اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
مشاور انتظامی و امنیتی استاندار خوزستان تاکید کرد:
مشاور استاندار خوزستان در امور انتظامی و امنیتی با بيان اين كه فرهنگ امنيت بايد در جامعه رواج يابد و همه دستگاه ها در اين زمينه مشاركت داشته باشند، از بين رفتن مفهوم "محله" در نوع معماري و ساخت اجتماعي كالبد شهري را يك خلا در موضوع ايجاد امنيت و نظارت مردم بر مسايل اجتماعي دانست و گفت: اميدوارم در مجموعه عمراني و مديريت شهري استانداري طرحي تدوين شود كه بخشي از ويژگي‌هاي محله به آن برگردد و هويتي در شهر شكل بگيرد؛ زيرا به طور يقين در ايجاد امنيت در استان مي تواند موثر باشد.
 
 دكتر علیرضا بختيارپور در نشست شوراي اداري استان كه بعدازظهر چهارم آبان ماه در سالن شهيد هاشمي استانداري خوزستان برگزار شد، با بيان اين كه امنيت را از ديدگاه تئوري يك متغيير وابسته مي دانيم، اظهاركرد: ‌اين مفهوم به اين معنا است كه مجموعه فعاليت‌هاي همه دستگاه ها و سازمان های اجتماعي منجر به شكل‌گيري انتظام مي‌شود اما خود به خود فعالیت مجموعه اين دستگاه‌ها امنيت را حاصل نمي‌كند؛ بلكه اين انتظام زمينه اي براي امنيت است و چنانچه با مقتضيات زماني مواجه و منطبق باشد، در نهايت مي توان امنيت را از آن انتظار داشت.
 
وي خاطرنشان كرد: امنيت در حقيقت به احساس رضايتمندي و آرامش جامعه انساني برمي‌گردد و اگر جامعه چنين احساسي داشته باشد، مي توانيم بگويم امنيت برقرار شده است. امنيت جوامع به تناسب شاخصه هاي توسعه انساني از سطوح متفاوتي برخوردار مي شود؛ به اين معنا كه در روستاهاي افغانستان و پاكستان مورد هدف قرار گرفتن مردم به صورت هفتگي و روزانه و كشته شدن آن ها، امري عادي است و پس از مدت زمان اين مسئله يك تطابق با روحيه مردم ايجاد مي كند كه نشان مي دهد سطح شاخص‌هاي توسعه انساني اين جامعه پايين است و امنيت آن نيز به همين نحو تعريف مي شود.
 
 
مشاور استاندار خوزستان در امور انتظامی و امنیتی ادامه داد: اما در غرب و اروپا كوچكترين بي نظمي مي تواند امنيت را خدشه دار كند؛ البته این به اين معنا نيست كه امنيت آن ها از سطح پاييني برخوردار است بلكه توقعي كه از ساختار سياسي و اداري و نظامي اين كشورها وجود دارد، امنيت را در سطوح بالاتري مطالبه مي كند.
 
بختيارپور با اشاره به حادثه اخير اسيدپاشي در اصفهان كه روحيه مردم ايران را جريحه دار كرده است، خاطرنشان كرد: ‌به عنوان يك معلم دانشگاه كه با اين مسئله مرتبط هستم، مي دانم اين موضوع در روحيه زنان در جامعه ما اثر منفي گذاشته است؛ همين مسئله سطحي از امنيت محسوب مي شود و نشان مي دهد كه جامعه ما از سطح امنيتي مناسب و مطلوبي برخوردار است كه اين مسئله تاثر و واكنش مردم را ايجاد مي كند.
 
وي تصريح كرد:‌ مجموعه ساختار امنيتي، نظامي و انتظامي استان كه متولي امنيت هستند را به اين نكته معطوف مي كنم كه بدانيد چه سطحي از امنيت مورد توقع است؛ در استانداري يك نگاه علمي و مناسب نسبت به مسئله امنيت ايجاد شده است و به همين مناسبت عرصه هاي گوناگون جغرافيايي و اجتماعي تقسيم بندي و به تناسب مقتضيات و ويژگي هر منطقه، عمليات امنيت و انتظام در آن طراحي شده كه سازمان داده شود و امكانات و تجهيزات در اين جهت با دقت نظر به طور بهينه استفاده شود.
 
مشاور امنيتي استاندار خوزستان با اشاره به توان بسيار خوب معاونت اجتماعي نيروي انتظامي و نگاه علمي حاكم بر اين مجموعه، اظهاركرد: ‌انتظار مي رود با اجراي اين طرح ها در كنار همت نيروي انتظامي و به ويژه معاونت اجتماعي آن كه بخش شناختي مسئله که مهم ترين و اساسي ترين گام اجراي يك فعاليت است را پشتيباني مي كند و همچنين اقدامات خوب معاونت امنيتي استانداري، وضعيت امنيت مسير خوبي را در پيش گيرد.
 
بختيارپور با بيان اين كه نيروي انتظامي در تعامل مثبتي با استانداري قرار دارد، افزود:‌ اميدوارم با توجه به توانمندي مجموعه معاونت اجتماعي نيروي انتظامي و شناخت خوب ايجاد شده، در تعامل با استانداري برنامه هاي حوزه امنيت در استان به خوبي اجرايي و محقق مي شود.
 
وي با اشاره به این که بخش ديگري از ابعاد مسئله امنيت، فرهنگ امنيت است، آن را تنها وظيفه نیروی انتظامي ندانست و افزود: مفهوم محله در دوره كنوني تقريبا در حال از بين رفتن است؛ اكنون عبارت "بچه محل" و "محله" ديگر تقريبا ديگر وجود ندارد و اساسا نوع معماري و ساختار اجتماعي کالبد شهري ما به سمتي مي رود كه مفهوم محله را از بين ببرد.
 
مشاور استاندار خوزستان در امور انتظامی و امنیتی در توضيح ارتباط مفهوم محله با امنيت، خاطرنشان كرد:‌ محله مجموعه اي از مردم هستند كه فضاي اجتماعي محل خود را مي شناسند و به همين دليل به صورت مدام و پيوسته بر آن نظارت و پايش دارند؛ در كشورهاي پيشرفته و اروپايي هرگاه در محلي، يك خودرو ناشناس پارك شود، بلافاصله پليس متوجه مي شود كه اين به دلیل اقدامات مردم است؛ اين موضوع بايد در اهواز و خوزستان رواج يابد كه مردم برای ارتقا امنیت خود هر مسئله اي را به پليس اطلاع دهند.
 
بختيارپور همچنين با اشاره نقش نيروي انتظامي از سویی دیگر، افزود: اگر مردم پاسخي از نيروي انتظامي نشنوند به طور مسلم با زوال اين رابطه تعاملي مواجه مي شويم؛ بنابراين نيروي انتظامي هم بايد در جلب اعتماد و احساس مسئوليت مردم موثر عمل كند.
 
وي ابراز امیدواری کرد: طرحي در مجموعه عمراني و مديريت شهري در استانداري شكل گيرد كه بخشي از ويژگي‌هاي محله برگردد و هويت آن در شهر شكل بگيرد؛ زيرا قطعا در ايجاد امنيت در استان موثر خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار