اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
انجمن های خیریه و بهزیستی استان خوزستان به منظور کشف استعدادهای کودکان بی سرپرست، جشنواره ای را در روزها نخست ماه آبان به مدت دو روز برگزار می کنند.

 این جشنواره که در محوطه خارجی کتابخانه مرکزی اهواز واقع در پارک دولت و با همکاری چندین هیئت استانی اجرا می شود در جهت کشف و حمایت از کودکان بی سرپرست بهزیستی است و در این زمینه های مختلفی فعالیت خود را در دو آبان آغاز می کند.

هدی رشیدی دبیر اجرایی این جشنواره در گفتگو با مهر عنوان کرد: کودکان بی سرپرست استعدادهای فراوانی دارند که نیاز به توجه و کشف آنها از سوی ما دارد و در این جهت گام هایی با همکاری بسیاری از دستگاه های اجرایی در خوزستان برداشته شد.

رشیدی اظهار کرد: در جشنواره «کودک وکارون بی آب» در محورهای مختلف کودکان هنر خود را به نمایش می گذارند. یک کارگاه نقاشی با موضوع کارون بی آب برای آنها ایجاد و به برترین نقاشی نیز هدایایی تقدیم می شود.

رشیدی افزود: بازارچه ای نیز در حاشیه این جشنواره دایر است تا کارهای کودکان در آنجا به فروش برسد. به کودکان آموزش دادیم تا انواع کاردستی ها را با کاغذ و مقوا و دور ریختنی ها بسازند و تا روز برگزاری این جشنواره آثار خود را برای فروش آماده کنند.

وی بیان کرد: غرفه آموزش ایمنی و آتش نشانی که با کمک سازمان آتش نشانی استان در بخشی از بازارچه فعالیت می کند و نیز غرفه ی دیگری برای فروش محصولات فرهنگی وجود دارد که سود حاصل از آن به نفع کودکان بی سر پرست است.

دبیر اجرایی جشنواره کودک و کارون بی آب عنوان کرد: همچنین در حاشیه این جشنواره مسابقاتی چون، پرواز بادبادک ها، طناب کشی ،هفت سنگ و اجرای بازی های محلی که رو به فراموشی رفته اند. اجرا می شود و کودکان را نیز برای اجرای این مسابقات آموزش می دهیم. برای افزودن بر زیبایی های این جشنواره نیز از ورزشکاران و هنرمندان دعوت شده است.

رشیدی در پایان گفت: هدف ایجاد این جشنواره القای توانایی واستعداد کودکان بی سرپرست است که  در جامعه کمتر توجهی به آنها می شود و همچنین فراهم ساختن یک فضای شاد وآموزشی ویژه کودکان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار