اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
محمدرضا حامد برای ذره بین نوشت:دنیای امروز رشد و توسعه همه جانبه كشورها را در گرو تربیت نیروی انسانی مناسب و آن را نیز ملازم با ارتقای كیفیت آموزش تلقی نموده، هرگونه فعالیتی در راستای ارائه آموزش های مناسب تر را مطلوب و ضروری می داند.
 از سوی دیگر آموزش و پرورش از مهم ترین وسایل و لوازم دستیابی به سعادت و عدالت اجتماعی بوده برخورداری همگان از آموزش و پرورش مطلوب به عنوان راه حل مؤثری در كاهش شكاف های طبقاتی شمرده می شود
.لزوم ارائه «بهترین آموزش ها» برای عموم اقشار جامعه در صورت امكان ، چنان بدیهی به نظر می رسد كه در شرایط مطلوب ، تنوع بخشیدن به مراكز آموزشی از نظر سطح و كیفیت كار ، امری بی اعتبار، فاقد توجیه منطقی و ظالمانه است.
تأملی در طرح و سوابق مدارس هیات امنایی  با توجه به نكات یاد شده و مزایا و معایب برشمرده و همچنین وجود دو طیف مدارس دولتی و غیر انتفاعی می تواند قضاوت های متفاوتی را موجب گردد، لیكن به نظر می رسد نكات زیر كه با محوریت اساسنامه و دستورالعمل های گذشته تنظیم گردیده، می توانست موجبات افزایش نقاط قوت و كاهش نقاط ضعف این مدارس را فراهم كند. هیات امنایی شدن مدارس اهواز برای مسئولین ارشدآموزش وپرورش استان خوزستان و اهواز که کسری بودجه متاسفانه گریبانگیر آنان شده امری کاملا طبیعی است و آیا هیات امنایی شدن مدارس با نیت کاهش بار مالی افتاده بر دوش آموزش و پرورش انجام شده یا اهداف دیگری را دنبال می نماید. صرف پولی شدن مدارس برای دانش آموزان مدارس دولتی که از مدرسه ای عادی به هیات امنایی تبدیل شده در واقع ابزاری برای دریافت پول از اولیاء می باشد. 
سوال اینجاست که آیا با هیات امنایی شدن مدارس اهواز و دریافت پول از اولیاء دانش آموزان می توانند امیدوار به تحصیل فرزندان خود با آسودگی و ارتقاء کیفیت خدمات و لزوما افزایش سطح آن باشند و یا برعکس در این طرح افراد کم بضاعت لحاظ شده اند که فرزندان آنان با هیات امنایی شدن مدارس ممکن است از تحصیل بازبمانند که خود چالشی دیگر را رقم می زند.
البته در دستور العمل اجرایی مدارس هیات امنایی گویا به برخی موارد و شاخصه های احراز صلاحیت و قرار گرفتن مدارس عادی در لیست مدارس هیات امنایی اشاره شده ، از آن جمله 1. داشتن فضای فیزیکی مناسب 2. مستقل بودن و یا یک نوبتی بودن اینگونه مدارس3. داشتن تجهیزات و امکانات قابل قبول و مطلوب4. ارائه خدمات آموزشی و اجرایی فوق برنامه های مورد نظر را می توان نام برد. لذا با عنایت به اینکه سال 93 اولین تجربه و سالی می باشد که این طرح در مدارس اهواز اجرایی شده و در بخشی از دستورالعمل قید شده که استمرار فعالیت مدارس هیات امنایی  و موقت یکساله به دائمی به عملکرد مناسب آنان در سال تحصیلی 94-93 در یک بازه زمانی یکساله بستگی دارد.بر این اساس از مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان جناب آقای تقی زاده انتظار می رود که با اعزام بازرسان و کارشناسان متعهد و مجرب خود در روند انجام کار در مدارس هیات امنایی نظارت و رعایت مفاد اجرایی برای اینگونه مدارس که تحت عنوان هیات امنایی فعالیت می نمایند را در دستورکار قرار دهند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار