شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۷

مدیرعامل سابق شركت تجارت گستران منصور و یكی از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی گفت: حتی به اندازه یك حرف یا كلام درباره ال.سی های گشایش شده در اهواز اطلاع ندارم و اگر غیر از این باشد حاضر به تحمل شدیدترین مجازات ها هستم.

به گزارش ایرنا، 'ب.ب' امروز - یكشنبه - در یازدهمین جلسه محاكمه متهمان پرونده فساد بزرگ مالی ضمن رد همه اتهامات مطرح شده در كیفرخواست، افزود: حدود 20 سال در شركت های دولتی و نیمه دولتی، سابقه فعالیت داشته ام و یكی از برادرانم از كودكی با آقای 'م.الف' دوست و همكلاس بوده است.

این متهم با بیان اینكه برادرم از طرف 'م.الف' دایما درخواست می كرد كه برای انجام امور خرید گروه آریا به فرد مطمئنی نیاز است، گفت: حدود مردادماه سال 88 بود كه در شركت پخش امیرمنصور، كار توزیع مواد غذایی تولید گروه آریا را قبول كردم.

'ب.ب' با بیان اینكه شركت تجارت گستران سال 85 تاسیس شده اما غیرفعال بود، افزود: در سال 88 با تغییر هیات مدیره این شركت، به عنوان مدیرعامل كار خود را آغاز كردم.

این متهم با بیان اینكه ریاست 'م.الف' در گروه آریا، متمركز كردن خزانه و خریدهای مربوط به شركت ها بود، گفت: شركت تجارت گستران منصور، به جز خرید شمش، آهن اسفنجی و آهن قراضه، همه خرید گروه آریا را به صورت متمركز انجام می داد.

'ب.ب' با بیان اینكه مبنای بیشتر اتهامات مطرح شده در كیفرخواست، اظهارات خانم 'الف' بوده است، اظهار داشت: خانم الف در اظهارات خود گفته اند كه چون خانم 'ح' كارمند 'ب.ب' بوده است، بنابراین باید وی در جریان باشد.

وی افزود: یك روز خانم 'ح' بعد از دستگیری 'م.الف' پیش من آمد و گفت اگر مرا خواستند چكار كنم كه پاسخ دادم مگر شما هم درگیر این جریان ها بوده اید كه گفت قبل از سال 89 با دستور 'م.الف' تعدادی پیش فاكتور را امضا كردم و من در پاسخ گفتم فقط حقیقت را بیان كن.

این متهم با بیان اینكه هیچگونه ال.سی ارزی به صورت صوری گشایش نشده است، گفت: علت گشایش ال.سی های ارزی با پیش فاكتورهای صوری وجود ندارد و از ال .سی های داخلی نیز به هیچ عنوان خبر نداشتم.

'ب.ب' درباره اتهام معاونت در پولشویی نیز گفت: اگر منظور از این اتهام، خرید شركت های گروه آریا از محل ال.سی های است باید بگویم كه در انجام خریدها از منشای پول هایی كه به شركت داده می شد، اطلاع نداشتم و به طور معمول نیز هیچگاه سووال نمی شود.

این متهم در پاسخ به سووال قاضی دادگاه مبنی بر واریز یك هزار میلیارد تومان از سوی 'الف.ش' به حساب شركت تجارت گستران منصور، افزود: من از این مبلغ هیچ اطلاعی ندارم و تاكنون در بازجویی ها سووال نشده است و به احتمال زیاد بدون اطلاع من، خودشان پول را واریز كرده و خودشان هم برداشته اند.

'ب.ب' همچنین درباره اتهام معاونت تحصیل در مال نامشروع گفت: اگر منظور از این اتهام موضوع سهام بانك آریا است باید بگویم كه نمی دانم چه جرمی انجام داده ام زیرا از همان روز اول وكالت دادم كه پول های واریز شده به حساب، مربوط به من نیست.

این متهم در ادامه در پاسخ به سووال قاضی دادگاه با بیان اینكه 10 میلیارد تومان سهام برای شما، شش میلیارد تومان برای همسرتان و 20 میلیون تومان نیز برای فرزندانتان از محل درآمدهای گروه آریا، اختصاص یافته است، گفت: در گرفتن این سهام ها اشتباه كردم اما به عنوان تحصیل مال نامشروع قبول ندارم چون وكالت دادم كه این پول ها برای من نیست.

وی افزود: در یكی از روزها آقای 'الف.ش' از من خواست كه رزومه خود را برای بانك آریا، تكمیل و ارسال كنم و بعد از دو تا سه ماه ، آقای 'ش' گفت وزارت اطلاعات شما را تایید كرده است.

وی با بیان اینكه با اطمینان مراكز نظارتی این كار را انجام دادم، افزود: در ابتدا به من گفتند كه این رزومه برای عضویت هیات موسس بانك آریا است و من فكر می كردم هیات موسس همان هیات مدیره است اگر می دانستم این كار را نمی كردم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار