اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
 مدیر کل هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت :خوزستان میزبان برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرانی 'مدهامتان' است و مرحله استانی این جشنواره تاکنون در پنج استان برگزار شده است.

'مجتبی میرزایی نسب در آیین افتتاحیه مرحله استانی نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در سمنان افزود: 220 نفراز برگزیدگان مراحل استانی از نهم تا دوازدهم دی ماه در استان خوزستان برای مرحله کشوری جشنواره مدهامتان شرکت دارند.

وی با بیان اینکه استان سمنان پنجمین استان کشور است که مرحله استانی نهمین جشنواره مدهامتان را برگزار می کند، افزود: تاکنون مرحله استانی این جشنواره در زنجان، قزوین، گیلان و نیز جنوب کرمان برگزار شده است.

وی با اشاره به آغاز مرحله استانی نهمین جشنواره مدهامتان از چهاردهم شهریور اظهار داشت: این مرحله تا سی ام آبان امسال ادامه دارد و استانها طبق زمانبندی اعلام شده مرحله استانی را برگزار می کنند.

میرزایی نسب تصریح کرد: در مرحله کشوری که شامل پنج رشته است در هر بخش سه نفر به عنوان برتر مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی گفت :جشنواره مدهامتان در رشته قرائت، حفظ سه، پنج، 10، 20 و کل، اذان، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و تفسیر برگزار می شود. وی افزود: رشته های قرائت، حفظ 10، 20 و کل، ترتیل، اذان و تفسیر مرحله کشوری دارد و مابقی رشته ها تا مرحله استانی است.

وی با بیان اینکه رشته تفسیر ویژه ائمه جماعات مساجد برگزار می شود، تصریح کرد: شرط سنی این مسابقات در همه رشته ها 16 تا 30 سال و در رشته تفسیر 16 تا 40 سال است.

مدیر کل هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: بخش تصحیح حمد و سوره و اذکار نماز سن شرکت کنندگان از هشت تا 15 سال است.

وی، ایجاد فضای رقابتی سالم برای علاقه مندان و تربیت نیروهای مستعد قرآنی است را از اهداف این جشنواره برشمرد.

میرزایی نسب، شناسایی و ارتقا سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط تر اعضای کانونها در فعالیت های قرآنی ملی و بین المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانونها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال در امور قرآنی و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت های قرآنی موجود در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار