضای تعاونی است، تصریح کرد: معاف بودن تعاونیهای مسکن مهر از پرداخت مالیات پیش از این ابلاغ شده و اجرایی کردن مفاد آن ضروری است.

وی در پاسخ به مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان مبنی بر عدم دریافت ابلاغیه عنوان شده، گفت: متن ابلاغیه همین متنی است که به آن استناد کرده با این تفاوت که وی بر اساس برداشت اشتباه از متن برای تعاونیهای مسکن مهر مالیات تعیین کرده است.

افزایش تسهیلات مسکن مهر شهرهای جدید

وزیر راه و شهرسازی همچنین ضمن بررسی 80 مصوبه سفر قبلی خود به استان خوزستان بر ضرورت توسعه زیرساختها و آماده سازی واحدهای مسکن مهر تاکید کرد و گفت:  تسهیلات مسکن در شهرهای جدید رامین و شیرین شهر به 25 میلیون تومان افزایش یافت که بر این اساس آورده متقاضیان کمتر می شود.

وی با اشاره به  تامین اعتبار برای ساخت مدرسه، درمانگاه و مسجد در مسکن مهر شهرستانها از جمله آبادان و خرمشهر از تامین سه میلیارد تومان اعتبار برای آماده سازی شهرهای جدید رامین و شیرین شهر در اهواز خبر داد و گفت: برای ساخت یک مدرسه، یک درمانگاه و مسجد نیز اعتبار تخصیص داده شد.

نیکزاد همچنین در بخش دیگر مصوبات به  ضرورت توسعه پارکینگ فرودگاه اهواز اشاره کرد و افزود: برای احداث سالن بین المللی، تاکسی و همچنین تامین تسمه نقاله نیز اعتبار تخصیص داده می شود.

وی گفت: با توجه به نیاز استان، ریل باس خط اهواز –  خرمشهر نیز در خرداد ماه سال جاری بهره برداری می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید خود از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه، از تخصیص اعتبار برای این دو پایانه خبر داد و افزود: تکمیل سالن مسافری و سالن تجاری پایانه جذابه باید تا پایان شهریور ماه به پایان برسد.

نیکزاد همچنین به  اختصاص اعتبارات ویژه در حوزه راه سازی از جمله آزاد راه پل زال، چهار خطه کردن جاده اهواز دزفول و بزرگراه های مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در مسیر اهواز تا چهار محال بختیاری هیچ پلیس راهی نیست، امسال باید دو پلیس راه در این مسیر ساخته شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار