اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
اهواز -ایرنا- مدیرکل پشتیبانی اموردام خوزستان از ممنوعیت توزیع ذرت دانه ای خارجی در مرغداری ها و دامداری های خوزستان در موقع برداشت این محصول در استان خبر داد.
توزیع ذرت خارجی در زمان برداشت این محصول در خوزستان ممنوع شد
'عباس ملکی نیا' سه شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از ممنوعیت توزیع ذرت خارجی را حمایت از کشاورزان ذرت کار خوزستان و جلوگیری از کاهش قیمت این محصول استراتژیک عنوان کرد و اظهار داشت: دامداران و مرغداری های خوزستان نیاز به این نهاده را از ذرت تولیدی داخلی استان با قیمت مصوب تامین می کنند.

وی با بیان این که عملیات برداشت ذرت دانه ای استان خوزستان از نیمه دوم آبان امسال شروع می شود از برنامه اداره کل پشتیبانی امور دام خوزستان برای خرید ذرت دانه ای استان با قیمت مصوب خبر داد.

ملکی نیا افزود: خرید ذرت دانه ای کشاورزان استان خوزستان توسط شرکت توسعه ذرت مستقر در شوش وابسته به اداره کل پشتیبانی امور دام خوزستان انجام می شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان با اشاره به این که خرید ذرت دانه ای باقیمت مصوب با مشارکت تعاون روستایی خوزستان نیز انجام می شود افزود: هیچ محدودیتی در خرید ذرت دانه ای با قیمت مصوب وجود ندارد.

ملکی نیا افزود: پارسال برای نخستین بار حدود 44هزار تن ذرت دانه ای به قیمت توافقی از کشاورزان استان خوزستان خریداری شد ولی امسال با برنامه ریزی بهتری و با حجم بیشتری اقدام به خرید ذرت خواهد شد.

وی گفت:خرید ذرت دانه ای از کشاورزان ذرت کار استان به گونه ای برنامه ریزی شده که این محصول روی دست آنان نماند و کشاورزان انگیزه کافی برای کشت مجدد این محصول در سال آینده زراعی را داشته باشند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان پیش بینی کرد امسال حدود یک میلیون تن ذرت دانه ای از مزارع استان خوزستان برداشت شود.

وی به کشاورزان ذرت کار خوزستان اطمینان داد نگران فروش دست رنج خود با قیمت مناسب نباشند.

در سال های اخیر به علت ورود بی رویه ذرت خارجی در موقع برداشت این محصول ، کشاورزان ذرت کار خوزستانی قادر نشدند محصول تولیدی خود را حتی به قیمت مصوب و توافقی به فروش برسانند که این مساله سبب ورود دلالان و واسطه ها به این عرصه شد. 

امسال حدود یکصد هزار هکتار از اراضی خوزستان زیرکشت محصول ذرت قرار گرفته است.

شوش ، اندیمشک ، دزفول، شوشتر ، بهبهان و گتوند از مناطق عمده کشت ذرت در خوزستان به شمار می آیند.

استان خوزستان با 1.2میلیون هکتار اراضی کشاورزی سالانه 13.2میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از 60هزار میلیارد ریال تولید می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار