اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
مدیرکل اداره اطلاعات قم گفت: وزارت اطلاعات ایران تنها سیستم امنیتی مردم‌گرا و اخلاق محور در سطح جهان است.

مدیرکل اداره اطلاعات قم گفت: وزارت اطلاعات ایران تنها سیستم امنیتی مردم‌گرا و اخلاق محور در سطح جهان است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل اداره اطلاعات قم درسومین گردهمایی مدیران حراست مراکز، سازمان ها و واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور که در قم برگزار شد، اظهار کرد: ماه محرم ماه غلبه خون بر شمشیر است که انقلاب اسلامی ایران و همه حرکت‌های رهایی‌بخش از آن الهام گرفته‌اند.

وی با اشاره به سی‌امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات افزود: این وزارتخانه سی سال پیش در سخت‌ترین روزهایی که شرایط کشور ما کمتر از سوریه فعلی نبود با نظر امام راحل و پس از تصویب نهایی از سوی مجلس شورای اسلامی تاسیس شد. این شرایط در حالی است که انقلاب ما یک انقلاب نوپا با ارتشی از هم گسیخته بدون سیستم اطلاعاتی در معرض شدیدترین حملات دشمنان بود.

وی گفت: وزارت اطلاعات در راستای کشف و شناسایی تهدیدات علیه کشور و نظام و همچنین صیانت از دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف ایجاد شد و امروز که سه دهه از عمر موفقیت‌آمیز این وزارت می‌گذرد منشاء خدمات عظیمی در سطوح مختلف بوده است.

مدیرکل اداره اطلاعات قم یادآورشد: امروز در یک خیزش بزرگ در جهان اسلام هستیم و به همین دلیل تاکنون تجربیات عظیمی اندوخته‌ایم که این تجربیات سرمایه ارزشمندی برای کشور است.

وی درباره ویژگی‌های خاص وزارت اطلاعات اظهار کرد: این وزارتخانه دارای ویژگی‌هایی است که در هیچ سیستم امنیتی در سطح جهان مشاهده نمی‌شود. نخستین ویژگی آن نیز این است که این وزارت از هیچ سیستم اطلاعاتی در سطح جهان الگو نگرفته است و نکته دوم نیز این‌که بخش اعظم اطلاعاتی که توسط این وزارت جذب می‌شود از طریق مردم است. مشارکت مردمی و مردمی بودن این سیستم قدرتمند امنیتی از مهمترین و ممتازترین خصایص آن است که نظیر ندارد و در دنیا چنین سیستمی برای همه ناشناخته و تعجب برانگیز است. پایبندی به شرع و قانون و در نظر گرفتن تمام جوانب فقهی از دیگر خصوصیات ارزشمند این نهاد است؛ زیرا وزارت اطلاعات باید توسط یک مجتهد اداره شود.

وی گفت: پایبندی و سلامت دینی که امروز وزارت اطلاعات را ممتاز کرده است از دیگر خصوصیات بارز این وزارتخانه است که توانسته است این شکل از سیستم‌های امنیتی اخلاق‌محور را به دنیا معرفی کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار