اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
استاندار خوزستان :
مقتدایی تامین معیشت مرزنشینان درطول ساحل و مرزهای خشکی استان خوزستان درشادگان، رونق کسب و کار دراین منطقه محروم و نیز ارتقاء سطح امنیت مرزی منطقه که دارای 55 کیلیومتر مرز دریایی با عراق است ازهداف مهم راه اندازی بندرشادگان عنوان کرد.
استاندار خوزستان روز سه شنبه در نشست معاونین حوزه استانداری اعلام کرد : با پیگیریهای بعمل آمده و موافقت وزیر کشور، مجوز فعالیت و راه اندازی بندر شادگان در استان خوزستان صادر شد.

عبدالحسن مقتدایی با اعلام این خبر افزود: با استقرار واحدهای ذیربط ، حداکثر ظرف 10 روز آینده فعالیت اقتصادی بندر شادگان آغاز می شود.

وی افزود: مقررشده است که اسلکه شادگان مطابق ضوابط و مقررات گمرکی و گذرنامه تحت مدیریت و سرپرستی مرز مجاز دریایی بندرامام خمینی (ره) شروع به فعالیت نماید.

استاندار خوزستان تامین معیشت مرزنشینان درطول ساحل و مرزهای خشکی استان خوزستان درشادگان، رونق کسب و کار دراین منطقه محروم و نیز ارتقاء سطح امنیت مرزی منطقه که دارای 55 کیلیومتر مرز دریایی با عراق است ازهداف مهم راه اندازی بندرشادگان عنوان کرد.

مقتدایی افزود: تامین معیشت مردم این منطقه محروم همواره مورد اهتمام مدیران بوده است که خوشبختانه با پیگیریهای صورت گرفته مجوز فعالیت گمرک دراین منطقه اخذ گردید.

استاندار خوزستان گفت : مقدمات کار با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ، نیروی انتظامی اعم از مرزبانی و اداره گذرنامه ،اداره کل گمرک و سایردستگاهها با بهره گیری ازامکانات موجود فراهم شده است .

استاندار خوزستان ابرازامیدواری کرد که با راه اندازی این بندر شاهد رونق کسب و کار دراین خطه ازمیهمن اسلامی و ارتقا سطح معیشت مردم عزیزشادگان باشیم .

با راه اندازی این بندر ورونق کسب و کار درمنطقه استاندار خوزستان شادمانی به کانون گرم خانواده های شادگانی هدیه خواهد کرد.

بندرشادگان که با صرف 400 میلیارد ریال اعتبار(اعم از ابنیه و راهسازی ) احداث شده است .

عملیات احداث ابنیه و زیرساخت های بندرشادگان سال گذشته به پایان رسید اما تاکنون فعالیت های بندری آن به دلیل عدم صدور مجوز بین المللی آغازنشد.

فاز اول بندر شادگان دارای بیش از 3 هکتار مساحت است . کل مساحت زمین تملک شده این بندر حدود 30 هکتاربالغ می شود. .

بندرشادگان دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود 100 هزار تن درسال است که ظرفیت شناورآن پس از لایروبی به 500 تن می رسد.

شهرستان شادگان دارای بیش از 300 فروند لنج صیادی و تجاری فعال وبیش از 650قایق صیادی فعال دارد . دو رودخانه عظیم کارون و جراحی ازکنارآن می گذرند .

همچنین دارای 2 خور متصل به دریا به نام های ابوخضیرو دورق است که قابل کشتیرانی است . شادگان دارای تالاب بین المللی به نام شادگان با 537هزار هکتار وسعت است که به تنهایی یک سوم مساحت تالاب های کشور را شامل می شود.

این شهرستان با داشتن حدود 2 میلیون و 500 هزار اصله نخل خرما , رتبه اول کشور را ازاین حیث داراست و سالانه 60 هزارتن خرما به کشورهای همسایه خلیج فارس ازطریق بندرعباس و دیگربنادر صادر می کند.
مرجع / ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار