اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
تاکنون نتایج هیچ یک از آزمایشها و گزارشها مبنی بر آلودگی ریزگردها به این مواد را نشان نداده
سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا ا بیان اینکه نمونه گیری و نتایج پروژه منشا یابی ریزگردها تا ابتدای دی ماه به پایان می رسد، گفت: در مورد آلودگی این ذرات به مواد رادیواکتیو تنها در پایان این پروژه می توان اظهار نظر کرد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه نمونه گیری و نتایج پروژه منشا یابی ریزگردها تا ابتدای دی ماه به پایان می رسد، گفت: در مورد آلودگی این ذرات به مواد رادیواکتیو تنها در پایان این پروژه می توان اظهار نظر کرد.

حشمت اله بسطامی در گفت‌وگو با مهر افزود: منشأ یابی ذرات معلق موجود در هوا یکی از پروزه های مهم است که این شرکت از ابتدای سال جاری آغاز کرده و تا ابتدای دی ماه نتایح حاصل از آن اعلام می شود.

به گفته وی، ذرات معلق دو منشاأ اصلی طبیعی و ذرات حاصل از احتراق سوخت های فسیلی از جمله دیزل و گازوئیل دارند.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: ریزگردهای با منشأ طبیعی که غالبا ترکیب سیلیسی دارند و به اصطلاح به آنها غبار محلی گفته می شود خطر چندانی ندارند و سالهای متوالی به اندازه های مختلف در هوا وجود دارند.

بسطامی با اشاره به ریزگردهای موجود در سیستان و بلوچستان گفت: بدن انسان تا حدودی قدرت خود پالایی و مقاومت در برابر ریزگردها با منشأ طبیعی را دارد اما مشکلات اصلی را ریزگردهای ناشی از سوخت های فسیلی برای سلامت مردم ایجاد می کنند.

اثبات سرطانزا بودن ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون ناشی از خودروهای دیزلی

وی با بیان اینکه ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون ناشی از احتراق سوخت دیزل و گازوییل بسیار خطرناک هستند افزود: سرطانزایی این ذرات که ترکیباتی از کربن فعال هستند در اعلایه سازمان بهداشت جهانی 100 در صد تأیید شده است.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تأکید کرد: در حقیقت کربن فعال یا دوده می تواند از طریق سیستم تنفسی به واسط اندازه کوچکی که دارد به راحتی وارد سیستم تنفسی و از آنجا وارد جریان خون شود و احتمال ابتلا به سرطان را تا حد زیادی بالا ببرد.

بسطامی با اشاره به میزان بسیار بالاتر از استاندارد گوگرد در سوخت های دیزلی اظهار داشت: سرطانزا بودن ذرات ناشی از این سوخت با توجه ترکیبات آن کاملا محرز است اما در این پروژه میزان دقیق آن مشخص می شود.

وی با بیان اینکه اظهار نظر در مورد آلوده بودن ریزگردها به مواد رادیو اکتیو به ویژه اورانیوم باید مستند باشد، گفت: تا کنون نتایج هیچ یک از آزمایشها و گزارشها مبنی بر آلودگی ریزگردها به این مواد را نشان نداده اما در طی این پروژه آلودگی ذرات معلق به اورانیوم هم بررسی می شود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پاسخ به اینکه اما با منفی بودن جواب یک آزمایش نمی توان به طور کامل فرضیه آلوده بودن ریزگردها به مواد رادیو اکتیو را رد کرد، افزود: البته برای رد یک فرضیه انجام ۀزمایشهای مختلف لازم است اما این پروژه بررسی بسیار جامع و کاملی است که بر اساس استانداردهای جهانی طراحی شده و تمام پارامتر های علمی و آماری برای جامعیت آن در نظر گرفته شده است. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار