اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲


در واکاوی و کاوش در لایه های درس آموز واقعه جانسوز کربلا، بازشناخت رفتار امام حسین (ع)، در قبال همراهان و هم رکابان خویش حتی در قبال دشمنانی که برای نبرد با او به میدان آمده بودند، تا امروز می تواند دستمایه ای گرانقدر برای کنشگران فرهنگی، علمی و اجتماعی باشد.
قافله سالار شهیدان کربلا، هیچ فردی را به اجبار به دنبال خود نکشاند و همه یاران را در انتخاب راه، آزاد گذاشت. او در مسیر حرکت به سوی کوفه و کربلا، یک لحظه از آگاهی بخشی و روشنگری غافل نشد تا همراهان او بدانند که در چه راهی قدم گذاشته اند و فلسفه حق طلبی آنان بر چه پایه ای قرار گرفته است. رعایت حقوق انسانی حتی در رو در رویی با دشمنان و حفظ احترام در کلام و رفتار با سردسته سپاه دشمن و ... همه و همه از جمله رفتارهای آن شهید بزرگوار است که تا امروز چشم تاریخ نگاران نظامی و معلمان اخلاق را به خود خیره کرده است.
فرا رسیدن سالروز شهادت آن الگوی رادمردی و یاران راستین ایشان، فرصتی است تا با مطالعه و تفکر در راه و سیره ی روشن و انسان ساز او، بتوانیم پیروی لایق و شایسته و رهروی با فرهنگ و عامل به احکام شرع انور باشیم.
دانشگاه به عنوان یک مرکز آموزشی، پژوهشی و انسان پروری، می تواند نقش بسزایی را در گسترش فرهنگ و اخلاق حسینی ایفا کند.
ضمن عرض تسلیت و تعزیت این حادثه در تاریخ اسلام به همکاران دانشگاهی، از همگان دعوت می نمایم در مراسم سوگواری آن الگوی انسانی ساز شرکت فرمایند.

محمد رعایای اردکانی
سرپرست دانشگاه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار