اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
روزگاری الف بامداد سروده بود: 
بیابان را سراسر مه گرفته است/ چراغ قریه خاموش است. 
اما امروز اهواز ما را سراسر خاک و غبار گرفته است. غروب هم مزید بر علت شده و چشم چشم را نمی بیند و همه چیز از وضوح ساقط شده است. پیش بینی های هواشناسی بارش 16 میلیمتری باران در روز سه شنبه را وعده کرده و نسبت به آب گرفتگی معابر هشدار داده که نعمت در دست و بال مردم به نغمت تبدیل نشود.
از آنجا که سیستم دفع فاضلاب ثقلی ست لذا در شهرهای جلگه ای همانند اهواز که سیستم فاضلابی قدیمی و فرتوت و پیشا مدرن دارند. اندک بارندگی دان درشت به آب گرفتگی معابر منجر می شود. نا همخوانی و عدم تناسب ظرفیت ها و زیرساخت های شهری با جمعیت مشکلی ست که حل آن می بایست به دغدغه برنامه ریزان شهری تبدیل شود. اما سیستم گوییا فعلن از این قرار است که حاجی حاجی مکه! یعنی بارندگی و متعاقب آن آب گرفتگی و پس از آن کلی جلسات بی حاصل برای آسیب شناسی و انگشت اتهام را متوجه یکدیگر کردن و توپ بازی در زمین هم با چاشنی مصاحبه های مطبوعاتی و وعده برای حل معضلات و بعد از رفع تدریجی و ثقلی مشکل تعطیلی همه چیز تا سال بعد!
البته انشاالله پیش بینی هواشناسی درست باشد و پیش بینی مطبوعاتی ما مبنی بر آب گرفتگی معابر طبق سنت سنوات قبل اشتباه از آب در بیاید تا نعمت تبدیل به نغمت نشود.
برچسب ها: پیش بینی صائب
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار