اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۹۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
کارگردان نمایش صورت حساب پرداخت نمیشه:
عزیزیه به شرایط اقتصادی جامعه در هنگام مطالعه متن اشاره کرد و گفت: در آن شرایطی که متن را می خواندم شرایط حاد رکود اقتصادی و نوسانات ناشی از قیمت ارز و سکه در جامعه سایه انداخته بود و دلیل من برای انتخاب متن بود. وی گفت: کمدی بیان کننده مبارزه افراد ضعیف و تهی دست جامعه برای حفظ بقاست.
ندا عزیزیه کارگردان نمایش صورت حساب پرداخت نمیشه پس از پایان اجرای ویژه این نمایش در تالار اجتماعات مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی که وفاداری شما به متن سناریو داریوفو چه میزان بوده است گفت: داریوفو خود معتقد است که این نمایشنامه را بر اساس اوضاع و شرایط زمان و جامعه خود بازخوانی و بازنویسی کنید.

عزیزیه گفت: داریوفو کمدین بزرگی است و موفقیت های بسیاری دارد. البته سعی کردم به متن نمایشنامه تا حد مقدور وفادار باشم.

کارگردان نمایش صورت حساب پرداخت نمیشه در خصوص بداهه گویی بازیگران این نمایش گفت: اصولا کار ایتالیایی یعنی بداهه. ریشه کارهای داریوفو یعنی بداهه پردازی . در این نمایش سعی شده است برخی از نماد ها را بیشتر پردازش کنیم.
عزیزیه به شرایط اقتصادی جامعه در هنگام مطالعه متن اشاره کرد و گفت: در آن شرایطی که متن را می خواندم شرایط حاد رکود اقتصادی و نوسانات ناشی از قیمت ارز و سکه در جامعه سایه انداخته بود و دلیل من برای انتخاب متن بود.کارگردان نمایش صورت حساب پرداخت نمی شه'گفت: کمدی بیان کننده مبارزه افراد ضعیف و تهی دست جامعه برای حفظ بقاست.
عزیزیه بیان داشت: علاقه مند به کار کمدی هستم. وی با انتقاد از عدم مکان مناسب و استاندارد تمرین و نمایش تاتر در کلانشهر اهواز گفت: بازیگران تاتر جا و مکانی برای تمرین در اهواز ندارند. این نمایش در مقاطعی در طبقه بالای منزل بنده ، در جاده ساحلی،بنیاد خوزستان شناسی، تالار آینه ، چهارصد دستگاه و در حوزه هنری تمرین می کردیم.

وی  ادامه داد: بازیگران تاتر به دلیل عدم کلاس های آموزشی در اهواز ناچارا در حین تمرین تاتر آموزش نیز ببینند.در اهواز یک مدرسه تاتر نداریم. کلاس و دوره ای آموزش در اهواز برای تاتر برگزار نمی شود.

کارگردان نمایش صورت حساب پرداخت نمیشه گفت: اگر می خواهیم فرهنگ در استان رشد و نمو کند باید مردم و همه ارگانها و نهادهای فرهنگی احساس وظیفه کنند و در این عرصه سیاست واحد و مشخصی بدور از سلیقه ها اعمال شود.

عزیزیهبا انتقاد از رویکرد انجمن نمایش اهواز گفت: فضای انجمن نمایش اهواز را ضد تاتر می دانم که در آن هیچ استعدادی شکوفا نخواهد شد و تنها راه حل این مشکل رو حمایت از گروه های ازاد می دانم.

عزیزیه به تشریح داستان نمایش پرداخت و گفت: داستان این نمایش در مورد دوره ای از تاریخ ایتالیاست که این کشور در آن دوره عضو اتحادیه اروپا و پول رسمی آن تبدیل به یورو می شود و چون لیر نمی تواند با یورو برابری کند، نرخ تورم زیاد می شود و اقتصاد داخلی ایتالیا شکست می خورد.

 وی افزود: این نمایش درباره زندگی زنی به نام 'آنتونیا'است که در این دوره برای خرید به فروشگاه رفته و متوجه می شود که قیمت ها نسبت به گذشته چند برابر شده، در برخورد با مدیر فروشگاه مردم دچار خشم شده و فروشگاه را غارت می کنند، مدیر سوپرمارکت شکایت کرده و پلیس وارد عمل می شود.

عزیزیه ادامه داد: آنتونیا شوهری قانونمند دارد که بین این دو به دلیل مشکلات اقتصادی جدل پیش می آید و به وضعیت گرانی و مشکلات اقتصادی اعتراض می کنند. وی گفت: این داستان می خواهد بگوید که گرانی و بیکاری سبب سقوط اخلاق و متزلزل شدن زندگی افراد جامعه می شود.عزیزیه افزود: نویسنده داستان در این اثر با به تصویر کشیدن دو خانواده ایتالیایی و مواجه شدن آن ها با پلیس به بررسی معضلات ناشی از بیکاری و گرانی می پردازد.

این نمایش نوشته 'داریو فو' نویسنده و کارگردان سرشناس ایتالیایی است که توسط یک گروه 20نفره متشکل از بازیگران و دیگر عوامل دست اندرکار و به تهیه کنندگی نیما باغبانی، محمدجواد صباغ زاده و نیما داوودی برای اجرای عمومی آماده شده است.

در این نمایش نریمان باغبانی، احسان مشلچی، رعنا فرموسوی، علی آشوردن، سپیده شمالی، ابراهیم آشوردن، نگار اعطا و الناز ناصری به ایفای نقش می پردازند.گلشن عراری منشی صحنه، نیما داوودی مدیر صحنه، جواد صباغ زاده طراح صحنه و سعید شهبازی اجرای موسیقی این نمایش را بر عهده دارند.'

نیما باغبانی' تهیه کننده نمایش هم گفت: برای این نمایش یکصد میلیون ریال هزینه و سرمایه گذاری شده است.ی افزود: به دلیل مظلومیت بچه های گروه که با کمترین امکانات و در یک اتاق اجرا و تمرین می کردند وارد کار شدم و  سرمایه گذاری کردم.

باغبانی تاکید کرد: انتظار داریم مسوولان با نگاه بازتر و بیشتر به تئاتر توجه داشته و به هنرمندان عرصه تئاتر کمک کنند.وی گفت: این نمایش طنز در عین حال غمگین درباره فقر جامعه ای است که در دوران رکود اقتصادی سنگین گیر افتاده و بین قانون مداری و بی قانونی گیر افتاده اند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی کمون زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
comment
0
1
comment انشاءالله مسوولان فرهنگی استان به حضور و گرفتن عکس های کلیشه ای با هنرمندان اکتفا نکنند و یک برنامه وحمایت اصولی از هنر ویژه تاتر داشته باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار